{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Hunde sammenføring (hvalp + hund) {{forumTopicSubject}}

Vi står med et problem med vores hvalp, Albert, på 13 uger og så hhv. mine forældres hund, Max (8 år), og min kærestes forældres hund, Lucky (3 år).

Når vi sætter Albert sammen med en af de andre hunde, vil han bare LEGE. Han snapper efter deres ben, hopper og løber rundt. Og det kan de to "gamle" hanhunde ikke rigtig klare... De gider ham ikke, og knurrer. Det er efterhånden træls, at vi ikke kan have ham med, så er der noget vi kan gøre for at "lette" stemningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde sammenføring (hvalp + hund)
  • #1   9. aug 2009 Albert opfanger slet ikke ders signaler, og når du knurrer eller går væk bliver han bare ved. Vi tager ham så væk, men skal vi lade ham blive ved, til han får et dask over snuden af den anden hund? Albert er meget lille og de to hunde er begge mellem størrelse.

  • #2   9. aug 2009 Uhhhhh, jeg har haft samme problem med min hval og mine forældres gamle hanhund... Bailey læser nemlig heller ik signaler overhovedet eller også er han bare ligeglad... Nu efter laaaaang tid har Bailey lært at lade Charlie være i fred, men det har virkelig taget sin tid. Ha tålmodighed med det og vær efter din hvalp hver gang han nærner sig de ældre hunde... Det gjorde jeg i hvert fald med Bailey og nu ved han at når charlie lægger sig i gangen, så går man ikke over dørtærskelen (staves?) selvom døren er åben... men som sagt, det har taget tid... Hvor lang tid har i forsøgt?

  • #3   9. aug 2009 Ps... Jeg håbede på at Charlie ville give Bailey et rap over snuden så kan kunne blive sat på plads, men det har Charlie bare for go til, så det prøvede han aldrig på... Men viste tænder og var virkelig gal...

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #4   9. aug 2009 Er det ikke bare et spørgsmål om at vente på, at de 'gamle' sætter den unge på plads? I som mennesker tænker logisk og ih og åh hvor synd for den ene og anden part. De tænker 'luk ædespalten, opkombling'.

    Lad de gamle selv styre, om de vil forstyrres. Lad dem sætte hvalpen på plads. Det kan blive hårdt, men de har nok bedst af at styre begivenhederne det doggy way, alt taget i betragtning.


  • #5   9. aug 2009 Det nytter jo ik noget når, som du kan læse, hvalpen ik læser signaler ligesom min heller ik gjorde... Jeg fortæller bare hvad jeg gjorde for at å det til at fungere og det fungerer fint...

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #6   9. aug 2009 Mener, at man selv skal lade dem klare det. Når de gamle bliver irriteret nok - og hvem siger de er irriteret over det - så skal de nok reagere.

Kommentér på:
Hunde sammenføring (hvalp + hund)

Annonce