{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Gåtur uden line + indkald {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:-)

Var lige ude med hunden på vores morgentur! Hun er nu snart 8 måneder og ved at være lidt mere modig - på den tur vi plejer at gå kender hun jo så godt og hun går uden line på noget af turen, så nu begynder hun at gå længere og længere væk fra mig. Hun går op over bakker osv. så vi ikke kan se hinanden, men hun er samtiddig god til at vende sig om at kigge efter om jeg er med!
MEN, hun kommer ikke hver gang jeg kalder! Det kan man selvfølgelig heller ikke forvente sig af en 8-måneders undhund! - Eller hva???
Når hun så IKKE kommer, så gemmer jeg mig og håber det får hende til at holde bedre øje med mig næste gang. Det hjælper også, men ikke hver gang.
I dag tog jeg så en flex-line på hende så jeg bedre ku styre hende.
Men der er vel ikke andet for end at give bedre godbidder på turen, lave flere indkald osv.??!!
Lyder det ikke okay fornuftigt det jeg har gang i:-)
Hvad ville I gøre?


Kommentarer på:  Gåtur uden line + indkald
  • #1   7. mar 2009 Træning træning træning, lige nu kommer hun i lømmelalderen, så du må ikke forvente at hun hører efter.

  • #2   7. mar 2009 Jeg prøver også at holde forventningerne nede:-)

  • #3   7. mar 2009 Vi har/havde samme problem, og jeg tror bare man må vænne sig til at når man har en lømmelhund så må man bare træne og træne og nogle dage må man virkelig bare ryste på hovedet.
    Vi er også begyndt at gå tur med Ifur uden snor så kan virkelig kan få brugt næsen og vi samtidig kan øve en masse indkald og kontakt og det er lidt som om at jo mere man arbejder med dem, jo mere høre de efter, selvom de er i lømmelalderen. Og jo mere motiverede er de for at lære og høre efter


  • #4   7. mar 2009 MIN BLUE SKAL OGSÅ HA LÆRT AT KOMME NÅR DER BLIVER KALDT, MEN HUN ER LIGE KOMMET I LØMMELALDEREN SÅ HUN HØRE IKKE SÅ GODT !!! smiley

  • #5   7. mar 2009 Det er tiden at blokere for fejlindlæring nu ;o)

    Du skal selvfølgelig stadig træne det, men du skal sørge for, at hun ikke får muligheden for at gøre andet end det, du siger i den periode, I går ind i nu.

    Derfor - en line på hende, når I træner indkald. Masser af guf og belønning - og en fri-kommando, når hun har været dygtig ;o)

    Kald ikke på hende, når der er den mindste risiko for, at hun ikke adlyder. En gang af dem, skal modsvares af ti, der lykkes, så det kan blive et hulens arbejde :o)


  • #6   7. mar 2009 Ja det er nok rigtigt at hun ikke må få chancen for at løbe om hjørner med os og bare blive væk når vi har kaldt. Men hvad så HVIS en dag, vi synes det går rigtig godt med line og tager den af hende lidt og hun så ignorerer det. Er det så ikke fint at gemme sig så hun måske blir lidt "bange" og holder bedre øje næste gang??

  • #7   7. mar 2009 Betina, JO - så længe I ikke kalder på hende først og hun så ikke kommer. Og endnu værre - at kalde to gange ;o)

  • #8   7. mar 2009 Ja den med at kalde to gange er nok passé:-) Det sker i kampens hede, men det kan der forhåbentlig rettes op på:-)

  • #9   7. mar 2009 CH, forresten hvad skal man gøre hvis nu jeg HAR hende i flex-linen, kalder på hende i god tro at hun kommer og hun så bare glor dumt på mig og går den anden vej igen. Skal man så gå hen til hende, få hende på plads, gå videre og kalde senere eller hvordan??

  • #10   7. mar 2009 Betina, nej - så lærer hun netop, at det ikke er nødvendigt at komme, at det løser sig alligevel ;o)

    Brug linen til at få "halet hende ind".

    Kald på hende, giv hende en chance på max 3 sekunder og så haler du hende ind, mens du bliver stående. Du må meget gerne motivere hende for at komme samtidig - med lys stemme ;o)

    Og så skal hun have jackpot-belønning, når hun er kommet hen til dig - også selvom du måtte "hale" hende ind.



  • #11   7. mar 2009 Okay, tusind tak:-)

Kommentér på:
Gåtur uden line + indkald

Annonce