{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Vænne hund til trimmer - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået et nyt familiemedlem for lidt over en måneds tid siden, en Amerikansk Cocker Spaniel. Han trænger virkelig til en klipning, men er panisk angst for trimmeren. Når den kommer i nærheden begynder han simpelthen at gø, knurre og bide ud efter den - eller helt at stikke af. Vi ved simpelthen ikke, hvordan vi skal komme i nærheden af ham med en trimmer, eller saks for den sags skyld. Og vi synes ikke, at det er hensigtsmæssigt at tage ham med til en hundefrisør, når han går så meget i panik over det.

Hvordan ville i vænne ham til trimmeren, så vi kan høre det her hjemme under trygge rammer?

Kommentarer på:  Vænne hund til trimmer - hvordan?
  • #1   9. jan Start med at forbinde klippemaskine med noget godt, vis den frem og beløn massivt, i første omgang uden at den er tændt, fortsæt indtil hunden forventningsfuldt venter på sin belønning hver gang den ser maskinen, nu tænder du og slukker straks mens du belønner fortsæt til det er på plads, lad være tændt længere og længere, når du starter med at klippe så start bagfra, længst væk fra hovedet, klip i få sekunder og beløn, udvid langsomt smiley

• #2   9. jan Ville gøre som Bodil foreslår.
    Du skal dog være OBS på, at nogle hunde bare aldrig vænner sig til det. Min far har sådan en, og den bliver klippet hos dyrlægen under bedøvelse. Det er træls, men der er ikke noget at gøre.

• #3   9. jan Tusind tak for jeres fine indput! Vi prøver os stille frem smiley

• #4   10. jan Hvis det er en hvalp, skal han kun plukkes. Jeg tænker at du skal bruge andre trimme/klippe redskaber, efilér sakse, trimmeknive og andre der passer til hans pels, få evt. opdrætteren til at hjælpe dig, eller bestil tid hos en professionel, amris'erne har en pels der kræver lidt håndelag selvom at den skal sports klippes (kort). Ingen grund til at få dårlige oplevelser fra starten med trimmeren.

• #5   10. jan Han er ikke hvalp, men over et år gammel, og har (efter tidligere ejers beskrivelse) altid været "bange" for al pelspleje. Både saks, trimmer, børste, trimmeknive mv.

• #6   10. jan #5 så er det til hundetrimmeren med ham, ingen grund til selv at stå og bøvle med det, jeg havde en hvalpekøber hvor hunden sprællede og hoppede ned fra bordet, hun kunne slet ikke holde ham, vi prøvede så at gøre det når vi begge 2 var der og det var det samme, jeg skulle så have ham med på udstilling og fik ham hjem nogle dage før, og der var absolut ingen problemer, han var en drøm at trimme/klippe, sad/stod lige så fint frit på bordet, sendte ejeren en video, så nogen gange er det bare andre der skal gøre det.

Kommentér på:
Vænne hund til trimmer - hvordan?

x