{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Klipning af negle! {{forumTopicSubject}}

Heei allesammen.
Vi har store problemer når vi skal klippe negle på vores to hunde. Vores Chihuahua blanding begynder og knurre og vise tænder og den napper os gerne hvis vi holder lidt får "længe" i dens poter! Vores Dværgpinscher bliver meget nervøs og flygter gerne lige så snart han ser klippetangen ? Vi har prøvet med godbidder vi har rørt ved deres poter ofte på dværgpinscheren, men vi må slet ikke røre vores chiahuahuas poter ! Det er meget fustrerende og oftes orker vi det bare ikke fordi det nemt kan tage et kvarter. Det bliver tit afsluttet med at min kæreste simpelthen må holde den fast og tage hovedet væk, da vi simpelthen er bange for at den vil bide os for alvor, Håber virkelig at der er nogen der har nogle gode råd ?? smiley


Kommentarer på:  Klipning af negle!
  • #1   26. feb 2011 Læg negleklipperen på gulvet og læg evt. godbidder rundt om. Bliv ved med dette til de ikke frygter den længere. Prøv når i hygger med hundene og aer dem og ae dem ned ad benet og på poterne og giv godbidder i må bare være tålmodige. Og for guds skyld lad være med at tvinge dem så hellere lad dem blive lidt for lange imens i træner. Men hvis det alligevel ikke skulle lykkes med træning så må i jo tvinge igen. Men prøv at gøre det til en positiv oplevelse og slut det af på en god måde


  • #2   26. feb 2011 Der er en video på youtube som viser hvordan man kan gøre smiley hende der har sat den ind hedder kikopup.

  • #3   26. feb 2011 Hej Trine. Mange taak , vil vi gøre ! smiley

  • #4   26. feb 2011 Oka. den vil jeg lige se hehe

  • #5   26. feb 2011 min amr. bulldog får filede negle som en rigtig dame. hun var heller ikke til at klippe negle på...selv dyrlægen sagde at det var synd for hende. så hun blev bedøvet for at få klippede dem. det gjorde vi så kun en gang for jeg ville ikke bedøve hende hver gang. hun skulle ikke proppes med sådan noget bare for at få klippede negle. så jeg gik i tænkeboks og det blev til at jeg købte en fodfil og så fik jeg gjort hende fortrolig med den. så nu filer vi negle med en fodfil og de bliver så fine:) men min chihuahua han siger ikke noget. han er med på den når der er gevinst i den anden ende...godbidder...

  • #6   26. feb 2011 Hvis du ikke kan finde den skal jeg nok sende et direkte link smiley

  • #7   26. feb 2011 Marie B: Jo fandt det , hun er utrolig dygtig. Jeg er glad for alle de gode råd, og vil se hvordan jeg kan få det til at fungere bedst muligt. Vi har også et andet stort problem vi bare ikke kan komme af med. Vores dværgpinscher rasere hele hjemmet når vi ikke er hjemme . alle vores dørpaneler er kradset og bidt i stykker , Og har hørt at man kan træne ham ved at gå udenfor døren og vente til han holder op med at skabe sig, men det er ligesom om det ikke virker, for han er meget knyttet til mig, så lige så snart jeg går og lukker en dør bag mig, bliver han vild hopper og gør og hyler selvom min kæreste er i samme rum som ham og prøver at berolige ham. Har overvejet at gå til en dyreteapeut med ham da der er flere tegn på stress ? Har i måske gode råd der eller andet. er åbne for alt .

  • #8   26. feb 2011 Sascha: Søg på nettet på alene hjemme træning i skal starte helt fra bunden. Du kan f.eks. starte med at du går i et andet rum i huset og lukker døren så hunden ikke er med kort efter går du ind til hunden igen. Den skal lære at du kommer igen og den ikke skal være bange for du forsvinder

  • #9   26. feb 2011 Reiki skreg og kæmpede det bedste han havde lært, når jeg ville klippe klør på ham da jeg fik ham.
    Det er så resultat af en kedelig oplevelse med det som hvalp, og han var virkelig dødsens angst -det var ikke "bare" lidt skaberi.

    Hos tidl ejer valgte de derfor at bedøve ham når det skulle ordnes.

    Jeg forsøgte meget længe at træne at jeg kunne røre ved hans poter, holde tangen i hånden imens, røre poten med tangen osv.
    Det virkede osse for så vidt at han nu ikke længere var helt panisk ved synet af tangen
    Men i det øjeblik jeg klippede en klo, var vi helt tilbage ved 0 igen.

    Så jeg var ganske upædagogisk. kløerne SKAL jo klippes (han har ulvekløer både for og bag). Så jeg satte mig ganske enkelt overskrævs på ham (han lå ned) så jeg kunne holde ham fast, og så blev der klippet 1 klo pr gang.
    Og self med masser af ros bagefter.

    Sideløbende med dette fortsatte jeg self med at øve at man kunne røre poterne osv.

    Med tiden har han lært at han ikke skal dø, bare fordi kløerne bliver klippet.
    Han vil stadig ikke have et jeg piller ved poterne -sidder jeg og kæler med ham, og begynder at røre poterne, så går han. Og kan ikke lokkes med godbidder.

    Men i dag affinder han sig med at kløerne bliver klippet. Han bryder sig absolut ikke om det, men står stille imens, og når det så er klaret, tager han sin kiks og render hen og gemmer sig under sofabordet -han ønsker så ikke kontakt den næste times tid, og det respekterer jeg (men giver gerne kikser hvis han trods alt kigger ud indimellem;o))

    Det er self ikke fedt at han synes det er så frygteligt, og jeg øver fortsat "røre ved poter". Men jeg tvivler på jeg nogensinde får en Reiki der ikke synes det er lidt slemt at få ordnet kløerne.
    -og det må jo så være ok. Så længe det trods alt kan gøres.


  • #10   26. feb 2011 Oka alenehjemme træning smiley Super ! Hvor ville det dog bare være meget lettere hvis de selv kunne lærer alle de ting smiley Hehe

  • #11   26. feb 2011 Sascha: Hehe. ja men det jo noget man må tage med heldigvis er det det værd i sidste ende med al den glæde sådan et kræ giver en

  • #12   26. feb 2011 Jaa, det er det helt sikkert smiley

  • #13   26. feb 2011 Prøv at tjekke dyrlægerne i området. Her i Odense har Odense Dyrehospital en klub, som man melder sig ind i, dermed får man rabat på de fleste ting i butikken, og så kan man få klippet hundes negle så tit man ønsker det. Mener jeg giver 250 kr. om året for dette:-)

Kommentér på:
Klipning af negle!

Annonce