{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Hvordan gør i- Bidetræning? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer HG.
Efter at have set nogen forskellige fjernsyns programmer om brugshunde, og iøvrigt set en del profiler herinde hvoraf nogen af billederne af hundene er mens de hænger i træningsarmen smiley
Og så ramte min nysgerrighed mig for at blive lidt klogere, hvordan gør i egentlig?

Hvordan får i jeres hund til for det første at overhovedet bide fast i det ærme?

Og hvordan får i jeres hund til at gøre det på kommando, altså får den til at stoppe personen.

og hvordan får i jeres hund til at give hals på kommando? Jeg har undret mig tit over det. Min egen freja kan give hals hvis man siger det til hende HVIS man står med mad i hånden, men jeg har erfaret hun er ligeglad med om man siger giv hals eller rutschebane, så gør hun det bare. så snart man siger noget.
Har prøvet at knytte det til kommandoen ved at sige den hver gang hun gør det, og så rose hende. og der er hun dygtig, når maden er der. Men hvis jeg så prøver når vi er ude og gå en tur eller lign. UDEN godbid i hånden. Virker det kun i 1 ud af 20 gange??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan gør i- Bidetræning?
  • #1   14. dec 2005 hej
    det med bidetræning kan jeg ikke hjælpe dig med, men jeg lærte Kenzo at halse på signal ved at, tage en godbid i hånden og så holde min hånd knyttet foran min mund, nå han så gøede fik han en godbid. nu gør han hver gang jeg, holder en knyttet hånd ved min mund...så sørg for at du laver den samme håndbevægelse hver gang, det er nemlig den din hund filmer, og ikke så meget hvad du siger..

• #2   14. dec 2005 Det hedder forsvarsarbejde og jeg synes det kræver at man ved noget om det før man går i gang med det, specielt med en hund som tidligere er brugt til kamphund.
    Jeg har en veninde som har trænet det meget med dobermann, man skal vide hvornår man skal stoppe og rose på de rigtige tidspunkter
    Venligst Mette

• #3   14. dec 2005 og så længe din hund ikke kan dette nye signal 100 % skal der altid falde en godbid når hun gør det korrekt

• #5   14. dec 2005 Hej Trine..
    De hunde du ser i fjernsynet og andre steder i bideærme.
    De er ikke startet med at bide i ærme, men i skid og bide pølser.
    Når så deres bid er i orden så lader man dem bide i ærmer smiley

• #6   14. dec 2005 En ting det kræver at lave forsvarsarbejde/bidearbejde/gruppe c det er at man har en god firgurent(den med ærmet) en der ved hvad det handler om, så der ikke sker kedelige fejl og så starter man ikke i ærme med i skind/klud eller bidepølse og det er hundens bttedrift men arbejder med.

• #7   14. dec 2005 Skid = skind

• #8   14. dec 2005 Vil da lige tilføje at det måske se let ud, med det kræver enormt meget træning og som skreve sammen med folk der ved hvad de laver.

Eva : Super fint skrevet *SS*

• #9   14. dec 2005 Trine: ud i en klub hvor de træner se hvad det er og spørg *SS*

• #10   16. dec 2005 Bidtræning...det lyder altid spændende i folks øre.
    men det er ikke bare noget man lige sætter sin hund igang med. Gøres det mens hunden er alt for ung kan det ende galt og endnu mere hvis man selv begynder at træne det. Hunden skal laaaaangsomt trænes op til at gå efter byttet (læses ærmet) og ikke manden. Det er et spørgsmål om forståelse og mange forskellige øvleser før det kan kaldes for noget man kan bruge.
    vedr. gø når den bliver bedt om det så er det en god ide som du allerede er igang med, nemli lokke med mad eller et stykke legetøj. Få evt. en anden person til at holde i linen og stå så på kort afstand og vis den mad/legetøj og ligeså snart den bare giver et lille bjæf så ros den med et DYYYYYYYYYYYYYGTIG og giv den det du har vist den. øv det så flere gange og gå længere og længere væk. det ska nok komme

• #11   22. dec 2005 Hej Trine....
    jeg vil ligesom Brian B spørge dig...hvorfor vil du lære din hund at bide????

Lykke

Kommentér på:
Hvordan gør i- Bidetræning?

Annonce