{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Så kom dagen... (adfærd) opfølgning {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg lovede jo at skrive en opfølgning på vores besøg hos Tux' psykolog...

Da vi nåede p-pladsen hos dyrlægen havde vi det fint, hun var meget bange da vi skulle fra bilen og ind til klinikken, det var jo både mørkt, regnede og der var en masse fremmede mennesker & hunde... Vi kom ind på klinikken og straks begyndte hun at gø af både dyrlægen og sekretæren. Så kom hun - psykologen, Tux var selvfølgelig stadig bange, men på en eller anden måde fra Gry (psykologen) så spændende at hun ikke kunne lade vær med at ville snuse - meget forsigtigt.
Efter ca. 1 time sad vi i samme rum som Gry, Tux gik uden snor og Gry og jeg talte om hverdagen. Det hele ente med at Tux lagde sig på gulvet og sov. OG inden vi gik kom halen op, fremfor at være inden mellem benene. Hun ville ikke røres men ville gerne tales med. Gry kan ikke sige om hun nogensinde bliver 100% fortrolig med fremmede mennesker men synes at det var vær at prøve os frem. Vi har lavet nogle ændringer i Tux' hverdag, såsom nye regler mht. møbler, mad og gåturer... Det skulle gøre at Tux bedre ville kunne se at vi er der for hende og vi nok skal hjælpe hende hvis der en dag skulle opstå problemer (meget svært at skrive nemmere at forklarer - håber i forstår poienten). Gry sagde at man virkelig kunne se hvordan Tux brugte tid på at læse mennesker, og som hun sagde gjorde det ikke noget at Tux ville stå i baggrunden og læse folk inden hun går over at hilser bare hund ikke viser agrasivitet - og det har hun ikke gjort så det er jo lækkert.

Vi skal derned igen på næste torsdag ;o)

Med venlig hilsen

Malene J & Co.

Ps. Det kunne være i skulle vide lidt om hvorfor Tux blandt andet er blevet så bange:
Vi skulle på weekend-ferie og om fredagen kunne jeg se at Tux' ene øje var meget rødt og irriteret, derfor ringer jeg til vores EGEN dyrlæge, da jeg ikke kunne få fat på ham måtte jeg derfor finde en anden i nærheden, jeg fandt en klinik i Roskilde og ringede og aftalte at jeg ville komme forbi med Tux. Da vi kom var der INGEN problemer med Tux, det første naren til dyrlægen spurgte om var - bider hun - NEJ det gør hun ikke. Hun kom op på bordet og han begyndte at undsøge hende - UDEN bedøvelse (hvilket jeg efterfølgende har fået afvide er normalt ved denne undersøgelse) begyndte dyrelægen at stikke et instrument i øjet på hende. Da hun er lidt bange i forvejen hjælp dette selvfølgelig ikke på sagen... men hun gjorde ikke noget. Det ente med at der var 4 + dyrlægen der holdte hende så dyrlægen kunne tjekke øjet og først EFTER blev hun bedøvet... Derefter har det forståelig nok været et helvede at være til dyrlæge og lign. Vores egen dyrlæge har haft ringet til dem og sagt at det simpelthen er for sindsygt det de har haft gang i, da de byde kunne læse hunde bedre og istedet for at være 5 om at holde hende skulle have bedøvet hende istedet - sket er sket og nu gælder det bare om at genvinde hendes tillid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom dagen... (adfærd) opfølgning
  • #1   11. nov 2005 Spændende - flot at du gør noget ved det og en omgang tæsk til den anden idiotiske dyrlæge - de burde fandme have lov til at betale regningen for adfærdsbehandlingen - den slags er jo ik ligefremt billigt!

    Held og lykke med det!


  • #2   11. nov 2005 Hej Nicola..

    Tak..

    Ja det er bare noget lort. Jeg har opgivet at tale med dyrlægen derfra jeg kan ikke overskue at diskutere med ham igen, vi komme alligevel ikke nogen vegne...

    Mvh

    Malene


  • #3   11. nov 2005 Godt sagt Nicola *ss*

  • #4   11. nov 2005 Al held og lykke til jer Malene smiley

  • #5   11. nov 2005 Malene - Ja det var dog en klamphugger af en dyrlæge, føj også 5 af dem på en gang.. Bvadr..
    Men skide godt at i gør sådan et flot stykke arbejde efterfølgende med at hjælpe Tux ovenpå igen.. ;o)


  • #6   11. nov 2005 Tak for jers opbakning... Tror mig vis jeg bare kunne gå tilbage i tiden så ville jeg være glad...

    Vores plan er lidt at vi vil finde nogle "hunde-mennesker" som ved hvordan man møder en hund som Tux, som vi kan mødes med, vi har nemlig lavet en masse øvelser på hundeskolen og det har hjulpet hende meget, men det er svært at lære hende at møde fremmede mennesker når hun allerede har mødt dem og blevet "gode venner" med dem... for når hun først ved at man ikke gør hende noget så sidder hun på dem og er så glad så glad..


  • #7   12. nov 2005 Dejligt at høre jeres dyrlæge sørger for at være med til at gøre det bedre med hendes tillid. Det skal nok gå :o)

    Og hvor er det bare noget øv med sådan dyrlæge, som den der undersøgte hende. Der er sådan nogle dyrlæger der er med til at give andre dyrlæger et dårligt ry, og det er virkelig irriterende, for mange har fordomme om dyrlæger, synes jeg man hører rundt omkring.

    Pøj, pøj med Tux! :o)


Kommentér på:
Så kom dagen... (adfærd) opfølgning

Annonce