{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor gider hun ikke sine hvalpe
  • #1   11. apr 2008 ja det gør hun med hun gider ikke rigtig give dem mælk hun går hurtig igen når v har fået hende lagt så de kan komme til ellers ligger hun sig på maven. og det giver problemer med at det giver mælke knuder pga meget mælk

• #2   11. apr 2008 ja de fleste gør har en jeg har flasket fra dag et men den spiser også hos lola men har en mere det er blevet lidt lille

• #3   11. apr 2008 Det kan være at der er noget galt med tæven hun vil også gå meget fra hvalpene hvis hun ikke har det godt...

• #4   11. apr 2008 hun virker glad og vil gerne lege når hun er gået derinde fra og hun leger og lorger med halen og er glad, så tror ikke der er noget galt men vil da lige holde et ekstra øje med hende. men hendes patter bliver jo ømme når hun ikke får dem tømt

• #5   11. apr 2008 prøv at lukke ind til hende så hun kan få fred med hvalpene.
    så hun ikke kan gå med jer.

• #6   11. apr 2008 læste ikke lige at hvalpene tager på dag for dag.
    så sker der ikke så meget. men hold øje med dem smiley

• #7   11. apr 2008 har i været meget ved hvalpene, altså taget dem op og vist dem frem.
    nogle tæver kan godt tænke det er jeres hvalpe, hvis i har været meget om dem i starten. Der skal hun helst have fred og ro og finde ud af at det er hendes hvalpe. i hendes flok er i jo alfa-parret og de eneste der har lov til at få hvalpe

• #8   11. apr 2008 okay tak for rådet det er første gang vi har hvalpe og det var ikke meningen der skulle hvalpe til så jeg har prøvet at sætte mig så godt ind i tingene men alt er jo nyt. når hun er lukket inde med hvalpene stiller hun sig bare ved døren og piver ellers ligger hun sig ved siden af kassen

• #9   11. apr 2008 nej hun har haft fred kun mig der har gjort kassen ren engang om dagen og hun ved godt det er hendes for når jeg tager dem får at veje dem og hvis den så piver så er hun der med det samme for at se hvad jeg laver

• #10   11. apr 2008 Er hun førstegangsfødende. Sådan var det også med min Trunte (RIP) da hun i sin tid fik første kuld;-) Hun snerrede faktisk ad dem når de diede, men det var fuldstændig væk ved de næste kuld

• #11   11. apr 2008 Det lyder ganske, ganske normalt og jeg vil bestemt ikke tilråde at lukke tæven inde sammen med hvalpene. Hun skal have lov til at tage del i livet i resten af huset hvis hun har lyst til det.

Når hvalpene er 14 dage gamle begynder de ofte at have meget spidse negle og de kan godt kradse tæven en del. Det kan godt få tæven til at synes at det er knap så behageligt når de dier.

Og hvis ellers tæven med jævne mellemrum er inde og kigge til hvalpene og hvis hvalpene tager på og virker runde og faste i det, så er det altså naturlig adfærd fra tævens side.

• #13   11. apr 2008 Sådan var eddis mor fortuna også.. hun var førstegangsfødene RIP Fortuna...

hun blev aflivet kort efter at hvalpene var født pågrund af dårlig opførelse.. hmm min nabo der ejed hende.. hader dem

• #14   11. apr 2008 ikke efter hvalpene var født.. men kort efter de blev solgt.. ved ikk lige hvilken verden jeg var i der...

• #15   11. apr 2008 Min Chikita fik også hvalpe for 14 dage siden..

Hun gør lige det samme som din..

Og de har det fint..

Tror ik du skal være nervøs hvis de ellers har det godt og tager på..

Jeg vejer dem engang imellem for lige og sikre mig at de tager på..

• #16   11. apr 2008 Ja, som de andre skriver, så er det meget normalt. der kan dog være forskel på tæver, altså hvor meget de søger væk. Men ja, som Me and....skriver, så er det ok, så længe hvalpene tager fint på.

Held og lykke med hvalpene

• #17   11. apr 2008 tak skal i have nu er jeg mere rolig, de har meget skarbe negle vi klippede dem lidt igår for de river hende fryglelig. men typisk er det efter jeg havde skrevet herinde så går hun ind og giver dem mad

• #19   11. apr 2008 Et andet godt råd er: Er der ro i hvalpekassen,altså ingen skrigen og uro-så får hvalpene,hvad de skal have,af mælk.
    Hvis moderen,er vant til at være sammen med jer,så flyt da kassen ind,hvor i er,så kan det være hun er mere rolig.
    Mærk,efter på alle patterne,de må ikke være hårde og være som knuder,så skal i have dyrlæge. De små kan også have revet patterne lidt-så kan i evt. smøre med lidt ko-pattesalve.
    Men som sagt: Er der ro i kasen-er der INTET galt.
    Rigtig meget held og lykke,med dem alle sammen.

• #20   11. apr 2008 Inge j: Ormekur,som bare 14 dage,er ALT for tidligt. De er dækket ind,af moderens imunforsvar. Ført,når de begynder at spise selv-er det tid til ormekur. Som regel,et sted mellem 3-4 uge,og så igen,inden afrejse.
    Som bare 14 dage gammel,laver du total udu,i deres små maver.

• #21   11. apr 2008 gode råd du har fået. en ting til. prøv at klippe deres negle bare lige den yderste spids. Det gør vi når de er 14 dage gamle. og vi giver ormekur når de er 3 - 5 og 7 uger

mine hunde går også til og fra. men vi har dem så i stuen i et bur, hvor tæven kan hoppe ud og ind af som hun vil.

• #22   11. apr 2008 vi her klippet deres negle lidt igår, tak for alle de gode råd. vi har haft dyrlæge til hende ang patterne der skal varme omslag og så skal jeg hjælpe med at få malket lidt ud så de kan få mælken suget ud

• #24   12. apr 2008 jeg har ikke læst hele tråden igennem, men det kan vøre en ond cirkel, nemlig at hun faktisk har en yverbetændelse og derfor gør det ondt når de patter hos hende og så går hund væk og så bliver betændelsen værre og så køre det der ud af.

• #25   12. apr 2008 ang ormekur har jeg fået af vide af min dyrlæge at det skal jeg give når de er 4 6 og 8 uger.

• #26   12. apr 2008 Har også fået af vide af min dyrlæge at de skal ha ormekur når de er 4 6 og 8 uger..

Kommentér på:
hvorfor gider hun ikke sine hvalpe

Annonce