{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Trænger til lige at få det ud.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg var til hundetræning igår for første gang med min ca. toårige amstaff.. Jeg var ret nervøs inden, da Qinya (min hund) har det med at gø af nogle hunde og rejse børster og det gør hun jo fordi hun er angst.
Igår da vi så kom til træning begyndte hun at gø lige efter vi var ankommet og havde mødt en sød hvid schæfer (som overhovedet ikke gjorde noget). Vi kunne intet gøre for at få hende til at tie stille og hun kunne kun fokusere på den her hund. Under næsten hele træningen gøede hun (og man får jo rigtig dårlig samvittighed overfor de andre hunde) og vi kunne ikke lokke hende med noget som helst.

Vi talt med træneren bagefter og hun sagde at hun simpelthen "bare" var stresset og meget nervøs og at det var noget de havde oplevet mange gange. Hun foreslog vi næste gang havde nogle super lækre godbidder med og så ikke gav hende mad, i hvert fald samme dag.
Er der nogen der har oplevet noget lignende, for kan simpelthen ikke lade vær med at tænke på det..

Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænger til lige at få det ud..
  • #1   2. mar 2010 Jeg går til hvalpetræning med nogle der har en labrador som gør HELE tiden under træningen... Vi kan dårligt hører hvad træneren siger... Om den er stresset eller bare overgearet, det ved jeg ikke, men den gør virkelig meget... Men det er jo hvad man må forvente af en hund, og det ved folk til træning jo godt, så jeg synes ikke du skal have så dårlig samvittighed... Ved godt det er træls, men folk ved jo at hunde kan finde på at gø... det må man tage med hvis man vil gå på et hold med flere hunde smiley

• #2   2. mar 2010 Terkel rejser også børster, og gør af andre hunde ... Men til trods for at han er utrolig madglad så har det med godbidderne ikke hjulpet...

• #3   2. mar 2010 Umiddelbart lyder det for mig ikke som om I er klar til at træne på et helt almindeligt hold?

• #4   2. mar 2010 Til Karina: Det er begynder hold og første gang. Så tror vi giver det en chance og det lyder på folk som om det er "lidt" almindeligt. Nytter jo heller ikke noget bare at give op smiley Tak for besvarelse smiley

• #5   2. mar 2010 Helt i orden - jeg håber det løser sig for jer. For der er ikke noget mere frustrerende end at stå på en træningsplads, og overhovedet ikke kunne få kontakt til sin hund. Hverken for hund eller fører.

• #6   2. mar 2010 Nej præcis, man bliver SÅ frustreret. Men du har ret, kan godt være vi skal starte et andet sted, men vi giver det en chance smiley

• #7   2. mar 2010 Til Lonnie: Hvad gjorde I så..? Droppede I træningen eller startede I helt fra bunden?

• #8   2. mar 2010 Jeg synes du skal forsøge at holde så god afstand til de andre på holdet, at du kan få kontakt til din hund og hun ikke gør. Jo mere tryg og tilpas hun bliver, jo tættere kan du så gå på de andre.

• #9   2. mar 2010 Du skal ikke tænke på at din hund generer de andre, for du er der for at arbejde med det, og så følger det med.

Min han gør også som en gal når vi er til træning. Han vil have at der skal ske noget hele tiden. Men hvis jeg giver ham opmærksomheden får han jo det ud af det han gerne vil. Så må de andre altså høre på hans gøen smiley

Til gengæld så lyder det også for mig som om i kunne have brug for et hold hvor der er plads til at problemer. Jeg kan godt forstå at du vil give det en chance der hvor i er nu. Jeg ville gøre som siri beskriver, og så benytte træningen til at vænne hende til at være i nærheden af andre hunde uden at skulle tage kontakten. så hun kan være der og være rolig. Det tager garanteret tid, og kræfter, men i skal absolut ikke droppe træning.!

• #10   2. mar 2010 Jeg synes også det ville være forkert at droppe træningen, for så kommer I jo aldrig videre med problemet... Så bliver det bare ved med at være der... Snak evt med træneren om hvad der kan gøres, om I som der bliver sagt kan holde lidt afstand til de andre hunde, men stadig være i nærheden, så hun stille go roligt vænner sig til det...

• #11   2. mar 2010 Er enig med de andre her, fortsæt og hold modet oppe. Vis tålmodighed. Det smitter også lidt af på hunden ;o)

• #12   2. mar 2010 er det et fasttømret hold i er kommet ind på.

jeg har før oplevet at det kan være svært for en "ny" hund at komme ind på et hold....hundene kender hinanden og sender signaler vi ikke altid er opmærksomme på

hvis din tæve så i forvejen er bange for andre hunde, kan det være en stor mundfuld.
    jeg tror, i de første par gange bare skal være der....ikke tænke på lydighed men bare træne at være der...evt lave nogle kontaktøvelser på afstand

• #13   2. mar 2010 Mange gange er det føreren der er nervøs og spændt på hvordan ens hund vil reagere, når man starter til træning men en masse ny hunde og deres fører.

Hunden mærker straks, at der skal ske et eller andet, da hunden kan mærke at føreren ikke opfører sig som normal..

Nu har jeg været instruktør i 15 år, og ikke en ensta gang er der hunde som ikke skaber sig, der sker jo nye ting omkring hundene og det er et nyt sted.

Men der går som regel ikke ret lang tid, før at hundene falder til ro og finder sin plads i den gruppe som man er kommet i.

Derfor vil jeg forslå dig, at du kommer 15 min før træningen begynder, her leger du med hunden på en stille og rolig måde, så hunden kommer ned på det nevu shvor der er indlæring, og så gå stille og rolig hen og hils på de forskellige hunde, som efterhånden kommer, så hunden finde ud af at der ikke er noget at være urolig for.

Men mange ganger er det føreren der gør at hunden bliver nervøs...

• #14   2. mar 2010 Reiki gjorde det samme da jeg fik ham. I dag har han lært at træningspladsen = arbejde, og der skal han ikke interessere sig for andre hunde (hverken med gøen eller andet).

Det har han lært ved at han for det første ikke leger med eller hilser på de andre hunde til træningen.

Derudover gik jeg i starten noget der ligner 40-50 m fra de andre og trænede kontakt (her er legetøj og super godbidder meget velkomment). Efterhånden som han fandt ud af at koncentrere sig om mig istedet for de andre, gik vi tættere og tættere på, og efter ogen tid trænede vi så helt almindeligt sammen med resten af holdet.

På den måde undgik jeg en masse konflikter over gøen, trækken mm. Det har vel været 2-3 gange jeg trænede på lang afstand. Herefter har jeg stadig holdt lidt afstand, men været med i "flokken". I dag går han fint rundt på kryds og tværs mellem de andre.

• #15   2. mar 2010 På vores hold må vi heller ikke hilse på de andre hunde før træningen, netop fordi de skal lære at træne/arbejde først og så lege bagefter... Men lige i dit tilfælde hvis hun er så nervøs kan det måske være en god ide at lade hende hilse og se de andre hunde an inden i træner, så det er overstået og hun har set at de ikke er farlige... Kunne godt lyde som om hun er lidt nervøs for de andre hunde, så det kunne måske hjælpe lidt på det???

• #16   2. mar 2010 Jeg synes så det er uhensigtsmæssigt at lade hunden hilse så længe den er så usikker og støjende. Den risikerer at få et hak i tuden, fordi den anden hund ikke bryder sig om dens gøen, og det bliver usikkerheden næppe mindre af.

• #17   2. mar 2010 Michelle:
    Men tror du ikke den måske ville stoppe med at gø hvis den fik lov til at hilse? Jeg ved det ikke, men tænker at den måske gør fordi den ikke kender de andre hunde og måske ville have godt af lige at hilse på og se dem an...

• #18   2. mar 2010 Maria -det vil den måske. Men den vil jo så stadig være spændt og "på stikkerne" når den kommer hen til den anden hund. Og det kan give øretæver.
    Samtidig vil den selv være så meget på vagt, at den osse kunne risikere at lave udfald, hvis den anden gør noget der får den til at føle truet (selvom det måske på ingen måde var en trussel).

Når hunden gør osv når den er usikker, er det jo et forsøg på at virke så stor og farlig at den anden ikke gør den noget. Det er jo et kraftigt afstandsøgende signal.
    Så jeg synes det ville være en rigtig god idé at undlade at hilse til hunden er nogenlunde afslappet

• #19   2. mar 2010 Tusind tak for alle besvarelser smiley Det har været en stor hjælp!
    Tror jeg vil prøve at træne med hende på afstand og så gradvist komme tættere på de andre.. Træneren har også sagt at vi ikke må hilse på de andre hunde inden (ved så ikke om det ville være okay i vores tilfælde, men er også lidt bange for at de andre hunde ikke synes særlig godt om hendes gøen)..

• #20   2. mar 2010 Min erfaring er, at det kan være MEGET svært for voksne hunde, som aldrig har trænet før - at starte træning på et hold. Meget frutstrerende for både hund og ejer.

Du skal under ingen omstændigheder lade hende hilse - den der med at det får dem til at slappe af, er nonsens. Hele øvelsen er jo, at hun skal lære at arbejde med DIG - og kun DIG. De andre hunde skal være hende ligegyldige, så hold endelig afstand.

• #21   2. mar 2010 Nej ingen mad inden træning, og køb du lidt pølser til at tag med næste gang. så vil jeg næsten garantere hunden kun har fokus på dig under træningen smiley
    -----------------------------------------------------------------------

Kommer an på hunden, Michael - nogle stresser så meget, de ingen interesse har i mad.

Jeg vil råde til, at når hun begynder at gø / vise usikkerhed - at du med ret ryg skrider rundt på hælen i den modsatte retning af de andre hunde - og siger KOM - når hun så følger dig og kigger op, så roser du og prøver at belønne.

DU skal tage ansvaret for situaitonen og vise at du er førerne. At stå passiv og lade hende gø forstærker kun hendes adfærd.

Du kan komme til at vade rundt de første mange gange - men så lærer hun at forstå at det er dig der leder an - og hun ikke har ansvaret for at holde de andre væk.

• #22   2. mar 2010 Til Lapinette collies: Det lyder rigtig godt, det vil jeg helt sikkert prøve på mandag smiley Glæder mig til at komme i gang! Tak for besvarelsen smiley

• #23   2. mar 2010 Jeg har ikke prøvet helt det samme, men min første hund stressede så meget op til træning at hun nærmest stod og skreg i ren iver og slet ikke kunne koncentrere sig. Det var sådan, at de andre hundeejere i pausen kom hen til mig og klappede mig på skulderen og sagde hvor flot det var at jeg blev ved. Det var vældig sødt af dem, men puha hvor var det nedtrykkende at stå med den eneste hund, der opførste sig så ekstremt.

Det lyder til at du har en god træner, så jeg ville helt sikkert forsætte med træningen hvis jeg var dig.

Læser du engelsk? Hvis ja, så kan jeg varmt anbefale "Control Unleashed" af Leslie McDevitt. Det er en bog om træning af reaktive hunde/hunde der stresser.

• #24   2. mar 2010 Jeg ville blot træne at være i nærheden af holdet - arbejde på afstand af de andre...

Det er ikke unormalt hvis hunden er nervøst anlagt, eller uvant med at komme steder med mange hunde...

Jeg har trænet 2 hold, hvor vi havde "observationshunde" - dvs. hunde som din, som blot var på pladsen og arbejdede på kontakten - på god afstand af de andre

• #25   2. mar 2010 Malene B: Det skal lige siges vi ikke har gået på noget træningshold, og egentlig droppede vi bare træningen fordi det ingen effekt havde, men jeg har tænkt mig at begynde igen fra i morgen, for gider ikke se på folks sure ansigter fordi de tror han overfalder dem, og så er det jo bedre for Terkel også...

• #26   3. mar 2010 Lonnie: Ja folk har det med, at tro at hunden vil overfalde, når de gør og har børster. I vores tilfælde gør det, det heller ikke bedre at vi har en amstaff. Hun er den sødeste hund Qinya, der er bare nogen hunde hun begynder at gø af, det er synd. Håber træningen hjælper for os begge.Held og lykke i hvert fald smiley

• #27   3. mar 2010 .. og held og lykke til dig smiley

• #28   7. mar 2010 bliver helt nervøs. skal starte på et begynder hold på tirsdag med min amm.staff. håber det kommer til at gå godt. min begynder også at gø når den ser store hunde smiley

• #29   9. mar 2010 SÅ LYKKEDES DET!!! smiley

Vi var til hundetræning igår og det gik bare rigtig rigtig godt!!! Hun gøede ikke på noget tidspunkt og bevarede fokus!

Tak for alle rådene smiley

• #30   10. mar 2010 Dejligt smiley så er det bare med fortsat at klø på !!

Kommentér på:
Trænger til lige at få det ud..

Annonce