{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Hun gider ikke gå tur!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en engelsk bulldog, om jeg fik for ca. 2 uger siden. Hun er ca. 5 måneder gammel. Den første uge holdt hun sig i nærheden af mig, faktisk så klistrede hun sig til mig især hvis der var andre hunde. Vi bor ned til Damhusengen i Rødovre, som er et stort rekrativt område. Men nu har hun pludselig fået den ide, at hun ikke gider at gå. Hun sætter sig bare ned og kigger, og jeg kan intet gøre for at lokke hende. Jeg har forsøgt med at sprede lidt godbidder ud på græsset, så hun kunne snuse lidt rundt men når de er fundet bliver hun stadig siddende. Hvis jeg bærer hende væk fra hjemmet, og jeg så sætter hende ned når vi skal ilbage igen, så vil hun gerne gå. Men så snart det er væk fra hjemmet, så kan jeg godt glemme det. På tilbagevejen besørger hun også. Men ligemeget hvor mange godbidder og ros jeg giver hende, så viser hun ikke den store begejstring. Det skal lige siges at jeg ikke har taget snor på hende, når hun ikke gider at gå. Jeg har ligesom ladet hende styre hendes egen nysgerrighed Er der én derude, som har nogle gode råd???
Lige et spørgsmål til... Er engelsk bulldog meget følsomme??? Når hun har gjort noget forkert har jeg sagt NEJ i et hårdt toneleje, og så kryber hun nærmest, som om jeg har gjort hende noget slemt. Jeg roser hende rigeligt, med en begejstring i stemmen.

På forhånd tak.

Mvh Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun gider ikke gå tur!!
  • #2   8. maj 2008 det lyder som om hun er noget utryg ved omgivelserne (og dit nej).

Umiddelbart ville jeg sige at hun skal have en masse succesoplevelser med at være ude og med at møde andre søde hunde smiley

• #3   8. maj 2008 jeg tror det er bedre at styre hende hvis du har hende i snor, så føler hun måske mere tryghed og derefter kan du jo så rpøve uden snor, måske er den utryg fordi den er uden snor, fordi den så ikke kan mærke dit næværd så meget, Hård toneleje skal man passe på med, bare det er bestemt og du mener det- det burde være nok og pas på med for mange godbider, hunden skal jo vændes fra det igen

• #4   8. maj 2008 din hund begynder så småt også at komme i pupertet og det er homonerne som slår pus , selv en vaskestativ bare for at komme med et eksempelt kan den blive bange for,men så må du vise den og fortælle den at det er ikke farligt og derefter rose den og ikke altis med godbider- det er ikke nødvendigt, den bliver forvendt !!!

• #5   9. maj 2008 Tak for jeres råd:) Hun skulle efter sigende ikke fejle noget, det er ikke mindre end 10 dage siden hun var til dyrlæge hvor hun blev tjekket for det ene og det andet. Det virker mere som om hun ikke gider faktisk. Tager jeg snoren på sætter hun sig konsekvent ned. Hvis der er andre hunde, så følger hun med da hun så hele tiden vil være i nærheden af mig, for tænk hvis de spiste hende. Men efter lidt tid, så leger hun og løber rundt. Så det virker som stædighed og ugidelighed, men nu har jeg prøvet at bare sætte mig på sådan en bænk der er i det grønne område, og bare lade hende snuse rundt. men hun går bare ikke rigtig nogle steder, hun bliver i nærheden af mig.

• #6   10. maj 2008 ej hvor charmerende smiley

• #7   10. maj 2008 en engelsk bulldog er jo doven smiley jeg har bare en der er modsat. hun er meget aktiv smiley

Kommentér på:
Hun gider ikke gå tur!!

Annonce