Nogle gode ideer??? nr 2 hund Nogle gode ideer??? nr 2 hund
hej
Jeg har lige i lørdags fået nr 2 hund hjem og det er gået rigtig godt. Min anden tæve på 4 år syntes at den er rigtig sød.... men så igår da den store lå og sov og jeg lige var lidt uopmærksom i få sekunder, løb den lille hen og kom til at forskrække den store som "snappede" ud efter hende. tror ikke at hun nåede at registrere hvad hun snappede ud efter. den lille piv og piv da den fik et puf og den store blev helt ulykkelig.... nu er den store meget reserveret overfor den lille og vil ikke have kontakt med den lille, kigger hele tiden væk og holder lidt afstand....
hvad kan jeg gøre for at de igen kan nyde hinandens selskab?
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Hun er jo nok blevet godt forskrækket din voksne tæve, så det er forståelig at hun holder hvalpen lidt på afstand.
Giv det lidt tid og se hvordan siuationen udarter sig.
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Det er jo ikke andet end 2 dage..
Din tæve skal lige finde ud af det hele, og det er acceptabelt at hun er reserveret overfor hvalpen..
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 38
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 28
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 42
Jeg har fået det råd at sørge for et hvalpefrit sted, til min gamle hund på 5 år. så er der et sted hvor den kan være i fred. det skal hvalpen lære at respektere.
Men almindelig kontakt også lidt knurren og snappen, vil jeg ikke blande mig i. Det lyder som om den store er bang for at gøre noget galt ved at være tæt på hvalpen. Måske skal du prøve at lege/snakke med begge på en gang, og vise den store at du har tillid til, at den er god ved den lille nye.
Grethe
Nogle gode ideer??? nr 2 hund