{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Hund føler sig "jaget" på gåtur. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber der er en herinde der har et eller flere gode råd.

Problemet er vores chihuahua, er en del bange for forskellige ting når vi er ude og gå. Hvis anden hund er med som han kender, er han ligeglad med ALT.
Men når vi går alene, så opstår der nogle problemer.

Den værste lige nu er når vi går på fortovet, og der går en bagved os.
Hunden hedder Shake.
Shake går hurtigt, prøver tydeligvis, at løbe væk (fremad) fra den fremmede bag ved os.
Halen er ikke mellem benene, men den hænger bare, og man kan godt mærke at han ikke kan lide situationen. Han går ind mod siden (altså ind i mine ben) og det resultere nogle gange i at jeg får trådt på hans pote, men det afholder ham ikke fra at blive ved.

Stiller vi os og kigger på den fremmede som går forbi os, ligger han sig helt ind til mine fødder.

Hvad kan vi gøre ved det? Så han ikke føler sig så bange?
Hvordan skal det trænes?

Den anden er når vi går på fortovet, og cykelister er bag ved os, går han akkurat det samme. Stiller vi os ud til kanten af cykelstien, sidder han bare og kigger på dem uden anden reaktion.
Men går vi samtidig, vender han hovedet konstant, og går ind i mine fødder.

Skal lige siges, at han ingen dårlige oplevelser har haft med fremmede. Tværtimod.

Kom endelige med råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund føler sig "jaget" på gåtur.
  • #1   16. jun 2009 Bella gør nøjagtig det samme, jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det - så jeg plejer at gå ind til siden og vente på at personen har overhalet os. smiley
    Men jeg vil da lige følge med.

• #2   16. jun 2009 Prøv at få ham til at fokusere på dig ved hjælp af godbidder og opmunter ham til at gå videre. Tal til ham i en lys tone.

• #3   16. jun 2009 Camilla - nu med nye billeder smiley H: Ja det er også den vi benytter os af, det er bare lidt irriterende nogle gange.
    Især hvis der kommer flere gående.

** Vufferne** .: Den med at fokusere, har vi også talt lidt om, evt. at gå med godbidden ved brystet for at fokusere så meget OP på mig som muligt. Men nogle gange kan du stikke en pølse foran snuden på ham. Og han ELSKER bare pølse, men han ikke så meget som kigger på den, før den fremmede er gået forbi.

Det med at opmundte ham med at gå videre hjælper ikke. Taler du i en lys tone til ham går han bare mere fremad, og plejere at svinge med halen. Men her løber han bare, og vender stadigvæk hovedet konstant.

Men tusind tak for dit råd.

• #5   18. jun 2009 Når din hund ikke reagerer på pølers, om han normalt elsker, er han simpelthen nået så langt at han er stressblokeret og så er der absolut ingen mulighed for indlæring. Mit bedste råd er at opsøge en god adfærdsbehandler, som kan hjælpe dig videre. Mit bud er at du holder en så lang afstand (gå over på den anden side af vejen el.lign), så din hund kan være afslappet og spise godbidder igen. Ros ham for at kikke men være afslappet og ikke angst. NOGET er der jo sket for din hund... ellers ville han ikke være så bange. Jeg synes det er supergodt, at du tager det seriøst. Godt at du forsøger at hjælpe ham. Held og lykke.

Kommentér på:
Hund føler sig "jaget" på gåtur.

Annonce