Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  samarbejdsøvelser
  • #1   6. jul 2009 I princippet er ALT man laver i fællesskab med hunden jo med til at styrke fællesskabet/båndet imellem hund og fører -hvis man altså laver tingene på en sjov og positiv måde for hunden.

• #2   6. jul 2009 Du kunne jo lave nogle tricks smiley det gør jeg, og så bare brug noget tid på at f.eks. børste den

• #3   6. jul 2009 Måske du kan finde et sted og starte til træning? Din hund er jo en race der gerne ville lave noget, så den synes sikkert det meste er sjovt hvis du også synes..

• #4   6. jul 2009 maria- jeg går til træning med den

• #5   6. jul 2009 Hvordan mærker du, at I fjerner jer fra hinanden`?

• #6   6. jul 2009 Hvad med lidt alternativ træning.. Øvelser der ikke ligner lydighed så meget...

Rally O, agility feks..

Hvad træner / laver i nu ?

• #7   6. jul 2009 Enig med Michelle. Alt du gør sammen med dig hund, vil gøre jeres bånd til hinanden stærkere. Du skal bare være føren, og ikke lade ham tage føringen. Det vil sige at hvis i leger trækleg, så er det dig der skal stå som vinder, når du ikke gider mere.
    Men leg og motivation er noget af det bedste til at knytte bånd med.

• #8   6. jul 2009 CH : Godt spørgsmål... Og det næste jeg skulle til at skrive :o))

• #9   6. jul 2009 Han er lige omkring 1 år - 1½ ... Er han ikke ?

Lømmeltid..

• #10   6. jul 2009 Pædagogen, for en brugshund er det bestemt ikke noget godt råd at hunden ikke skal vinde.

Det er netop det den skal! Igen og igen og igen... Også til sidst.

Man skal putte så meget selvtillid ind i hovedet på de hunde, som der overhovedet kan være. De skal tro, at de magter hele verden... Og det får man ikke frem ved at pille dem ned....

• #11   6. jul 2009 CH. Jeg har fra hunde adfærdskonsulent fået afvide, at indtil hunden ser dig som fører, så er det sådan man skal gøre. Når hunden ved at det er dig der bestemmer, kan man begynde på at lade den vinde.

Denne hund som der bliver henvist til i tråden, kunne godt være i puberteten/lømmelalderen, og derfor er det da vigtigt at hunden ved at det er en ejer der har styr på tingene, så den ikke tager magten.

Jeg har kun skrevet hvad jeg har fået afvide.

• #12   6. jul 2009 pædagogen- der er ikke problemer i hvem der bestemmer, og ja, han skal ha den så stor selvtillid at han tror han er den bedste ( efter mig selvfølgelig smiley da jeg bruger ham til brugstræning)

Ch- jeg synes det er meget svært at forklare, det er mere en følelse, men det kan godt være at det er fordi at jeg bare havde et stærkere bånd til min gamle hund at jeg ikke føler det, men jeg vil gerne se om det kan blive bedre, for det kan det jo helt garanteret blive, jeg skal bare have lidt hjælp til det..
    Men ja, han er 6 mdr, så lømmelalderen er lige om hjørnet og det har jeg sandelig også i tankerne og glæder mig ikke smiley hehe.. Men bare nogle små øvelser jeg kan lave ville være rart..
    Jeg laver kontakt øvelser med ham stortset hver dag..
    Det føles bare som om at han er mere til min kæreste end mig, på trods af det er mig der træner ham..

• #13   6. jul 2009 "Tager magetn"....
    Efter min mening totalt misforstået..
    Jeg vil mene det er et spørgsmål om respekt... Gensidig respekt.. Og tillid.

Og det er jo netop vigtigt at vise hunden hvor alt det sjove sker..

Hvor sjovt tror du en 7 årig synes det er at løbe om kap med en voksen, hvis den voksne altid kommer først ??
    Som CH skriver.. Det gælder om at give hunden selvtillid.. Ikke om at pille den ned

• #14   6. jul 2009 Pædagogen - man kan ikke sætte generelle regler op for den slags. Noget helt andet er, så er det vist ikke just velset blandt majoriteten af adfærdsbehandlere at lave trækkelege som os, der træner brugshunde gør det.
    Jeg tror ikke helt, de kender mekanismerne bag, må jeg indrømme.

Trækkelege har intet med lederskab at gøre overhovedet.

Sigurrós, jeg kan jo ikke rigtig vide det, men måske er den en raceting? Måske nogen, der både har haft schæfer og malle kan sige noget om det?

Jeg tror, du skal trække vejret ned i maven, fortsætte med at bygge op, træne med så stor succes som muligt og se, om ikke tingene falder på plads. At I får skabt JERES forhold, der ikke kan sammenlignes med dit forhold til den gamle hund.

• #15   6. jul 2009 Jeg pakker sammen, som skrevet har jeg kun skrevet hvad en adfærdskonsulent fortalte mig...

Jeg har ikke en hund jeg skal bruge til andet end hygge. Så hvordan i træner jeres hunde, kan jeg ikke kommentere på. (ikke provokerende ment)

• #16   6. jul 2009 Jeg vil sige LEG! Og det ren og skær pjatleg uden nogen form for dagsorden ud over at ha' det sjovt.

Hunde leger jo forskelligt, men leg hans yndlingsleg med ham og gerne flere gange om dagen og vær ikke bange for at tumle lidt rundt med ham, så længe han ikke bliver alt for overgearet og voldsom.

• #17   6. jul 2009 Meget enig med M.I.
    Jeg byggede forholdet til min omplacerings tervueren op via. en masse belønning og leg med bold.
    Idag er hun helt klart en "mors hund" ... Faktisk lidt for meget af og til :o)

Men hvad laver din kærese med ham, som du ikke gør ?
    Nusser han feks. mere i sofaen end du gør ?
    Eller leger de på en bestemt måde ?

• #18   6. jul 2009 Ch- ja jeg giver i hvert fald ikke op uden kamp smiley Glæder mig rigtig meget til træning starter igen, så jeg også kan snakke med dem dernede og få råd..

Men ja jeg må til at lege endnu mere med ham smiley og bare fortsætte en masse kontaktøvelser og andet sjovt som han kan li..

Tusinde tak for hjælpen alle sammen smiley

Tina og alex- han laver mindre med ham end jeg gør.. han gider ham ikke rigtigt...

• #19   6. jul 2009 Nogle gange kan det hjælpe at "sulte" hunden lidt mht. samvær og træning.. Så hunden kommer til at savne at lave noget sammen med dig

• #20   6. jul 2009 tina- hvordan mener du?

• #21   7. jul 2009 Lad vær med at lave noget med hunden..
    Giv den foder i en skål, tag den kun på korte lufteture.. Ingen træning.. ingen leg.. minimal af nussen..

Et par dage med den måde og hunden bliver meget mere opsat på at lave noget sammen med dig, når du så begynder at tilbyde det igen

• #25   7. jul 2009 De gamle lederskabs øvelser er nu meget praktiske... men har ikke meget med lederskab at gøre..
    Feks. synes jeg det er fedt at hunden træder til siden og lader mig gå ind eller ud først.. Hader når hunde brager frem for at komme først igennem døren.

• #26   7. jul 2009 tak for råd smiley ja jeg bruger lidt klikker.. Men nu var vi så uheldig at han kom til skade i går smiley så nu er det kun stille ting vi kan lave sammen, som kontaktøvelser, meeeen er jo også bedre end ingenting.. Men jeg laver for det meste de ting der er blevet givet som råd.. kunne være jeg skulle prøve at sulte ham i det.. tak tak tak smiley

• #27   27. jun 2010 en god samarbejdsøvelse kan f.eks være at den skal gå zig zag mellem dine den det kræver koncentration fra jer begge, plus hunden er som regel på dupperne bagefter også

• #28   27. jun 2010 Tommy- ja det ville jeg gerne, men tror desværreat vores størrelser ikke helt passer sammen hi hi.. Jeg er lidt lille og han er lidt stor smiley

Kommentér på:
samarbejdsøvelser

Annonce