345 visninger
|
Oprettet:
mister kontrollen... {{forumTopicSubject}}
når jeg er ude og gå med mille, og hun er fri lystre hun virkelig godt, men...
når vi så ser en anden hund på 100 meters afstand slår hun knude på ørene, og spæner afsted.
ALLE komandoer virker ikke. på plads, sæt dig. her, godbid... - intet...
hvad gør jeg? hun reagere fint hvis der ikke er andre dyr i nærheden.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 93
okt 2005
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Hvor gammel er din hund - og hvad har du indtil nu forsøgt (har du gået til noget hundetræning med hende) ???
Hilsen
Carina
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
okt 2005
jeg har ikke haft hende til hundetræning da jeg syntes at det gik fint, og hun møder mange andre hunde i løbet af dagen.
jeg har lært hende at sætte sig, på plads, her.
det reagere hun også fint på når vi er alene. men når der kommer en anden hund løber hun næsten helt over til den anden hund. hun har dog aldrig haft kontakt med de hunde dhun selv løber over til da jeg i sidte øjeblik for kontrollen, men det er irriterende.
jeg har bare hørt om mange med det probæem med deres voksne hunde, og ville høre om det er noget der skal gøre ved når de er hvalpe.
okt 2005
hun går i forvejen med en 8 meter flexline.
den kender hun grænsen på rimeligt godt, og trækker den aldrig helt ud. tror du alligevel det ville gøre en forskel men en "løs" lang line?
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
OK - med en 5 mdr. hvalp er det ret almindeligt, men godt du gør noget allerede nu for at undgå problemet når hun bliver større. Hvis du på nuværende tidspunkt kan kalde hende væk inden hun når hen til de andre hunde, tror jeg du er godt på vej :o).
Men hvis jeg var dig, så ville jeg kun træne og bruge kommandoerne i en så stor afstand af andre hunde, at jeg var ret sikker på at hun lystrer. - Og så gradvis gøre denne afstand mindre og mindre.
Jo flere gange hun får succes med at løbe afsted hver gang du siger "plads", jo bedre vil hun blive til at smutte hver gang du siger kommandoen ... og det er jo ikke ligefrem det du gerne vil opnå !
I de situationer hvor de andre hunde kommer for tæt på til at du har kontrol over hende, ville jeg bruge den lange line og så lade være med at bruge nogle kommandoer indtil videre. Hav i stedet for noget rigtig-rigtig lækkert med som du bruger til at træne kontakt med. Du skal dog passe på at den lange line ikke kommer til at virke som en stopklods på hende således at hun kan løbe et par meter får den bliver stram - dette kan give nogle voldsomme skader på hunden, og her kan det være en ide at bruge en sele til hende...
- Kender du en med en hund der er FULDKOMMEN ligeglad med andre hunde når den træner, kan du måske også bruge denne. Min hund har været brugt til dette flere gange, og resultatet er forbløffende efter få gange. Det vi har gjort er at jeg går og træner med min hund, og den anden hund bliver så sluppet løs og kommer selvfølgelig løbende hen for at ville lege. Hverken min hund eller jeg har så på nogen måde givet den opmærksomhed, og efter få minutter syntes den anden hund at det er kedeligt. Dens ejer kalder herefter på den og leger rigtigt sjovt med den .... efter nogle få gentagelser synes hunden at dens ejer er sjovere end mig og min hund ;o). Men det kræver selvfølgelig at den anden hund er totalt ligeglad med din hund...
Hilsen
Carina
okt 2005
jeg prøver nu også at træne hende alene. men det sker jo af og til at der kommer en anden hundeejer ind på pladsen når jeg er der, og nogle gange ser mille det før mig. jeg slipper hende aldrig hvis jeg kan se der er andre.
men jeg vil prøve det du siger der. tak for det.
mister kontrollen...