742 visninger
|
Oprettet:
Start op med din hvalp(hjemmetræning) {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Er der nogle herinde som har nogle gode råd eller erfaring med træning (spor) til sin hvalp når man kommer hjem.
Jeg har læst at man kan starte næsten med det samme. Da Jeg ska have en schæferhvalp i den nærmeste fremtid, havde jeg tænkt mig at starte lidt med at smide bodbidder ud på græsset hver-morgen så hvalpen kunne lede efter sin morgenmad....
Findes der nogle gode bøger eller sider hvor man kan øve alt lige fra spor til sit og indkald osv..
monika
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
Jeg har tænkt mig at melde mig til hvalpe træning ( Obligatorisk) Men det er da altid rart at få flere råd.
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Er det spor du gerne vil lære den, altså hvor den følger færten fra en person, eller er det som aktivering af hunden, hvor den selv finder alt sin mad på græsplænen, og dermed bare går rundt på må og få og bruger sin lugtesans ???.
/Carina
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Han har en schæfer han har trænet samme sted som kato fra station 2. Hans hund er nok den mest veltrænede jeg længe har set. Han skulle dog ikke bruge hende til vagt alligevel, så han har lavet lidt om på øvelserne, så det er mere sjov end alvor.
Hvor er du fra???
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Vi var til et foredrag med ham politimanden med Qato (fra TV) Han fortalte, at han allerede første dag havde bundet hvalpen af, og var så gået ud og havde stillet dens madskål få meter derfra. Var gået i en bue tilbage, og havde sluppet ham med kommandoen "søg". Det gjorde han hver dag, og gik gradvist længere og længere væk, og gjorde det sværere og sværere. (Forskelligt underlag - ude af syne mv.)
Var det en idé til en opstart for jer også?
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
sep 2007
Det er ikke på hobby basis, men jeg har en ide om at jeg skal have en super hund.....
sep 2005
Er det noget du vil dyrke i dansk politihundeforening (PH) eller til de internationale brugsprøveprogrammer (IPO), eller ???
Der er også Danmarks civile hundeførerforening (DcH), de internationale sporhundeprøver (SPH) samt det nordiske program. Derudover redningshund og hjemmeværnet...
Så der er mange muligheder for at dyrke spor, og træning og dermed anbefaling af bøger afhænger lidt af hvad det er man vil lære sin hund :o).
/Carina
sep 2007
Men man starter vel at melde sig ind i schæferklubben og træne med sin hvalp og så går man vel videre?
Ja i må bære over med mig, jeg er jo relativ ny her. Vi har ikke engang fået vores hvalp endnu. De er føst lige blevet født her den 17 september....
Er der nogle af jer som har kendskab til avlk chijas weiko, som er deres far.
Han skulle være en rigtig god hanhund, hvad jeg kan læse mig frem til.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Klubberne træner ikke ens, der bliver ikke stillet samme krav i prøver osv.
Det er skisme ærgeligt at træne et sted for at finde ud af man heller vil noget andet.
Ydermere synes jeg ikke du skal begynde på en masse selv. Det kan ødelægge mere end man lige tro ved fejlindlæring.
sep 2005
Hvis du i fremtiden vil træne i DcH, så er det nok smartest at starte der, og dermed lære deres program helt fra starten :o).
Dog kan man selvfølgelig skifte fra schæferhundeklubben til DcH sidenhen (da kravene til spor og lydighed er større i schæferhundeklubben end i DcH vil det ikke være noget problem).
/Carina
sep 2007
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Men tag derud og lur inden du bestemmer dig...........
Start op med din hvalp(hjemmetræning)