{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.558 visninger | Oprettet:

er min hund dominerene eller liderlig? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg håber at få lidt hjælp.. smiley
Min gamle tæve opføre sig vildt underligt jeg har en hvalo på 6 månede! og den gamle som er tæve prøver at parre den lille! som er godt klar over at det kan være dominans men! når han gør det ved hende er det helt i orden og smider nermest hendes røv i hoved på ham! så kommer jeg i tvivl kan det være at hun træner ham så han ved hvad han skal??.... Mine hunde er vist lidt underlige.. smiley meen elsker dem nu alligevel..:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er min hund dominerene eller liderlig?
  • #1   2. feb 2010 aaaaarh træner ham? Næppe..

At hun finder sig idet skal jeg ikke kunne sige årsagen til. Men det er en adfærd jeg ville stoppe omgående, så du må selv være lidt efter ham

• #2   2. feb 2010 jeg ville også stoppe det. Har altid fået at vide det er et tegn på stres.

• LM^_^ :
    LM^_^ : Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #3   2. feb 2010 stresset. Og den skal bare stoppes med det.
    En spand koldt vand hjælper. =)

• #4   2. feb 2010 hm... Det vil jeg så gøre.. men ville nu stadig gerne vide hvorfor de gør det!! fordi helt klart er den lille hvalp under hunden det ses tydeligt når de spiser og leger!!...??

• #5   2. feb 2010 For hvalpens vedkommende handler det nok om endten hormoner eller stress (stress kan føre til overspringshandlinger som f.eks. at humpe andre hunde eller mennesker)

Hvorfor tæven finder sig i det, skal jeg ikke kunne sige. Måske fordi han endnu ikke er så gammel

• #6   2. feb 2010 At hun stikker bagdelen i hovedet på ham er for at vise venlighed....Hun vender sit våben (tænderne) væk fra ham og det er rigtig god tone på hundesprog...

• #7   2. feb 2010 P:S du skal ikke smide vand på dem....

• #8   3. feb 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=378998

Du kan evt. bruge emnet her i..

EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.

MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.

• #9   3. feb 2010 Det er helt klart dominans ! Har samme problem bare med 2 hanner smiley Og det skal bare stoppes .. sig nej! Hvis det ikke virker så skal du tage ham og straffe ham ved at lukke ham ud i haven. eller et andet rum smiley Men prøv først med nej, og husk og ros meget når de stopper. det er utrolig vigtigt smiley

• #10   3. feb 2010 Sascha -hvordan vurderer du at det helt klart er dominans? Hvilket motiv har en 6 mdrs hanhund for at dominere en voksen tæve?

• #11   3. feb 2010 Michelle : Altså sådan er det jo, lige meget om det er en tæve, hanhund eller 2 af samme køn. de tager kampen op ved at parrer . og det smitter som lus. Men den kan måske også være kønsmoden tidligt. men stop det helst hvis du vil undgå længervarende problemer .

• #12   3. feb 2010 Dominans - nej, den tror jeg ikke på.

Liderlighed - det kommer lidt an på, hvordan det defineres.

For mig er der to mulige årsager: Forhøjet testosteronspejl, som er almindeligt for unghunde i perioder. Tæven kan også have lidt svingende hormoner i kroppen afhængig af sin cyklus.
    Den anden årsag: Stress.

Ligegyldigt hvad, så er det ikke en særlig hensigtsmæssig adfærd og efter min mening bør hunden guides venligt til anden adfærd, når det forekommer.
    Ikke noget med skæld ud og straf - hunden er i forvejen lidt ved siden af sig selv, når det sker. Ingen grund til at skabe usikkerhed og utryghed.

• #13   3. feb 2010 Sascha -helt enig i at adfærden skal stoppes. Men meget uenig i at det skulel være dominans.

Meget mere sandsynligt er de to ting CH nævner, nemlig endten hormoner eller stress.

• #14   3. feb 2010 Michelle: Ja, nok også rimelig enig. men har bare snakket en del med en dyreterapeut idag og hun sagde en masse ting ang. det smiley

• #15   3. feb 2010 Sascha - den dyreterapeut trænger vist til at få opdateret sin uddannelse *GG*

Dominans har fået skyld for meget - og alligevel er der nærmest ingen, der kan sætte finger på hvad dominans præcis er.

Alle de ting, der før har fået etiketten dominans kan forklares enklere og langt mere logisk.

• #16   3. feb 2010 Sascha -jeg synes folk er utroligt hurtige til at råbe "dominans" om alle mulige adfærdsproblemer.

Men efter min mening prøver ingen hunde altså at overtage verdensherredømmet.
    Og lige netop det med at humpe, er en adfærd der oftest ses hos endten unghunde i den alder hvor de begynder at blive kønsmodne (=masser af hormoner) eller hos hunde der er kørt meget op f.eks. i forbindelse med vild leg e.l. (= stress)

Endnu har jeg tilgode at se/høre om et tilfælde hvor det ikke har kunnet forklares med noget der var en del mere sandsynligt end dominans

• #17   3. feb 2010 Hehe okay . Tjaa, hun er sku nok ikk så heldig smiley

Kommentér på:
er min hund dominerene eller liderlig?

Annonce