6.288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Har i hund i sofaen`? Har i hund i sofaen`?

Jeg har altid været i mod at ha min hund i sofaen, men syntes nu faktisk at de ville være rigtig hyggeligt. Men hvordan lære jeg hende at hun kun må være der når der er tæppe på, og tror i hun kan forstå at hun ikke må være der når der er gæster?
Nogle gode ideer?
Mvh Signe
P.s hun har på nuværende tidspunkt ikke adgang til sofaen..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i hund i sofaen`?
  • #1   1. feb 2010 Jep, mine hunde har deres plads i sofaen, og helst på skødet af en af os..:-)))

• #2   1. feb 2010 Vi havde vores i sofaen til at starte med, så købte vi nye og holdte hende fra dem i en periode. Nu må hun være i sofaen, når hun ligger på et tæppe. Det har været meget nemt at vende hende til og fra.
    Jeg har gjort det ved at gøre hende opmærksom på tæppet inden hun fik lov til at komme op.

• #3   1. feb 2010 Kikki, hvordan gjorde du hende opmærksom på tæppet?

• #4   1. feb 2010 Hunden har adgang til sofaen. Men han ligger der kun når vi spiser aftensmad og så når vi sidder i den. Så ligger han ovenpå..

• LM^_^ :
    LM^_^ : Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #5   1. feb 2010 Så absolute nej. Det er mig meget imod at have dyrene i møblerne.Seng sofa osv.

• #6   1. feb 2010 Nej - pladsen ville simpelthen blive for trang

• #7   1. feb 2010 Begge vores er i møblerne.... Men vi grinede lidt af det igår og blev enige om at de skal have en fast ende i sofaen, for min kæreste og mig starter altis med at putte sammen og så i løbet af aftenen, får de møvet sig op i midten så vi til sidst ligger i hver vores ende... hehe.

• #8   1. feb 2010 Det er lidt det mig og kæresten diskutere, vores gamle hund, måtte ikke være i sofaen, hun var for stor! Vi ved ikke hvor stor karla bliver. Når vi begge ligger og flader ud, er der intet plads til overs; vi har hjørne sofa. Det er lidt derfor vi er i tvivl. Om hun kan forstå at der ikke altid er plads til hende..

• #9   1. feb 2010 Vores den lille må være i sofaen, og doberen har sin egen lille 2 pers. sofa smiley
    Hun forstår godt at det er hendes sofa, og hun ikke må komme op i vores sofa. Og den lille ved at han helst ikke skal være i sofaen når der er gæster.

• #10   1. feb 2010 Bella har lov til både at være i seng og sofa. Jeg syntes det er hyggeligt at vågne op om morgen med en varm hund ved futterne. Især om vinteren. Og når man sidder i sofaen syntes jeg også kun at det er hyggeligt med en hund på maven. Men nu er Bella jo heller ikke så stor... hehe

• #11   1. feb 2010 Jeps.. Luna er her, der og allevegne smiley

• #13   1. feb 2010 Jeg har. Jeg har lædersofa og den er jo nem at tørre af, men den gamle sofa var sådan en microfiber en, og der var der kun adgang til et tæppe i sofaen, og var der intet tæppe, ja så skulle man blive nede.

Jeg indlærte det ved at lære hunden at sofaen var forbudt, og så brugte jeg en del tid på at lære hunden at tæppet var dens, og at den måtte ligge på det uanset hvor jeg lagde tæppet.
    Da det fungerede, kunne tæppet jo lægges i sofaen og tages væk igen, alt efter om hunden måtte være der eller ej. For det var jo ikke sofaen hunden havde fået lov at være i -det var tæppet.

• #14   1. feb 2010 Pluto må være overalt, sofa, seng osv. smiley Det er så hyggeligt...

• #16   1. feb 2010 Jep - Avalee og mig hygger altid i sofaen sammen =)

• #18   1. feb 2010 Coda må være i alle møbler (undtagen min mors seng og på bordene)

• #19   1. feb 2010 Her må de også godt være i sofaen. Er små hunde så de kan altid finde en plads.

Gamle Laban,( Labradorstørrelse) havde også adgang til sofaen. Han lærte bare fra starten at gå ned lige så snart vi sagde det. Så aldrig nogle problemer når der var gæster. Han fik bare at vide der ikke var plads.

Hvis du kun vil have hunden til at ligge der når tæppet er på, skal du bare lære den at det er TÆPPET den må være på og ikke SOFAEN.

• #20   1. feb 2010 Vores 3 små må gerne være i sofaen. De går sådan til og fra, som de har lyst til. En lædersofa er taknemmelig, og nem at gøre rent.

Men da vi har så mange dejlige hundekurve i stue, gang, værelse osv. så vælger de frit hvad de vil.

Labben har den lækreste seng i soveværelset, så den vælger han gerne frem for andet, også selvom vi andre ikke er gået i seng.

• #21   1. feb 2010 Line -det afhænger da i høj grad af hvad man lærer dem. Mine må som sagt begge være i sofaen. Reiki får det hurtigt for varmt og hopper ned men Gaia ville ligge der 24/7 hvis hun fik lov (og det gør hun da af og til).
    Men begge ved altså at når ma siger ned, så er det ned. Det er 100% et spørgsmål om at lære dem det.

Med det sagt -vil man ikke have hund i sofaen, så skal man self ikke det. Tvivler på hunden har det hverken værre eller bedre af at komme der.

• #22   1. feb 2010 min hund må ikke være i sofaen men gerne i min seng han ligger der kun når jeg har et tæppe til at ligge. i starten kunne han ikke finde ud af det men nu vil han kun ligge der hvis hans tæppe ligger der. jeg sagde nej når han hoppede op uden tæppe og sagde han skule gå ned. når han så hoppede op på tæppet var der en belæning:) håber du kan bruge min hjælp eller min opfattelse af min hunds adfærd

• #23   1. feb 2010 Min må gerne være i sofaerne men IKKE i sengen. Hvis vi sidder ved sofabordet og spiser bliver hun bedt om at hoppe ned, og det samme hvis der er gæster og der ikke er plads til hende. Det affinder hun sig fint med. Jeg har næsten lige fået nye (brugte) sofaer i stof, så på den ene ligger der i hverdagen et tæppe, for at skåne betrækket.

• #24   1. feb 2010 nej her må de ikke være i sofaen.
    M

• #25   1. feb 2010 Her er de slet ikke i stuen.. Til dørtrinnet,ikke længere..

• #26   1. feb 2010 Tjalfe må være i sofaen, men så snart vi får ny er det slut. Jeg er vildt træt af hundehår alle vegne, men manden synes det er åh-så-hyggeligt.

Han må kun være i sengen, når han bliver inviteret og det er kun når sengetøjet skal skiftes, men jeg ser helst, at han ikke kommer op... igen er det manden, som vil hygge smiley

• #27   1. feb 2010 Synes heller ikke en hund hører til i sofaen/sengen .. smiley
    Nathja har aldrig haft adgang til sofaen eller sengen ..

• #29   1. feb 2010 Efter vi har fået ny sofa og seng så nej!
    Faktisk er den nye førstesal totalt hundefri for vi vil gerne have et sted hvor der er hundefrit

• #31   1. feb 2010 karla er i sofaen lige hvor hun vil herhjemme. Hos mine svigerforældre skal hun ligge på et bestemt tæppe i sofaen og hos mine bedsteforældre må hun slet ikke komme i sofaen - det har ikke været et problem at lære hende at der er forskel på hvad hun må hvor...

• #32   1. feb 2010 Klart. Joey er hvor han vil være, bortset fra på bordene. ;D

Han har sågar sin egen sofa, eftersom jeg er flyttet i lænestolen. smiley

• #33   1. feb 2010 Vores må gerne komme op og putte i sofaen, men kun når vi giver lov.

• #34   1. feb 2010 de må være alle steder herhjemme, men er der gæster må de vige pladsen i sofaen de har jo masser af andre steder de kan være.

• #35   1. feb 2010 Sally var hverken i seng eller sofa den første måned, men jeg kunne alligevel ikke undvære det, det er så hyggeliiiigt :-))

• #36   1. feb 2010 Mine må ikke være i sofaen, meeeen hva mor ikk ser har hun ikk ondt af !!! Hver eneste nat ligger de 2 fjolser, på ryggen, og snorker i sofaen, de sover så tungt at vi flere gange har kunnet prikke til dem !! Kors et udtryk de får smiley
    Men i det daglige er de aldrig i sofa ej heller i sengen !! Vil ikk ha det, da der er så store !!

• #37   1. feb 2010 Hej alle tak for svar, rigtig meget tak til dem der rent faktisk kom med en løsning på at kunne træne min hund til kun at ligge på sit tæppe i sofaen. Jeg savnede meget den der tæthed og hygge med min gamle hund, derfor overvejer jeg at ha hende i sofaen, for så ondt i nummeren af at sidde på gulvet og nusse...Indtil videre bliver hun på gulvet, indtil hun har lært det med tæppet..
    Signe

• #38   1. feb 2010 nej ingen hunde i sofa eller seng... og om natten er de i bryggerset... det r meget hårdt at være hund her... eller nowet

• #39   1. feb 2010 Kia må ikke være i stuen og dermed heller ikke sofaen andet hvis hun inviteres (og så er det som regel fordi vi skal se gyser) :o)

Kattene må være i sofaen altid :o)

• #40   1. feb 2010 Og bruger det med tæppet :o) Kia kender kommandoen for at ligge sig på et tæppe der peges på så det er bare at pege på tæppet i sofaen :o)

• #41   1. feb 2010 Baldur må være hvor han vil både i sengen og i sofaen men ligger der et tæppe ligger han sig selv på det så det er nemt

• #42   3. feb 2010 Cujo er i sofaen når jeg sidder der alene, ellers ikke smiley

• #43   6. feb 2010 til charlotte og christian..... sikken en perfekt hundemand du har , hos os er det omvendt smiley

• #44   6. feb 2010 Jep...Frida må gerne være i den gamle sofa og kun der. Så der ligger jeg også altid.

Kommentér på:
Har i hund i sofaen`?

Annonce