{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Han tisser inde!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Vores han "glemmer" at sige at han skal ud og tisse og gøre andre ting,ved at pive eller give lyd.

Han kan klare sig en hel arbejdsdag indenfor uden at lave noget som helst.

Han er 1 år. Vi lufter ham altid før vi går i seng, men alligevel er der ofte tis på gulvet i gangen når vi står op smiley Dvs. efter kontakt til en opdrætter, sætter vi hans vand skål op (når alt maden er spist op), så han ikke kan drikke 1 time før sidste luftning og hele natten. Nogle gange hjælper det, andre gange ikke.

Er der nogen som har gode idéer?? Så vi kan få ham til at "pive" når han vil ud. Selvfølgelig holder vi øje med ham, og ser han mistænksom ud ved at gå og snuse, kommer han ud. Og er det ved at være 1-1½ time siden han har været ude og gøre noget, kommer han ud...

Gode råd søges!!

Hilsen Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser inde!!
  • #1   26. feb 2006 Hej Pia. jeg syntes at det lyder som om, at i lufter ham lidt for tit. Charlie er 7 mdr. og kan godt klare 3-4 timer, inden han beder om at komme ud.

    Du skal spørge hunden om den skal ud og tisse, hver gang du lufter ham, sørg for at lyde glad og positiv, og ros ham så når han tisser.

    Charlie siger heller ikke altid noget, men går hen og står ved døren, medens han logrer med halen, så ved jeg at han vil ud, men jeg spørger alligevel for så svarer han ved at gø, og først herefter åbner jeg døren.

    Jeg ved ikke rigtig om det er fordi, at din hund er ked af at være allene om natten, at din tisser på gulvet.



  • #2   26. feb 2006 Staveplade til mig tak, hihi

  • #3   26. feb 2006 Hej!

    Vi siger hver gang "skal du og ud tis??" Og så kan vi se på ham om han gerne vil ud.

    Vi fik af vide at vi måtte prøve at tage ham ud ofte, for at få ham til at lade være med at gøre det inde. Så han ville blive "flov" hvis det skete indenfor

    Han siger ingenting om natten, men sover bare i sin kurv (nogle gange hos os i sengen, men det er kun en gang imellem, og finder sig i, at han ikke altid skal med ind i sengen og sove).

    Hilsen Pia


  • #4   26. feb 2006 hejsa...
    min første tanke var også som Mr. Charlie skrev at det kunne være jeres hund var ked af at sove alene.. og måske derfor gør det for at få opmærksomhed??
    Specielt hvis han nogle gange får lov til at sove sammen med jer..?

    Også syns jeg da også at det lyder som om i lufter ham meget tit.. vi lufter kun Baggio 3 - 4 gange om dagen..


  • #5   26. feb 2006 ok, hvad kan det at lufte hunden for meget, føre til?
    Og hvad kan vi gøre anderledes?



  • #6   26. feb 2006 jeg ved det desværre ikke..
    og ved heller ikke om det kan være årsagen...
    kan måske bare være at hvis han er vant til at blive luftet så ofte, har han svært ved at holde sig længere tid af gangen??



  • #7   26. feb 2006 hmm måske.

    Men er han alene hjemme fra kl 8 til 16-17 tiden, kan han godt holde sig.

    Nu har jeg prøvet at lade være med at gå ud med ham i 2 timer. og nu ligger han og putter i sin kurv


  • #8   26. feb 2006 okay... ved jo som sagt hellr ikke om det er derfor...??
    Men håber da at i får bugt med problemet smiley


  • #9   26. feb 2006 ja det håber jeg også...Igår blev han passet for første gang af mine svigerforældre, og han lavede ikke noget inden hele dagen.

    Måske er det opmærksomhed.

    Råd fra andre modtages gerne smiley


  • #10   26. feb 2006 Hej Brian & Malene smiley

    Hehe, ok så I mener ikke vi lufter ham for meget?

    Jeg tror også det blir det vi vil prøve, simpelthen, som da han var lille, få ham ud når han vågner efter en søvn, eller bare ud når der er gået de 30.min og så som du skriver, sætte tiden lidt op.

    Jeg håber virkelig det hjælper. "Heldgivis" (hvis man kan sige det), tisser han ikke på gulvtæppet, men på klinke gulvet i gangen (så tæppet ikke blir ødelagt), mendet er stadig irriterende. Tak for rådet!


  • #11   26. feb 2006 Noget der også er MEGET vigtigt er at HVIS / NÅR hunden lige har haft et uheld, må den IKKE komme ud!
    Folk tror at de så viser den at det er uden for at det skal ske, men i virkeligheden lære de hunden det modsatte! =:0)

    FORKLARING!!!! *S*
    Eftersom de fleste hunde jo godt kan lide at komme ud, opfatter den det som en form for belønning for at lige have tisset eller pøllet på gulvet indendørs, at komme ud!
    IKKE LIGE FORMÅLET!! ......Vel?

    Nej, har hunden lige haft et uheld, så vent i 10-15 min., og SÅ gå ud med den!

    Mvh: Ludvig og far!


Kommentér på:
Han tisser inde!!

Annonce