{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Alene hjemme.. {{forumTopicSubject}}

Aiya er begyndt at være på tværs når hun er alene hjemme..

Hver gang vi kommer hjem hyler hun og springer op ad os, som havde hun ikke set os i en mdr..

Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt - stressdråber, marvben, "sutteklud", have radioen tændt osv osv..

Om morgenen når vi står op lukker jeg hende udenfor, hvor hun får sit mad i græsset og skal søge efter det.. Bagefter leger jeg gerne lidt med hende når hun kommer ind igen og er færdig med at besørge.. Det skal lige siges at vi bor på landet, så derfor går jeg ikke morgentur med hende.. Om hun render frit rundt eller er i snor er efter min mening det samme når det alligevel er samme lokation..

Når jeg kommer hjem hilser jeg kort på hende.. Siger "hej Aiya", klapper hende og ignorerer hende så derefter indtil hun er faldet til ro, som oftest er en process på 15 minutter..

Nogen der har gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme..
  • #1   13. sep 2007 Jeg ville bare fortsætte med at ignorerer hende indtil hun er rolig - lige pludselig fatter hun at der bare ik sker noget sjovt før hun slapper af....

  • #2   13. sep 2007 Buddy var ved at vælte det hele når jeg kom hjem fra arbejde.

    Det er ovre nu. Jeg kiggede ikke engang på ham, ignorerede ham totalt og det har hjulpet


  • #3   13. sep 2007 Jane: Hundetræneren sagde at det var ondt hvis man ikke lige hilsede kort når man kom ind af døren, så det er vi begyndt at gøre..

    Men syntes bare ikke den ignorering hjælper, for vi har prøvet i 5 uger nu og det er ikke blevet bedre..

    Hun hyler og klynker så meget at hun er ved at kaste op nogle gange og ikke kan få vejret..


  • #4   13. sep 2007 Orv, det problem havde min veninde også med hendes Beagle.. altså så den nærmest blev fysisk dårlig!

  • #5   13. sep 2007 Sådan som du beskriver hvordan I omgås hende er jo lige efter bogen ... blot fortsæt ; )

  • #6   13. sep 2007 Ninna: Jamen er det normalt det skal tage så lang tid?n Får det bare så dårligt med bare at ignorere hende når hun står der..

  • #7   13. sep 2007 Bean: Hun ødelægger nogle gange ting også, men det er ikke så galt mere som det har været.. Hun har fundet ud af at lege mere med hendes ting nu og vi har lært at lægge de ting hun ikke skal lege med væk..

  • #8   13. sep 2007 Beanmor: Ja, nok når hun springer op og hyler i op til et kvarter og ikke vil forlade ens side når man kommer ind ad døren.. Kan ikke engang tillade mig at gå på toilet når jeg kommer hjem, for så er hun ved at kradse døren helt i stykker.. Nogle gange er hun ved at kaste op og kan ikke trække vejret ordentligt fordi hun klynker og hyler så overdrevent..

  • #9   13. sep 2007 Bean: Sådan skal en hund ikke te sig om den er hvalp eller voksen.. Det er jo fordi hun har været angst for at være alene at hun opfører sig sådan når vi kommer hjem.. Sådan var hun ikke de første 2 uger vi havde hende.. Det var føørst efter vi havde haft ferie at balladen kom..

  • #10   15. sep 2007 Jeg ville ikke ignorer hende, når jeg kommer hjem. Hilseceremonier/genforeninger er vigtige for hvalpen.
    Når hun hopper op, er det for at komme op til din mund og er helt naturligt (aktiv underkastelse). Når hun hyler/pibet er det også et tegn på underkastele, og kan samtidig være i frustration på, at hun ikke kan komme op til din mund, men det kan også meget vel være for at tiltrække jeres opmærksomhed, fordi hun jo har været efterladt.

    Det lyder til at hun ikke helt har lært det at være alene hjemme, så måske det er det I skal træne på.

    Når I kommer hjem, vil jeg anbefale jer at sætte jer ned i højde med hende, og evt. aflede hende med nogle guffer på gulvet, hvis hun fortsat hopper op og hyler/piber.


  • #11   15. sep 2007 Tanja: Det kunne da være et forsøg værd ihvertfald :o)

Kommentér på:
Alene hjemme..

Annonce