{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

Min hund dominere {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en rigtig dejlig hund, som på ingen måde er aggresiv over for andre hunde, eller i det hele taget andre dyr eller mennesker.
Men hver gang vi møder andre hunde er han meget opsat på at dominere dem, ved at han laver "parings bevægelser" på dem. Han vil godt lege med dem, men det ender efter meget kort tid med at han vil dominere dem.

Hvis der er nogen der har nogle forslag til hvordan dette problem kan løses, ville jeg blive meget glad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund dominere
  • #1   12. aug 2007 du kan lade ham lege med Phoebe en gang, så prøver han ikke på det mere hihihihi i hvert fald ikke på hende.
    mine dogo tæve kunne han få lov til at humpe i flere timer hahahaha hun siger ikke fra,
    men tror også det er vigtigt du finder nogle voksne tæver som sætter ham på plads, rigtigt på plads.
    for hvis han tror han kan gøre det ved alle går det måske galt en dag og han gør det ved den forkerte også kan det gå galt


  • #2   12. aug 2007 Mange tak for svarene, i har nok begge ret i at en tæve skal sætte ham på plads. Der er dog lidt langt til jylland herfra smiley men vil prøve og finde en tæve der vil lege lidt med ham her på sjælland smiley

  • #3   12. aug 2007 Det er dig, der skal sige fra Jacob. Og det skal du gøre konsekvent. Ta det i optrækket...du ka sikkert se på ham, hvornår han skal til det.

  • #4   12. aug 2007 Især taget din hunds størrelse i betragtning ;O)

  • #5   12. aug 2007 han startede med at gøre det, da han var ca 1 år gammel og der prøvede jeg og lade hundene klare det selv, dog uden noget positivt resultat, da han allerede der, var temlig stor og stærk. Så selv om de andre hunde sagde fra overfor ham, var det bare ikke nok. Derefter prøvede jeg et par gange selv og tage fat i ham, meget konsekvent, men det er som om han han kommer i en helt anden verden og er fuldstændig ligeglad med mig.


  • #6   12. aug 2007 Jacob > jeg ka se du bor i København. Kisser (Græsted) starter nye hold til september - det er bl.a. sådanne problemer hun tar fat på...hun er superdygtig.

  • #7   12. aug 2007 (link fjernet)

  • #8   12. aug 2007 Hvis den ikke udviser aggresiv adfærd overhovedet, ville jeg nok tænke mere på seksuel adfærd frem for dominering.

    Var det dominering ville jeg umiddelbart tro, der ville fremkomme lidt mere end bare humpning i f.eks afvisninger.

    Jeg har aldrig selv oplevet det, så det er bare nogle tanker jeg har ;o)


  • #9   12. aug 2007 Zif gør det samme. Hvis jeg ikke på et tidspunkt beder hende stoppe, har jeg set at det kan udvikle sig på en dårlig måde. De hunde hun leger med bliver sure og det ser jeg ingen mening i.
    Jacob....jeg kan få Zif til at stoppe, ved at sige det til hende når hun gør det. Jeg griber ind når der lige er gået et lille stykke tid, for hun er en gammel erfaren hund der har lov til at dominere andre, men kun til hvis grænse.
    Du kan træne det ved at gøre som Susanne siger.....gribe ind straks...tage det i optrækket indtil den er klar over hvad du mener.

    Det skal siges at zif også bliver ved i det uendelige med et saligt udtryk i ansigtet hvis den anden hund finder sig i det.............hmmmm.....var der nogen der sagde onani???


  • #10   12. aug 2007 Tak for de mange svar og syn på det.
    Jeg tror at du (Janie) har ret i at det er noget med hans seksuelle adfærd, frem for dominans, da han på intet tidspunkt har vist aggresiv adfærd over for andre hunde.




  • #11   12. aug 2007 og tak for linket sus smiley

  • #12   12. aug 2007 selvfølgelig skal man da ikke bare lade stå til og afvente at de selv løser problemet - vi vil da heller ikke stille se til hvis nogle børn mobber et andet barn - det er jo ikke alle hunde der har det der skal til for at sætte en anden hund på plads og her er det da ejerens ansvar at stoppe "legen" inden det bliver for meget og det er også hundeejerens ansvar at ens hund ikke bliver en bølle.
    Vi har jo tager hundene ud af det de kommer fra - hvis de levede i at ulveflok, så ville der være en gammel og vis ulv i flokken der ville skride ind og stoppe en "leg" der blev for voldsom eller irrettesætte en bølle - plus at individet har mulighed for at vælge at forlade flokken - de ting har vi jo taget fra dem og derfor påhviler det os at sørge for at ingen bliver jordet.


  • #13   12. aug 2007 Om ikke andet, ka du ta en snak med Kisser - evt. skrive eller ringe. Er ret sikker på, du vil få et svar på, hvordan du bedst håndterer det ss

  • #14   12. aug 2007 jeg vil også give janie ret, at det sikkert er seksuelt og ikke dominant.
    Hver gang han lægger an til det, ville jeg aflede ham, så det ikke går hen og bliver en rigtig træls vane - for en dag er der en tæve der giver han en på lampen.


  • #15   12. aug 2007 Du kunne måske lære din hund et "nej" ?????

    bare et forslag ...


  • #16   12. aug 2007 dengang diego humpede, på chrissie, blev han taget ned , det ville vi ikke have... og vi blev ved... i dag humper han ikke... smiler..
    nogen ting skal de selv ha ordnet indbyrdes, men der er også nogengange, hvor man selv må gå ind og ordne det for dem... for humperi kan gå hen og blive en dårlig vane... for de hunde det går ud over, er det træls og nogen kan gå hen og få sår i lysken af det...
    så stop ham, når han gør det... smiler...


  • #17   12. aug 2007 endnu en gang vil jeg sige tak for de gode råd, jeg vil fremover stoppe ham når han ligger an til at humpe, dog skal jeg måske prøve og lade dem selv klare det, hvis det er en stor tæve, der ser ud til at kunne sige fra selv?

  • #18   12. aug 2007 jeg vil aldrig lade dem selv finde ud af det - hvis du er rigtig uheldig, så svare han igen og så har du et slagsmål og efterfølgende måske en hund som er mistroisk overfor andre hunde og derfor lige skal markere sig

  • #19   12. aug 2007 Det er ikke hundes job at klare tingene selv. Det er vores at klare det for dem!

    Det eneste vi opnår er usikre hunde, der ikke helt ved, hvor meget de kan stole på os.

    Min mening ;o)



  • #20   12. aug 2007 n hund gjorde det også på min arm.
    Jeg sagde NEJ, og satte den til side. og gik min vej. den blev ved med at prøve..
    men jeg gjorde det samme. nu gør den det ikke mere. (:


  • #23   12. aug 2007 Ch *Papirløse Hunde *
    Zif gør det ved alle hunde hun er sammen med....selv sine hvalpe gjorde hun det ved......
    Det er med andre ord ikke altid et spørgsmål om at vælge de rigtige legekammerater.....det er et spørgsmål om at lære sin hund at stoppe når man bader den om det.
    Lise


  • #24   12. aug 2007 bader = beder

    P.S. Zif begyndte på det i en sen alder......så det først som et problem da hun var ca 6-7år. Helt slemt blev efter hendes andet kuld hvalpe.....måske fordi hendes position blev i herakiet blev højere???


  • #25   12. aug 2007 lise > Zif gjorde det vist slet ikke på Sakki sidst vi var sammen - eller husker jeg forkert ?

  • #27   12. aug 2007
    * Sus * Sakki 2 år *
    Nej ikke så meget. Jeg må indrømme at arme Sakki var Zifs store "prøvekanin" da det var værst for nogle år siden.
    Jeg har efterfølgende stoppet hende og nu synes jeg ikke det er et stort problem længere.

    Nu vi har Lillen hos os kan hun måske fortælle om det udelukkende er dominans eller der er en snert at seksueldrift ind over?
    Lise


  • #28   12. aug 2007 Hundeejer > nu er jeg lidt usikker her. Sakki har aldrig humpet nogen - er det fordi han mangler selvtillid ?
    Prøv at uddyb dine hundes rolle i henhold til det du skriver ;O)


  • #29   12. aug 2007 Ja Lise...jeg bemærkede det ;O)

  • #31   12. aug 2007 Hov passer ikke - han har humpet en lækker tøs...så det samme spørgsmål som Lise...Han har aldrig humpet en han...ss

  • #33   12. aug 2007 Tak for dine svar hundeejer - i denne "nye verden " ska jeg a og til ha det penslet lidt ud ss
    Jeg skrev før, at Sakki har humpet en tæve...dette er lig med forsøgt på...;o)


  • #34   12. aug 2007 Det kan være en hjælp for alle parter hvis man pålægger sig en bastant udstråling og føler sig overbevist om at det man vil have hunden til at lade være med, VED man at man har RET TIL at bede den om at lade vær med!!. . ss. .

    ********************************************************************Rigtigt godt skrevet Lillen. Det gælder iøvrigt i alle situationer du har med hunden at gøre....såvel indlæringsmæssigt som i den almindelige dagligdag.
    Det er et spørgsmål om at være tydelig.......


  • #36   12. aug 2007 Når de humper (laver paringbevægelser) så har det ikke noget med dominans at gøre, men kan i stedet være et dæmpende signal fordi situationen enten er anspændt eller fordi der er andet hunden vil dæmpe, det kan være den er kørt op i et højt gear.
    Man ser jo tit hvalpe, der gør det og det kan også her være for at dæmpe en evt. opkørt situatio eller simpelthen som en opfordring til leg.

    Det du skal gøre, er at fjerne din hund stille og roligt uden at sige noget.


  • #37   13. aug 2007 er du sikker på din ikke bare stresser ??? humpning udløses tit af stress og især hos unghunde

  • #38   17. aug 2007 Hej

    Du skal bare møde den rette hund på det rette tidspunkt, fordi jeg har en han og han har aldrig gjord det, men andre hanner har prøvet hvor han har sagt fra så det er ikke kun hunnerne der siger fra, men du må ikke blande dig, fordi det er dem der skal løse det.

    Syntes jeg.


Kommentér på:
Min hund dominere

Annonce