{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.440 visninger | Oprettet:

Lær hunden at svømme. {{forumTopicSubject}}

hej, vi har en sø i nærheden hvor jeg bor. Og vil gerne tage bella (hunden) med derned og lære hende det. vi var dernede igår og hun kom ud i vandet, men når hun ikke kunne bunde mere gik hun ind igen.

vi havde en anden hund med som godt kunne svømme og håbede det måske ville give hende mere mod, men det gjorde det ikke, kun til at hun kunne gå ud i vandet.

hvordan lærer man dem at svømme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær hunden at svømme.
  • #1   16. apr 2010 Tag din hund med i en hundesvømmehal.
    Eller hvis den er glad for at hente bolde el. så kast en bold ud i vandet så den svømmer ud og henter den.
    Det er heller ikke alle hunde der er trygge ved at svømme rundt i vand, men I kan også bare gå bed til søen et par gange om ugen ( sammen med den anden hund der godt kan lidt at svømme ) og så giv hunden den tid det tager.


  • #2   16. apr 2010 Coda er nu 1½ år og har sluppet bunden 1 gang i sommers (i havet) og synes ikke det var sjovt. Så tror der er nogen der bare ikke vil svømme.
    Vi har prøvet godbidder, legetøj, selv at gå ud samt gået med andre hunde men hun vil bare ikke. Hun har faktisk svømmehud mellem tæerne så det er ret sært smiley


  • #3   16. apr 2010 Vores hunde har altid lært det ved, at vi selv er gået ud i vandet, og så har de selv kunnet vælge at følge med. Da vi fik Punktum som 3½ årig HADEDE hun vand, men med tiden blev hun rigtigt glad for det, og ganske god til at svømme. Vi har aldrig lokket, tvunget eller på anden måde gjort et stort nummer ud af det. Vi er bare gået derudad, som om det var den naturligste ting i verden.

  • #4   16. apr 2010 Vi lærte Nigi det ved at gå med hende ud som hvalp og så holde hende under maven indtil hun kunne selv, det har resulteret i at det er temmelig svært at holde hende væk fra hvilken som helst sø hvis hun ser en smiley Den Kvik han sprang selv i vandet da han var 12 uger gammel og har siden da været fuldstændig elektrisk med vand.

  • #5   16. apr 2010 Vi startede ud et sted hvor Diff kunne bunde over det hele, (nærmest en stor vandpyt) og fik hende til at blive tryg med det, så både kaste pinde og godbidder og fra at hun kun gik i vandkanten i starten sluttede hun af med at løbe rundt gennem "søen"..

    Så tog vi ud til en rigtig badesø med sandbund og legede med pinde og bolde i vandkanten, og det var også fint, hun gik ikke længere ud end hun kunne nå bunden med alle benene..

    Så begyndte jeg at kaste tingene længere og længere ud indtil hun var nødt til at svømme for at få dem og der var hun så optaget af legen at hun gik frem og tilbage i vandkanten til hun til sidst lavede et lille hop ud af, og så svømmede hun ellers smiley


  • #6   16. apr 2010 Charlie ville heller ikke svømme til at begynde med. Men så læste jeg et sted at det sandsynligvis var fordi at han ikke var så gammel. Han var ikke stærk nok til det. Og heller ikke modig nok. Så jeg tror da at det kommer for din hund også. Charlie elsker at svømme nu.

  • #7   16. apr 2010 Jeg tror bare du skal blive ved at prøve. Hvis det er første gang hun har været i vandet er hun selvfølgelig meget forsigtig og skal lige finde ud af hvordan man gør og at det ikke er farligt. Kan se det er en toller du har, så jeg tror det vil falde meget naturligt for den at svømme, når først den er fortrolilg med vandet. Det skal nok komme. Og så bliver hun sikkert en rigtig vandhund smiley

    Min hund ville heller ikke slippe bunden i starten. Efter en del gange ved vandet begyndte jeg så at kaste pinde til hende, længere og længere ud i vandet. Nu er hun totalt vild med at bade/svømme.


  • #8   16. apr 2010 ja, jeg har jo en hund der skulle være egnet til vand.... Da den bruges til at fange ænder der ligger i søer eller sådan noget.

    - det var heller ikke den bedste sø, vil jeg lige tilføje.


  • #9   16. apr 2010 Når den er parat så svømmer den, indtil da så er der ikke noget forgjort i at lade den selv bestemme farten :o)

    Kia var omkring 1½ år da hun svømmede 1 gang. Hun havde indtil da soppet og set de andre hunde svømme og dykke. Og en dag kom jeg til at kaste en pind for langt ud og så røg hun under een gang (da hun mistede fodfæstet) inden hun gav sig til at svømme (det kunne jo være gået sådan at hun var blevet bange for at svømme for altid men heldigvis er hun den modigste vov jeg kender) ... Siden har jeg ikke kunnet holde hende fra vand i alle former :o)

    Jeg har bare rost hver gang hun har bevæget sig længere og længere ud og å¨den måde støttet hende i at prøve sig frem :o)

    I dag svømmer og dykker hun og det bedste hun ved er hvis vi kan svømme sammen :o)


  • #10   19. apr 2010 hvor gammel er din hund? det er sjældent at hvalpe og unghunde tør at svømme smiley

    men ellers så tag hunden med til en sø til sommer hvor I selv går i vandet sammen med hunden. Støt hunden så denne føler sig "sikker" og føler at i holder hunden oppe. Hunden lærer hurtigt at svømme smiley


Kommentér på:
Lær hunden at svømme.

Annonce