Når en hvalp skal gøres renlig {{forumTopicSubject}}
Ja det er sikkert blevet spurgt om et par gange her inde. Men sagen er den at min kæreste og jeg, skal have en hvalp hjem i den her uge, og mit spørgsmål lyder følgende; Hvordan får jeg på bedst vis hunden renlig inden for en uge? Hvalpen er opvokset i en lejlighed, og har ikke rigtig været uden for en dør som så endnu, men min kæreste og jeg bor i hus, med dejlig stor have til så den får massere af muligheder for at komme ud hjemme ved os. Det er en Fransk bulldog vi har "anskaffet" os, ved ikke om der er noget om bestemt folk har og sige om denne race. Håber der er nogen der vil hjælpe mig med mit spørgsmål
På forhånd tak ...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
1 uge er ganske kort tid for pålidelig renlighedstræning, men i kan da gøre forsøget =)
Ud og tisse når hvalpen har sovet, spist og leget. Bliv ude indtil den besørger og ros den.
Tisser den inde skynder du dig at tage hvalpen med ud o rose den der når den tisser færdig. Uheldet inde får man ikke skældud over, det gør bare hvalpen utryg for at tisse i nærheden af dig.
Tålmodighed og konsekvens. Gør ordentligt rent hvor hunden kommer til at tisse, tag den ud ofte og lad den have et område i haven hvor man er tryg og tisser hver gang.
Held og lykke, husk i også skal ud om natten =)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Men metoden hedder ud hele tiden. Efter leg, mad, vand, søvn. Også om natten. Ros når der sker noget udenfor- ignorer når der sker noget indenfor. Vask af med Rodalon.
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
Ud og tis med den rigtig tit og ros den nå den tisser uder og den SKAL ud og tisse hver gang den har sover eller leget og spist..
Og du skal huske du må nok glemme at sove igennem om natten da hvalpen med meget meget storsansynlighed skal ud i løbet af natte mindst engang
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 7
Men er det nok for sådan en lille hvalp at man er hjemme en uge helt med den, og så de næste par uger, at man tager hjem til den en gang om dagen, i løbet af sådan en arbejdsdag?
Og tak for jeres svar
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Men...
Følg reglerne og Nina og Julie skriver. Derudover:
- lær jeres hvalps kropssprog at kende, sådan at I kan tage den ud så snart den ser ud til at skal lave noget.
- Tag tid på hvor lang tid der normal går mellem tisse ture, både når hvalpen er vågen, når hvalpen sover og hvor lang tid der går mellem den har spist og den laver noget. De fleste hvalpe er ret regelmæssige på dette punkt og så kan man komme dem i forkøbet på den måde.
- Lad hvalpen tisse et sted så tæt på huset/lejligheden som muligt og hold jer til nogenlunde samme sted hver gang.
Husk at jo flere gange hvalpen har success med at tisse udenfor, desto hurtigere går alene hjemme træningen.
maj 2010
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
I kan sammen med denne dvd, den er god til at få et overblik over hvad man skal huske når man får en lille ny hvalp i huset.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
maj 2010
Er nu sikker på at vi nok skal klare det. Men tak for alt jeres feedback
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
se evt dette link for gode tips
http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html
Når en hvalp skal gøres renlig