666 visninger
|
Oprettet:
hvilken træning er bedst {{forumTopicSubject}}
jeg har tænkt på og anskaffe mig en blanding af Schæfer, Rottweiler, men jeg vil gerne har nogle råd om hvor det er bedst at træne sådan en hund
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Når man har fundet motoriken, så får man også en hund, som er bare obs på en, og synes at det er sjovt at være sammen dig.
Der er forskellige klubber og igen det er noget med tempermenten-
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det er næsten umuligt at pege noget ud på andres vegne.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
I første omgang hvalpemotivation, og så kan du jo altid tage den derfra.
Husk at du altid har mulighed for at skifte klub / forening, hvis den type træning de kan tilbyde ikke passer til dig og hunden.. Og at du har mulighed for at træne i flere klubber og flere discipliner hvis du skulle have lyst til det.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
www.hundeskole.dk
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
aug 2006
Sæt dig lige ind i fakta før du udspreder den slags.
maj 2009
Det ER fakta og ved at købe en blanding har du ikke mulighed for at tjekke HD sygdomme på stamtavlen. Derfor er der desværre chance for at du får en hund med arvelig HD hvor der med stamtavle kun er mulighed for at du får en hund med spontan opstået HD, da der ikke avlet på HD hunde. Håber du forstår hvad jeg mener
Jeg vil også bare gøre trådstarter opmærksom på problematikken
og jeg HAR faktisk sat mig ind i det! jeg mistede en hund på knap 2 år grundet dårlige hofter og derfor satte jeg mig efterfølgende meget grundig ind i det hele før jeg købte ny hund! så tro mig - jeg VED faktisk noget om det
aug 2006
Schæferen har nok problemer, men den er langt nede på listen over racer, der lider af HD. Rottweileren kommer i øvrigt over den.
Du skriver at man nærmest ikke kan få en schæfer uden HD. Det er direkte vildledende. Der er masser af schæfere uden HD og der er masser af linjer uden HD. Men ja - hvis man ikke vil kigge efter de gode linjer og køber tilfældigt, så kan nemt være uheldig.
At du har haft en hund med HD er rigtig ærgeligt - men lad nu være med at fortælle ting, som er rene gæt. Racen har et elendigt ry på grund af den slags ytringer - et ry, som den DOG ikke fortjener på trods af det problemer, der er.
aug 2006
(link fjernet)
Men - jo. Hunden tråden omhandler er af to racer med tendens til HD, og ligesom med andre store racer, skal man være obs på det i sin træning.
maj 2009
avlen er måske blevet bedre, men den er stadig dårlig - også indenfor schæfer!
ja man skal være opmærksom på store hunde - ikke kun i sin træning men også i avlen! selvom man træner efter at hunden har ondt så har den jo stadig smerter!
min søster og hendes kæreste leder efter schæfer og har gjort det i over 1 år! de vil ikke købe billige dårlige hunde, men kigger ved selv de gode kennler! de kigger ikke på brugshundetypen, men på den alm schæfer. (udstillingstypen).
Den går stadig langt ned bagtil og bøvler med HD og andre led sygdomme.
Jeg kender en del schæfer og nærmest alle over 6 år fejler noget med hofter, ryggen, albuer osv. Så ja tror da helt bestemt at avlen er blevet bedre, men schæferen er stadig en af de racer med meget HD.
jeg svare ikke mere i denne tråd, da vi alligevel aldrig bliver enige, og det var slet ikke dette emne tråden omhandlede
aug 2006
Men den påstand du kom med er MEGET langt fra sandheden og slet slet ikke gavnlig for racen at ytre.
Det er dog noget mere nuanceret end det.
Nej, det er ikke dette tråden omhandler - men direkte usandheder er MÅ bare ikke stå usagt - slet ikke hvis man har racens gode til hensigt.
Angående højavlsschæferen - de er for manges vedkommende overvinklede, hvilket i mine øjne er en stor skam. Men det skal understreges, at den overvinkling ikke giver mere HD.
Personligt vil jeg heller ikke have overvinklede schæfere, og blandt andet derfor valgte jeg brugslinjer ved min schæfer nr. to.
Når det kommer til at finde en hund uden HD, så er der faktisk glimrende værktøjer at bruge.
Det er straks værre med Cauda Equina, som man endnu ikke er begyndt at tage alvorligt rent avlsmæssigt og som sandsynligvis er et større problem end HD.
Jeg har kontakt til rigtig mange schæfere da jeg er meget aktiv i schæferhundeklubben. Jeg kender mange raske schæfere over 6 år - kender også nogen, der ikke er. Heldigvis er størsteparten gode, sunde og dejlige hunde.
hvilken træning er bedst