{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Lær hunden at rydde op {{forumTopicSubject}}

Hej

Er begyndt at lære Charlie et nyt trick og der et at han skal lære at rydde op, men jeg har lidt problemer med at han ikke gider og hente tingene vis de ligger stile eller han syntes de er forkedelige.

Så jeg ville spørge om hvordan jeg kan få ham til at syntes at det er sjovt at hente tingene?

Håber der er nogle der har nogle ideer til hvordan jeg kan få han lært det, så vi kan komme videre med tricket smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær hunden at rydde op
  • #1   11. jul 2016 Jeg har lært mine det ved at frishape.
    Har haft ting liggende rundt om mig, og klikket og belønnet for AL intiativ ift. tingene. Og så stille og roligt øget kravene, så der har været flere og flere ting, som har ligget længere og længere væk - og at de skal afleveres i hånden på mig, eller i deres legetøjs-kasse.

    Med mine er det ihvertfald vigtigt, at der ikke er kommandoer på, for hvis de helt tiden får en "hent", så går de døde i det. Hvis de istedet får lov til helt selv at vælge, om de vil være med eller ej, så er der anderledes glæde og fart over oprydningen smiley


  • #2   11. jul 2016 Jeg startede med at lære min Charlie at hente ved at kaste tingene, og så give dem navne. Så nu når jeg siger "hvor er ... Henne" løber han hen og finder et stykke legetøj smiley
    Han havde så problemer med at ligge dem i en kasse og lade det være, så der gik vi i stå :b


  • #3   11. jul 2016 Mit problem er at han ikke vil hente tingene, når han gerne vil kan jeg godt få ham til at ligge dem i en balje smiley

  • #4   11. jul 2016 Jeg tror metoden kommer utrolig meget an på hunden. Med min Sascha, som er labrador, var der ingen træning nødvendig. Hun lærte super hurtigt ordene for de forskellige ting og bliver SÅ glad når man siger "hvor er ægget" (fx), og hun er SÅ stolt når hun finder tingen og kommer med den. Det er faktisk den eneste øvelse hun har lært uden brug af godbidder. smiley
    Nellie er lidt mere træg med det, hun er ikke så retriever-agtig i tilgangen til træning, så der har det været nødvendigt med godbidder/legetøj, og så ellers nogenlunde som beskrevet med frishaping.


  • #5   11. jul 2016 Jeg prøvede virkelig bare at geare ham op til det smiley
    Til et punkt hvor jeg er nødt til at fjerne legetøjet vi trænede med for at han ikke bliver helt ivrig og løber og gør det hele tiden :b


  • #6   11. jul 2016 Ja nogle hunde er mere oplagte til nogle tricks og min han er ikke helt så god til det med at hente men tror at jeg kan få ham til det vis jeg finder den rigtige metode til at lære ham det på og derfor oplagt til at spørge herinde smiley

  • #8   11. jul 2016 Kunne være vi skulle prøve baglænskædningen, måske det vil hjælpe smiley

  • #9   11. jul 2016 Prøvede i flere år at lære boxerne det smiley ikke fanden om de gad smiley
    Ungerne har jeg heller ikke haft succes med at lære det smiley :D
    Citta fjerner alt der ligger på gulvet, og slæber det ind i sin hule - gælder det? smiley


  • #10   11. jul 2016 Huskyer kan bestemt heller ikke se fornuften i at bære rundt på noget, der allerede er dødt. Alligevel så ELSKER Aqui at hjælpe med at rydde op, fordi han selv har fået lov at byde ind. Og hvis han ikke ville være med, så kunne han istedet vælge at se på, at Lanka fik den ene guf efter den anden, for at komme og aflevere pænt. DET har en vis motivationsfaktor.

    Zeven har ikke helt forstået øvelsen endnu. Han stiller sig med forpoterne oppe i kassen med legetøj, og hver gang de andre så kommer og afleverer noget, så løfter han det lige en ekstra gang, og putter det i kasse igen. Det ser så sødt ud, at han får lov til at have den tjans indtil videre smiley


  • #11   11. jul 2016 Du kan evt. også prøve at træne det med ro for at se om din hund lærer bedre på den måde fordi der ikke sker en masse andet og du selv er meget tavs, gem nogle legesager på ryggen, sæt dig på gulvet med baljen mellem benene, hiv en legesag frem fra trøjen bag din ryg, vift lidt med den over baljen så hunden tager den i munden, sig et ord feks i baljen og få hunden til at slippe legetøjet over baljen ved at vise og give den en godbid, når hunden kan det så hiver du stadig legetøjet frem bag din ryg men ligger det nu på gulvet lige foran baljen, siger i baljen og giver en godbid, så prøver man med to legesager, ligger dem længere væk på gulvet osv osv. - nogle hunde lærer bedre når de får tid til at tænke når ejer ikke bruger en masse fyldord under træningen og hunden ikke bliver så rundt på gulvet af at løbe efter legesager at den aldrig når at fatte træningsdelen fordi den er for højt i gear, om din hund så har glæde/lærer af denne stille træning ved jeg jo ikke men du kunne evt. afprøve

  • #12   11. jul 2016 Det kunne også være en mulighed for vis jeg laver for mange bevægelse når jeg træner kan han godt blive lidt forvirret og laver fejl fordi jeg ikke viser ham det helt rigtige så dette kunne også være en mulighed for træningen af denne øvelse smiley

  • #13   13. jul 2016 vi fandt lidt vores egen metode til hvordan jeg skulle lære ham det og jeg havde troet at det ville have taget os lang til men nej nu er han ved at have fundet ud af hvad han skal smiley

    http://www.hundegalleri.dk/video/tricks-og-lege/44109-rydde_op_


Kommentér på:
Lær hunden at rydde op

Annonce