1.226 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Tisser på gulvet Tisser på gulvet

Heysa alle.

Jeg har et problem med min ellers renlige hund. Hun begyndte for halvanden månede siden at tisse på gulvet hver gang jeg er væk, hvad enten er er kort tid for at handle eller en arbejdsdag.

Til at starte med var jeg delvist overbeærende, fordi min daværende kæreste og jeg lige var gået fra hinanden. Det var med råben og skrigen vi gik fra hinanden, så tænkte min lille hund bare var bange og havde brug for kærlighed. Hun bliver dog ved, og nu lavet hun også stor på gulvet hver gang jeg er væk.

Jeg ved ikke længere hvad jeg kan prøve. Skælder ud hver gang, men hvis jeg bliver bare lidt hård i stemmen bliver hun simpelthen så ængstelig. Så er jeg begyndt at skaælde hende lidt ud, sige puhha og sådan, og så smide hende i vaskerummet mens jeg tørrer op og vasker gulv, dette har dog heller ikke hjulpet.

Det skal lige siges det er flere gange hun tisser når jeg er væk, og tyder ikke på blærebetændelse, da jeg kender en del til det.

Jeg stoppede med at give hende for meget vand når jeg er væk, hvilket betyder hendes tis er meget koncentreret. Kan det tænkes at hun tisser, fordi hun har brug for mere vand?

Og har i ellers nogle gode forslag og metoder? Jeg er begyndt at være mere hjemme ved hende og giver hende masser af kærlighed og opmærksomhed.

Mvh Sabina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser på gulvet
  • #1   8. dec 2008 Hvorfor skælder du dog hende ud ??? smiley

Hun har ikke tillid til dig, hvis hun bliver behandlet på den måde! Dyr fortjener ikke at blive skændet på.

Jeg ville få hende undersøgt af en dyrlæge og så kunne det evt lyde som om, at hun har fået et alene hjemme problem.

• #2   8. dec 2008 Jeg ved ik hva grunden kan være, men du må ikke skælde hende ud når kommer hjem.. For hun ved ikke hva det så er du skælder ud over.. Det har hun jo glemt når der er gået lidt tid.. smiley

• #3   8. dec 2008 kunne godt tyde på at hun er utryg ved at være alene.. måske efter i er gået fra hinanden.. har du mulighed for at se hvordan hun reagerer når du går..?? måske du skal starte helt forfra med alene-hjemme-træningen..

• #4   8. dec 2008 Er enig i at det ikke hjælper at skælde hende ud. For mig lyder det også som et alene hjemme problem. Måske har det været stressende for hendes også at din kæreste og du er gået fra hinanden. Husk at vaske med rodalon hvor hun har tisset og gjort stort da det fjerner lugten helt.

• #5   8. dec 2008 Hvis hun har lavet på gulvet, og du ikke tager hende i det, skal du ikke skælde hende ud, smide hende ud i et bryggers el.l.

Det forstår hun ikke og vil på den måde tabe tillid til dig.

Sørger du for at hun er træt og luftet godt af inden du går fra hende?

hvor gammel er hun?

kærlighed og opmærksomhed kan være mange ting, men det kan ikke stå alene.

Der skal træning til, det fællesskab man derigennem opbygger giver tillid og trykhed, sørg for at hun får opfyldt sine behov for nye oplevelser og udfordringer, foruden kæl og gåture.

• #6   8. dec 2008 Start forfra med renlighedstræning og alene-hjemme-træning! Der er ikke andet for. Og aldrig nogensinde skældud og afluk ved uheld indenfor!! Kun ros når hun gør det rigtige!! Og ellers bare ignorer hvad hun har lavet, tør op og vask af med Rodalon- ikke mærkeligt hun fortsætter med det, hvis der lugter af toilet!

• #7   8. dec 2008 Jeg forstår dit problem og at man blive sur og irriteret.
    Men lad være med skælde ud, det må kun ske hvis du tager hunden på færst gerning imens den er ved at tisse eller andet den ikke må.
    Ignorer hunden og tør op og lad som ingen ting. Hunden forstår alligevel ikke hvad den får skel ud for når der er gået en time eller to.
    Prøv at lufte hende godt inden du tager afsted - mere end du gør nu - og prøv at gå langsomt frem i nogle dage..

• #8   8. dec 2008 Jeg er slet ikke sur eller irriteret på hende, der har i misforstået noget. Til at starte med skældte jeg hende slet ikke ud, jeg havde bare ondt af hende og nussede om hende og lod netop som ingenting. Men da der var gået 3 uger og det fortsætte hørte jeg min dyrelæge, som sagde jeg skulle tage hende hen til tisset og sige puhha til hende, men altså uden ar råbe eller noget. Men ja, det hjælper så heller ikke, derfor jeg spørger jer nu.

Jeg sørger for at gå godt med hende inden jeg tager afsted, og hun tisser hundrede gange, hvilket hun altid har gjort på gåture. Hun er 4 år gammel og har ellers altid været renlig, så ved ikke rigtig hvordan jeg skal træne med hende?

Ved at hun godt kan holde sig, for de dage jeg er hjemme tisser hun ikke på gulvet, heller ikke om natten.

• #9   8. dec 2008 Har desuden snakket med naboen, som siger hun piver et par timer hver gang jeg er væk smiley

• #10   8. dec 2008 Seperationsangst?

Måske har du givet for meget uhensigtsmæssig opmærksomhed og hun derfor er blevet mere afhængig af dig.

Den dyrlæge havde jeg fremover kun brugt til vaccinationer, for det var da et elendigt råd... hvad pokker skulle det hjælpe andet end at gøre hende utryk?

jeg ville starte forfra med alenehjemmetræningen, og derudover lave opgaver til hende ifa spor, problemløsning og alm lydighed.

• #11   8. dec 2008 Ok.. Din dyrlæges råd vil jeg aldrig bruge. Hunden har ingen anelse om hvad den får skæld ud for og hvad der sker.
    som de andre siger, så vil det nok være en god ide at starte forfra med renligheds træning og alene-hjemme træning.

Held og lykke

• #12   8. dec 2008 alene-hjemme-træning! start helt forfra som da hun var hvalp.. jeg tror helt sikkert at det er fordi hun er utryg.. hvad sker der hvis du går med der er andre i rummet?? altså hvis hun f.eks. er blevet passet?? gør hun det så inde eller holder hun sig også der..??

• #13   8. dec 2008 HUn følger altid efter mig, og har hun gjort siden jeg fik hende. Hvad enten jeg henter noget i køkkenet, skal tisse eller i bad, så er hun lige ved siden af mig. Men skal også lige siges, at da jeg fik hende var hun blevet forladt på en vej, og før jeg måtte få hende hjem skulle der søges efter ejeren og i disse 3 uger stod hun i et lille bur på en dyreklinik da havde lukket, og hun derfor kun kom ud morgen og aften. Så hun er meget afhængig af mig grundet dette smiley Men eftersom det aldrig har givet problemer, har jeg ikke gjort noget ved det. Og er kun én gang hun har tisset på gulvet, mens hun er blevet passet, og det var førøste gang.

Tak fordi i hjælper smiley Har virkelig brug for det, så min lille pige kan blive tryg igen.

• #14   8. dec 2008 Og jeg ved desuden ikke hvordan og om hun er blevet trænet som hvalp, for der havde jeg hende desværre ikke. Og det skla lige siges, at jeg ikke tror det er fordi hun er alene, for de første 14 dage efter eks'en var flyttet, var der ingenting. Begyndte først efter 14 dage, efter han et par gange havde været og råbe lidt. Derfor jeg tænkte hun havde brug for omsorg og kærlighed smiley

• #15   8. dec 2008 smutter lige til frokost men svarer bagefter

• #16   8. dec 2008 Som jeg forstår det du har gjort, så har du forstærket hendes usikkerhed/angst... det skal der arbejdes med hvis du vil have en mere tryk og selvstæning hund. Og vær klar over at det kan tage rigtig rigtig lang tid at genopbygge selvsikkerhed.

• #18   8. dec 2008 jeg tror ogaå at hun er blevet utryg da han har råbt og hvis du så bagefter har skældt ud.. jeg ville helt sikkert starte alene træningen igen.. gå ud af døren og kom tilbage og så skal du være væk længere og længere tid.. men det tager lang tid. Måske du har mulighed for at lukke til det rum hvor hun tisser og laver lige nu... Sørg for hun ikke har så meget plads at være alene hjemme på i starten.. måske hun har svært ved at overskue det i øjeblikket.

• #19   8. dec 2008 Som sagt flere gange, skældte jeg hende heller ikke ud de første par uger, begyndte jeg først på bagefter, eftersom hun fortsatte. Og som jeg også har nævnt, havde jeg hende ikke som hvalp, så har aldrig trænet med hende hvad renlighed angår går smiley

• #21   8. dec 2008 Der er vel ikke andet for smiley Men stopper straks med at skælde ud på hende smiley Det har jeg heller aldrig haft det godt med smiley

• #22   8. dec 2008 Absolut ikke skælde ud og start så alenetræning forfra. Hun er usikker og nervøs for at være ene og det bliver kun værre af skæld ud.

• #23   13. dec 2008 I kan være helt rolige, skælder ikke ud længere og har ikke gjort det hele ugen. Var hjemme ved hende hele tirsdag, onsdag og torsdag og vi hyggede rigtig meget. Og hun var dygtig da jeg var på arbejde igår, og havde slet ikke lavet noget jubiiii - så det blev fejret med en fiskefrikadelle :o)

Kommentér på:
Tisser på gulvet

Annonce