961 visninger
|
Oprettet:
PH-kåring... {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Capone kuldbror er lige blevet PH-kåret her i dag med 110 point - han begyndte først at træne PH-programmet i januar i år !
Hvor tit sker det i øvrigt at en hund bliver kåret med max. point ?!?
/Carina
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
okt 2006
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
ØH - de træner i Holbæk ?!?
Jeg synes jo også det lyder flot ... hepper på de måske kan nå en hel oprykning inden udtagelsen til DM :o).
/Carina
okt 2006
Jeg deltager ikke i oprykningen her i foråret, da jeg har en halv krim i forvejen, så det bliver først til udtagelsen. Der gik jo kagei sporet for mig sidst, ellers havde jeg kvalificeret mig til DM. Det håber jeg ikke sker igen, det var en stor skuffelse for mig da det var den allersidste øvelse.
Jeg skal også i konkurrence søndag. En noget speciel øvelse i et stort hedeområde og øvelser der er anderledes satr sammen end vi er vant til. Det kræver ikke blot en god hund, føreren skal også disponere rigtigt, så alt kan ske.
Held og lykke Klaus, så ses vi måske til DM i efteråret...
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 210
Men et DM i år bliver det ikke til dem i år, da de først kan rykke op 25. oktober 2009...
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 189
men 110 point er skideflot
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det kan være at man har afholdt, en prøvekåring, og at man så på et lidt senere tidspunkt tilkalder kåringsmanden og dennes hjælper, hvor kåringen så finder sted.
Men uanset hvad, så er det et flot resultat. hvilket hører til sjældenhederne.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 189
Den er god nok, der blev afholdt kårring i holbæk i går.
Svigerfar + min hund var tilstede
sep 2005
<b>Ikke for at være negativ, men her i område 5, hvor PH-Holbæk hører inde under, er det normalt at, at de hunde som indstilles til kåring, bliver kåret om søndagen, og ikke på en alm. hverdag. </b>
Det var en rigtig kåring - den blev prøvekåret for et par uger siden med tror det var 105 - 106 point ...
Tikki blev i øvrigt også kåret en eftermiddag på en hverdag !
/Carina
sep 2005
<b>Men jo hunden kunne sine ting inden den kom tilbage til ejer (den er købt tilbage af opdrætter). Så vidt jeg forstod på ejer er det en tysk politibetjent der har haft den og som også har lagt IPO-prøver på hunden så den var bestemt ikke rå da den kom.</b>
Den var KUN trænet i IPO inden den kom - dvs. springet, halsgivning, sporopsøg, hele runderingen og tildels begge stop er nyt for hunden ... selvfølgelig var grundlaget der, men stadigvæk en del nye ting.
- Politibetjenten havde den KUN som konkurrencehund, da hun i forvejen havde en malle tjenestehund. Denne hund er hun så kommet af med nu, og har fået en anden malle ... det har aldrig været planen at Caduk skulle være tjenestehund ved politiet, og han er derfor aldrig trænet som sådan !
/Carina
jan 2006
Det vi sige at hunden er tjenestehund ved politiet, hvis jeg forstår dig ret.
Så ka jeg godt forstå, at den kan blive godkendt på en hverdag..
For alle civil hund, bliver kåret på en søndag, da det ligger bedst på grund af det arbejdsmæssige, for alle partere.
sep 2005
<b>Det vi sige at hunden er tjenestehund ved politiet, hvis jeg forstår dig ret.</b>
Nej - han er ikke tjenestehund ved politiet ... han bruges som vagthund og sprængstofhund !
/Carina
jan 2006
Jeg har i dag været i PH-Holbæk, og her læste jeg om kåringen på klubens opslagstave.
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 210
Jeg ved godt det er i "dit" område, men der er ingen regl uden undtagelser... (kender ikke reglerne for "dit" område")
Men jeg tror det mest har med at gøre om kåringsmand og kåringsfigurant kan den dag man ønsker/de kan (og de foreslår dato), tror ikke man kan sige noget generelt om, hvornår en kåring afholdes...
Og jeg tror oxo de gerne ser der er to eller flere hunde til en kåring...
jan 2006
Nej, jeg går da ud fra at alle taler sandt..
Men nu i går var jeg figurant i PH-HOLBÆK, ved PHF-Mesterskabet 2009. og så at michal var blevet kåret sammen meden anden hund.. så det var bare en bekræftelse.. at jeg havde taget fejl.
Men kom også i tanke om, at der er 2 kåringsmænd i område 5.
Hvor de den ene kommer fra min klub.
PH-kåring...