{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor i sne
  • #2   19. dec 2009 tak for det.. havde ikke lige tænkt på at de nok spiser det smiley

    Øv øv, typisk når man lige har muligheden for at gå spor


  • #3   19. dec 2009 Jeg har nu ikke de store forbehold overfor sne og det at gå spor.

    Det er jo ikke anderledes end en hyggetur, hvor hunden snuser efter alt muligt andet ;o)

    Hvis billedet er det samme, og der er lidt underlag, der ikke KUN er sne, så synes jeg det giver god mening at træne spor der også.
    Hvorfor skulle hunden så spise sne?

    Og der skal en god del sne til før hunden får ondt i maven ;o)


  • #4   19. dec 2009 Hvis hunden har lært at gå spor, så er det ligegyldigt om der er sne eller om marken er under vand, så vil hunden prøve at følge det spor som er lagt.

    Men som Claus siger så skal man ikke korrigere hunden hvis den går forkert, når man ved eller kan se hvor sporet er.

    I sidste ende er hunden klogere en os, når det gælder spor.


  • #5   19. dec 2009 Eneste ulepe jeg kan se er at hunden ofte går på synet i stedet for på færten, så ikke for mange af den slags spor..

  • #6   19. dec 2009 Mine hunde går fint spor i sne, men man skal huske at det er kilde færten de går på, da jorden ikke giver anden fært end selve fodaftrykket når den er frossen. Så de første par gange skal sporet ikke ligge så længe inden man går det. Man kan med forel gå sporet straks efter det er lagt.
    Spise sne? Hvis den gør det er den ikke koncenteret nok på sporet.


  • #7   19. dec 2009 Hejsa...

    Jeg plejer faktisk helt bevidst at gå spor i snevejr - det er jo næsten dømt til at blive en succes, da hunden også kan se hvor sporet går = hunden får masser af succes. Jeg synes med mine hunde at jeg har kunnet se større selvtillid i knæk efter en periode med sne :o).

    Dog gør jeg ligesom Nico - går sporene straks efter de er lagt. Med en lidt mere rutineret hund gør jeg så det, at jeg typisk går på steder med afledningsspor, så hunden ikke bare fræser sporet rundt, men derimod flere gange kommer til et spor der krydser, hvor den skal tjekke hvilket spor den skal følge...

    /Carina


  • #9   20. dec 2009 Tusinde tak for svar, så skal jeg bare ud at gå spor:) nu hvor jeg endelig har bil

  • #10   20. dec 2009 Ja vi var da også ude at gå et langt spor med mange knæk, men jeg er nu ret meget i tvivl om værdien, da det primært er øjensøg...men succes, det får den og dejlig træt, ja det bliver den bestemt også...

  • #11   20. dec 2009 altså min hund er ikke så god til at gå spor, så han skal selvfølgelig ha masser af succes, men vi kører stadig på godbidspor, og ikke særlig meget mellemrum mellem hver belønning, ville i synes det er en dum idé så?

    Man kunne selvfølgelig købe fiskeboller som er hvide, og derfor ikke kan ses i sneen, men ville det være en dum idé når han ikke helt har lært at køre på færd i græs?


  • #12   20. dec 2009 og et andet spørgsmål, er sne en dum idé at starte spor op på med sin hund?

  • #13   20. dec 2009 Start du endelig bare op med spor nu, men mit råd er at gå dem med det samme og bruge samme afstand mellem godbidderne som du normalt ville gøre.

  • #14   20. dec 2009 Jeg ville ikke påbegynde sporindlæring i sne.

    Jeg vil helst, at hunden for det første ikke får nogen erfaring med at gå på synet, og så ville jeg foretrække at starte indlæringen på den færd, den skal gå på, kildefærten. Den er der jo ikke meget af i sne ;o)

    Men med en erfaren hund synes jeg det er helt i vinkel.


  • #15   20. dec 2009 Jeg er ikke helt enig CH, det som hunden kan lugte på frossen jord er netop SELVE fodaftrykket og det er jo lige præcis det som hunden skal lære at gå efter.

  • #16   20. dec 2009 Nico - det er jo et spørgsmål om, hvad man vælger.

    Hvis man lægger sporet på sne og går det lige efter, er det dynefærten der er dominerende.
    Den synes jeg ikke personligt er særlig attraktiv at lave indlæring på.

    Den erfarne hund vil sandsynligvis gå på ID-fært i sne, og det er jo SUPER-træning.


  • #17   21. dec 2009 Jeg mener at de bruger letteste måde, nemlig primært bruger øjnene...og samtidig kan jeg konstatere at min går sikkert med snuden i hvert fodspor i et langt højere tempo end hun ellers ville gøre hvis det var svært for hende...

  • #18   21. dec 2009 Hvis de går på dynefærden, har de så tendens til at næsen svæver over jorden istedet for nede i jorden?

Kommentér på:
Spor i sne

Annonce