{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Han hører ikke efter {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
nu er jeg/vi efterhånden meget træt af at vores hund render lang pokker i vold hvis han ikke her snor på når han er ude i haven. selv når han skal ind/ud skal vi have ham i snor ellers er han smuttet. Og når det så lykkes ham og man kalder på ham og går imod ham, eller sætter sig på hug render han endnu hurtigere væk fra en! vi har haft hegn oppe, men han er en rigtig udbryder konge. . under eller over hegnet.. og nu ville alle sige sæt et bedre hegn op, ja haven er ca 400m2 og eftersom det er et lejet hus og at vi ikke lige har et par 1ooo i overskud er spørgsmålet så hvordan jeg får ham til at hører efter ? Han er lige fyldt et år og det har været et problem de sidste 6måneder. jeg har haft ham siden han var 4mdr og da jeg købte ham havde han aldrig været sådan rigtigt i hænder eller indenfor.

er der nogen der kan hjælpe os? og hjælpe hunden smiley jeg ønsker bare at han kan løbe frit omkring og udnytte hele haven da han er fuld at energi....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han hører ikke efter
  • #1   18. jul 2008 du skal nok fylde lommerne med godbidder, og så ud med en rigtig lang tørresnor på ham, og træne lidt indkald..

  • #2   18. jul 2008 Hvilken hund er det du har. Jeg trro desværrer ikke du slipper for at sætte hegn op. Det er svært at vænne ldem af med at smutte når de først er begyndt på det.

  • #3   18. jul 2008 Han er jo stadig i lømmelalderen, så det er bare som Heidi L skriver, på med en tøjsnor og træne indkald, og så er det meget muligt at du er nød til at starte forfra en gang imellem....

  • #4   18. jul 2008 Heidi: Det med godbidder ... Dem er han ikke så vilde med, han gider da ikke at spise når man kan løbe rundt og hoppe og lege smiley

    Anja: jeg slipper nok ikke nej smiley men bare han så kunne løbe løs i haven har vi var ude smiley det er jo et rigtigt hundeliv at stå i snor. Det er en rottwieler/amstaff blandning.

    Det er nok mere end at arbejde på at få ham til at komme. inde er han roligheden selv. men ude i snoren er han en vildbasse hopper op og suser omkring ligeså snart man nærmer sig .. håber at få lidt hjælp:) saki fortjener det bedste, som alle andre hunde ..


  • #5   18. jul 2008 Maiken V...
    alle hunde kan man stortset få til at arbejde for mad, det gælder bare om at finde det rette, prøv med tørfisk.. pølserstykker der er stægt i ovnen eller levergodbidder...


  • #6   18. jul 2008 heidi l.. men pølser ? puha dem spyttter han ud smiley men at få saki til at arbejde for mad er en opgave i sig selv. han gider ikke godbidderne , han tager dem og lægger den fra sig for så at lege..... så der er ikke sådan en lege træning s metode smiley

    og tak for svarene , de skal da afprøves ...


  • #7   18. jul 2008 gå væk fra ham... sæt ham i en lang line.. Og når du så øver så lad vær at stå og kalde hjælpeløst på ham! gå væk fra ham med nogen levergodbidder(Loba gidde heller ikke nogen godbidder kun levergodbidderne)så går du fra ham og kigger OVERHOVEDET ikke på ham hvis der er et stykke legetø han syntes er interresant så tag det med og æns ham ikke for han er HELT henne at røre hved dig.. Hvi han ikke kommer så sæt dig ned oglad so om det er RIGTIGT spændene igner ham stadig sid og lave sjove lyde som:Ihhh nejjjj juhuuuuu lalalalalalalalala det her er såååå sjovt.. Lad som om du roser en bamse eller sådan.. Så skulle han gerne blive misundelig og komme.. Så ros ham til syerne tag ham i halsbåndet og hold din hånd der i tre sekunder.. Slip så halsbåndet og sig:Fri.. Så skulle han gerne løbe væk igen.. Gør dette en masse gange så går det måske bedre:-)

  • #8   18. jul 2008 schæfer elskeren smiley tak det var et kanont godt foreslag. men har lige et spørgsmål, hvordan får jeg ham til at forstå ordet fri ? kaste en godbid og sige fri ? eller ? men det lyder som en god ide. den skal afprøves..

  • #9   18. jul 2008 Loba forstod det da vi sagde det højt gladt sødt befriende opmuntrene opfordrene og opgearet

  • #10   18. jul 2008 så begyndte hun at sprælle rundt og gø.. Men hun vidste at hun ikkke længere var under vores kommando... sig fri i det du sliper halsbåndet:-)

  • #11   18. jul 2008 vi har i harald nyborg købt en longeringsline eller hvad de hedder, kvaliteten er god, og den er 5 meter lang ca..

    kunne være en god ide at få fat på sådan en, og den kan også bruges andre steder, hvor man gerne vil have mulighed for at hunden render længere væk..


  • #12   19. jul 2008 Lotte : ja jeg kunne godt forestille mig at sådan en var god smiley måske skal man ud at stå på hovedet i sine gamle heste ting..

    rigtig mange tak for svarene ..


  • #13   19. jul 2008 Så lidt:-)

Kommentér på:
Han hører ikke efter

Annonce