{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken træning er bedst
  • #2   26. jul 2009 Det er som regel føreren der skal trænes, det er denne der skal lære hvordan motoriken er -

Når man har fundet motoriken, så får man også en hund, som er bare obs på en, og synes at det er sjovt at være sammen dig.

Der er forskellige klubber og igen det er noget med tempermenten-

• #3   26. jul 2009 Det er den træning, der både passer til dig og hunden, der er bedst ;o)

Det er næsten umuligt at pege noget ud på andres vegne.

• #4   26. jul 2009 Du skal vel træne det du og hunden synes er sjovest...
    I første omgang hvalpemotivation, og så kan du jo altid tage den derfra.

Husk at du altid har mulighed for at skifte klub / forening, hvis den type træning de kan tilbyde ikke passer til dig og hunden.. Og at du har mulighed for at træne i flere klubber og flere discipliner hvis du skulle have lyst til det.

• #5   26. jul 2009 Du er velkommen her:
    www.hundeskole.dk

• #6   27. jul 2009 hvis du køber en blanding af disse to racer så vær meget opmærksom på led problemer!! Idag kan du nærmest ikke få en schæfer uden HD (desværre), og rottweileren har også nogle led problemer! så vær ekstra opmærksom på dette, da det er en yderst smertefuld sygdom for hunden!!

• #7   27. jul 2009 Lonni, det var da det værste vrøvl jeg har hørt længe!!

Sæt dig lige ind i fakta før du udspreder den slags.

• #8   28. jul 2009 CH tavlemafioso: jeg er desværre ikke enig! schæfer er nok den race der har størst problemer med hofter og led, dernæst kommer labrador (og retrievere i det hele tager), og borderen er desværre også godt med.
    Det ER fakta og ved at købe en blanding har du ikke mulighed for at tjekke HD sygdomme på stamtavlen. Derfor er der desværre chance for at du får en hund med arvelig HD hvor der med stamtavle kun er mulighed for at du får en hund med spontan opstået HD, da der ikke avlet på HD hunde. Håber du forstår hvad jeg mener smiley

Jeg vil også bare gøre trådstarter opmærksom på problematikken smiley
    og jeg HAR faktisk sat mig ind i det! jeg mistede en hund på knap 2 år grundet dårlige hofter og derfor satte jeg mig efterfølgende meget grundig ind i det hele før jeg købte ny hund! så tro mig - jeg VED faktisk noget om det smiley

• #9   28. jul 2009 Lonni, det er helt sort det der.

Schæferen har nok problemer, men den er langt nede på listen over racer, der lider af HD. Rottweileren kommer i øvrigt over den.

Du skriver at man nærmest ikke kan få en schæfer uden HD. Det er direkte vildledende. Der er masser af schæfere uden HD og der er masser af linjer uden HD. Men ja - hvis man ikke vil kigge efter de gode linjer og køber tilfældigt, så kan nemt være uheldig.

At du har haft en hund med HD er rigtig ærgeligt - men lad nu være med at fortælle ting, som er rene gæt. Racen har et elendigt ry på grund af den slags ytringer - et ry, som den DOG ikke fortjener på trods af det problemer, der er.

• #10   28. jul 2009 En liste:
    (link fjernet)

Men - jo. Hunden tråden omhandler er af to racer med tendens til HD, og ligesom med andre store racer, skal man være obs på det i sin træning.

• #11   29. jul 2009 Det er ikke noget tilfældigt jeg siger.
    avlen er måske blevet bedre, men den er stadig dårlig - også indenfor schæfer!
    ja man skal være opmærksom på store hunde - ikke kun i sin træning men også i avlen! selvom man træner efter at hunden har ondt så har den jo stadig smerter!

min søster og hendes kæreste leder efter schæfer og har gjort det i over 1 år! de vil ikke købe billige dårlige hunde, men kigger ved selv de gode kennler! de kigger ikke på brugshundetypen, men på den alm schæfer. (udstillingstypen).
    Den går stadig langt ned bagtil og bøvler med HD og andre led sygdomme.
    Jeg kender en del schæfer og nærmest alle over 6 år fejler noget med hofter, ryggen, albuer osv. Så ja tror da helt bestemt at avlen er blevet bedre, men schæferen er stadig en af de racer med meget HD.

jeg svare ikke mere i denne tråd, da vi alligevel aldrig bliver enige, og det var slet ikke dette emne tråden omhandlede smiley

• #12   29. jul 2009 Ja, racen har ved gud problemer - desværre. Og ja, man skal kigge sig omkring.

Men den påstand du kom med er MEGET langt fra sandheden og slet slet ikke gavnlig for racen at ytre.

Det er dog noget mere nuanceret end det.

Nej, det er ikke dette tråden omhandler - men direkte usandheder er MÅ bare ikke stå usagt - slet ikke hvis man har racens gode til hensigt.

Angående højavlsschæferen - de er for manges vedkommende overvinklede, hvilket i mine øjne er en stor skam. Men det skal understreges, at den overvinkling ikke giver mere HD.
    Personligt vil jeg heller ikke have overvinklede schæfere, og blandt andet derfor valgte jeg brugslinjer ved min schæfer nr. to.

Når det kommer til at finde en hund uden HD, så er der faktisk glimrende værktøjer at bruge.
    Det er straks værre med Cauda Equina, som man endnu ikke er begyndt at tage alvorligt rent avlsmæssigt og som sandsynligvis er et større problem end HD.

Jeg har kontakt til rigtig mange schæfere da jeg er meget aktiv i schæferhundeklubben. Jeg kender mange raske schæfere over 6 år - kender også nogen, der ikke er. Heldigvis er størsteparten gode, sunde og dejlige hunde.

Kommentér på:
hvilken træning er bedst

Annonce