{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

klipning af negle {{forumTopicSubject}}

jeg har et lille problem med mine kære labrodor på 11 måneder... han vil bare ikke ha klippet negle... jeg har prøvet siden ejg fik ham men han vil ikke.... det er ikek forid det på et tispunkt har gjort ondt på ham eller noget, ikke mens jeg har haft ham i hvert fald...
jeg prøver at vise ham sakten, tale som om ikke det er noget... rose ham..... distarcere ham.... men nej han vil ikke..... noget godt råd????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning af negle
  • #1   24. apr 2010 Min terrier hylede og skreg første par gange og var næsten ikke til at holde.
    Så begyndte jeg at nusse hendes poter og pille ved neglene, når jeg sad med hende.
    Sidst jeg klippede hendes negle gjorde jeg det mens hun stod op holdt poterne bagud,( som man gør på en hest)
    Hun hverken sagde noget eller forsøgte at komme fri.
    Min lille buller mand skulle så også prøve, men han skreg også for hver negl og jeg klippede næsten ingen tig af.

    Det gør ikke mere ondt på hundene end det gør på os mennesker.
    med mindere man klipper for meget af, så det bløder..


  • #2   24. apr 2010 Balto kan bestemt heller ikke lide det.. jeg plejer at gøre det når han er træt og ligger og halvsover lidt.. Så har han ikke så meget energi til at stritte imod og finder sig lidt mere i det....

  • #3   24. apr 2010 humm ja det lyder som gode ider... han har slet ikke noget i mod at jeg røre ved hans poder og negle.. dem nusser jeg tit for netop at gøre ham vand til det, men han kæmper sig væk hvis ejg forsøger at klippe... og han er ret stor så kan sku ikke holde ham....

  • #4   25. apr 2010 brug en drimmel det virker smiley purestaffs har en video under sundhed og så under purestaffs tips

  • #5   25. apr 2010 Hvis du kommer jævnligt til dyrlæge kan du få dem til at klippe neglene. Afhængig af hvor ofte de skal klippes selvfølgelig... Jeg får dem altid til lige at tage et lille stykke af dem når jeg er der...
    Men ellers ville jeg som sagt foreslå at gøre det mens hunden sover eller i hvert fald er træt... Så er det lidt nemmere at holde den... Ellers kan I være to om det (hvis I er to i huset) så den ene holder og den anden klipper...


  • #6   25. apr 2010 Vores dyrelæge tager 200 kr for at klippe negle..

    min skal have klippet sine en gang om mrd, og så tit kommer vi heldigvis ikke ved dyrelægen.


  • #7   25. apr 2010 Har I prøvet med heeelt langsom tilvænning? Og evt. i første omgang "klippe" negle med jeres fingre, kuglepenne, teskeer osv. - alt hvad der kan lave en blød kliklyd mod hundens negl uden egentlig at klippe den.

    Attitude har også meget at sige når man skal håndtere dyr, er man nervøs eller overforsigtig, så kan det smitte af på hunden eller katten, som så gør at de ikke vil samarbejde. Er man derimod selvsikker og i det mindste lader som om at man bare har helt styr på negleklipning/pillegivning/bad og at man ikke gider noget pjatværk, så kan det igen smitte af, hvilket er grunden til at en hund f.eks. stille og rolig finder sig i at få dryppet øjne hos dyrlægen, men får et flip når den skal have dryppet øjne derhjemme.


Kommentér på:
klipning af negle

Annonce