Hvordan gør i- Bidetræning? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer HG.
Efter at have set nogen forskellige fjernsyns programmer om brugshunde, og iøvrigt set en del profiler herinde hvoraf nogen af billederne af hundene er mens de hænger i træningsarmen
Og så ramte min nysgerrighed mig for at blive lidt klogere, hvordan gør i egentlig?
Hvordan får i jeres hund til for det første at overhovedet bide fast i det ærme?
Og hvordan får i jeres hund til at gøre det på kommando, altså får den til at stoppe personen.
og hvordan får i jeres hund til at give hals på kommando? Jeg har undret mig tit over det. Min egen freja kan give hals hvis man siger det til hende HVIS man står med mad i hånden, men jeg har erfaret hun er ligeglad med om man siger giv hals eller rutschebane, så gør hun det bare. så snart man siger noget.
Har prøvet at knytte det til kommandoen ved at sige den hver gang hun gør det, og så rose hende. og der er hun dygtig, når maden er der. Men hvis jeg så prøver når vi er ude og gå en tur eller lign. UDEN godbid i hånden. Virker det kun i 1 ud af 20 gange??
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
det med bidetræning kan jeg ikke hjælpe dig med, men jeg lærte Kenzo at halse på signal ved at, tage en godbid i hånden og så holde min hånd knyttet foran min mund, nå han så gøede fik han en godbid. nu gør han hver gang jeg, holder en knyttet hånd ved min mund...så sørg for at du laver den samme håndbevægelse hver gang, det er nemlig den din hund filmer, og ikke så meget hvad du siger..
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Jeg har en veninde som har trænet det meget med dobermann, man skal vide hvornår man skal stoppe og rose på de rigtige tidspunkter
Venligst Mette
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
De hunde du ser i fjernsynet og andre steder i bideærme.
De er ikke startet med at bide i ærme, men i skid og bide pølser.
Når så deres bid er i orden så lader man dem bide i ærmer
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.239
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
feb 2005
Eva : Super fint skrevet *SS*
feb 2005
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 76
men det er ikke bare noget man lige sætter sin hund igang med. Gøres det mens hunden er alt for ung kan det ende galt og endnu mere hvis man selv begynder at træne det. Hunden skal laaaaangsomt trænes op til at gå efter byttet (læses ærmet) og ikke manden. Det er et spørgsmål om forståelse og mange forskellige øvleser før det kan kaldes for noget man kan bruge.
vedr. gø når den bliver bedt om det så er det en god ide som du allerede er igang med, nemli lokke med mad eller et stykke legetøj. Få evt. en anden person til at holde i linen og stå så på kort afstand og vis den mad/legetøj og ligeså snart den bare giver et lille bjæf så ros den med et DYYYYYYYYYYYYYGTIG og giv den det du har vist den. øv det så flere gange og gå længere og længere væk. det ska nok komme
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
jeg vil ligesom Brian B spørge dig...hvorfor vil du lære din hund at bide????
Lykke
Hvordan gør i- Bidetræning?