{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

God jagt træning søges {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der kender til et sted i nærheden af Nyborg hvor de har jagt træning det skal altså være et meget meget meget godt sted...
Liva har gået til alverdens træning og kan alt ud over indkald og er blevet anbefalet at gå til jagt træning med hende fordi de har en anden måde at lære indkald på..

Nogen der kan hjælpe .....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God jagt træning søges
  • #2   3. jan 2008 nu var det altså heller ikke lige den form fr jagt træning jeg havde tænkt mig der er nu flere måder at træne jagt hund på. nu er min ikke jagt hund og skal ikke trænes med det, egenlig kun indkald ved godt der er mere end det ved træning. men vi har jo retten til selv at sige fra opg min skønne tøs skal bestemt ikke smadres..

men forstår godt hvad du mener, ved godt der er nogen steder de køre den håde måde at træne jagt på..

derfor jeg også skrev et par gange at det skulle være et godt sted....

ingen får lov til at ødelægge hende for huner bare skøn med det dejligste sind og det skal hun såsandelig beholde....

men tak for advarselen..
    det kunne jo godt være jeg ikke kendte til det..

• #3   3. jan 2008 hvilken slags måde har du prøvet at træne indkald på?

• #4   3. jan 2008 Alle....
    Men hun har levet som gade hund i grækenland det første år og hendes frihed til en åben dør kan ikke bestikkes på nogen måde overhovedet..
    Kan godt komme i alle andre tilfælde.
    Bare ikke når døren står åben ved et uheld så er hun strøget og vi kan ikke kalde på hende

• #5   3. jan 2008 har hun en bold eller 2 hun specielt godt kan li?

• #8   7. jan 2008 Halllooooooo
    Syntes lige mit spørgsmål tog en hel anden drejning.hmm

Af alt ære og rspekt for alle individers meninger og holdninger.....

Syntes jeg ikke det er på sin plads at Helle...
    Som blot kommer med sin mening, skal jordes på denne måde.....

Vi / I har alle forskellige syn på tingene og har oplevet forskellige ting..

Dermed ikke sagt at den erfaring HELLE har er forkert.

Og ser bestemt ik nogen grund til hun skal uddybe sig nærmere end hun har gjort....

Hun kom med et råd på et spørgsmåljeg stillede, havde jeg absolut intet vidst om jagt træning og bare var hoppet på et hvilket som helst hold...

Havde jeg nok været noget ked af det...

Så alt i alt et godt råd om at være forsigtig med at vælge træner uanset hvilken slags...

ALLE HAR RET TIL DERES MENING

• #11   8. jan 2008 My B

Prøv at gå ind på nettet og find de nærmeste jagthundeklubber. Du er garanteret velkommen de fleste steder. Evt gå ind på: www.jagtformidlingen.dk
    Der er et seriøst forum hvor du kan rådføre dig.
    Knæk og bræk med din hund.

Helle L

Du skriver: Jeg giver umiddelbart ikke meget for "jægernes" måde at træne indkald, kan du nok forstå. Jeg har set meget - lige fra et skud hagl i numsen på hunden til stødhalsbånd.

Jeg har også hørt de historier - men aldrig oplevet det selv i de 45 år jeg har haft med hunde at gøre - træne - prøver - jagt eller udstillinger med.
    Stødhalsbåndet har jeg set blive brugt på en totalt haregal hund. Det er der nok ikke mange der ikke har jagthunde der forstår. Men sådan en hund kan bare blive ved med at rende - til farer for traffik osv.
    Sådan et halsbånd blev brugt i yderste nød - det reddede både hundens og andres liv.

Det er forbud ved lov idag - og kan på lige fod med "hagl i røven" anmeldes til politi og/eller dyreværns foreninger.

mvh Karin

• #14   8. jan 2008 Helle

Rolig nu *GG*

Jeg føler mig bestemt ikke trådt over nogen som helst kropsdel.
    Du har da ret i det har været "kedeligt" at være jagthund i "gamle dage". Det er (forhåbentligt) passe` langt de fleste steder. I dag bruger man kontaktøvelser - uden den - ingen succes - og mænd lærer at bruge lyse stemmer.
    Jeg er fra den tid hvor jagthunde befandt sig oppe i luften meget af tiden - decideret hårdhændet. Det er udsmidningsgrundlag i "min" jagtforening, heldigvis.

mvh Karin

• #16   11. jan 2008 Det er der ingen tvivl om - og det bliver jo bevist netop i "min" jagtforening.
    Der er nogle rimelige hårdhændet typer der har ændret adfærd - så bliver man posetiv - at det kan lade sig gøre.

mvh Karin

• #17   15. jan 2008 Tak Helle...

Fatter ikke du gider blive ved at forsvare dig over for de verbale angreb der bliver lavet imod dig...

Jeg VAR stoppet samtalen der, da du alligevel ikke når ind hos folk der på forhånd har følt de er blevet trådt over tæerene af dig....

ALLE har deres forskellige erfaringer på området, prøv dog at respektere hinandens....

Så var den her tråd aldrig kommet på vildspor...

I har sagt jeres meninger og dem har man ret til men helt ærligt at blive ved, når Helle har uddybet hvad hun mener hvad er grunden til det ????

Virker mere som nogle der er usikre på deres egen mening siden man bliver ved at jokke rundt idet...

Det er sku blevet et trættende emne.

Når alt jeg spurgte om ikke har noget med det at gøre..

Tak helle jeg er helt med i hvad du mener og takker for rådet, det har fået mig på andre tanker, ikke fordi du advarede imod det, men fordi det virker ret lusket efter som folk der har skrevet her i denne tråd virker som om de har en del at skjule siden de bliver ved så må de have nogle erfaringer de dækker over..
    Hvorfor ellers blive ved at forsvare det..

My

• #18   18. jan 2008 My B

Du har vist misforstået det jeg har skrevet.
    Det er sandlig ikke ment som noget angreb eller andet underforstået.
    Jeg sidder da tilbage med et indtryk af Helle og jeg er meget overens - og som Helle glæder jeg mig ligeså meget over tiderne har ændret sig.
    Andet var der såmænd ikke i det.

mvh Karin

Kommentér på:
God jagt træning søges

Annonce