{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.647 visninger | Oprettet:

Når en hvalp skal gøres renlig {{forumTopicSubject}}

Ja det er sikkert blevet spurgt om et par gange her inde. Men sagen er den at min kæreste og jeg, skal have en hvalp hjem i den her uge, og mit spørgsmål lyder følgende; Hvordan får jeg på bedst vis hunden renlig inden for en uge? Hvalpen er opvokset i en lejlighed, og har ikke rigtig været uden for en dør som så endnu, men min kæreste og jeg bor i hus, med dejlig stor have til så den får massere af muligheder for at komme ud hjemme ved os. Det er en Fransk bulldog vi har "anskaffet" os, ved ikke om der er noget om bestemt folk har og sige om denne race. Håber der er nogen der vil hjælpe mig med mit spørgsmål smiley
På forhånd tak ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når en hvalp skal gøres renlig
  • #1   25. maj 2010 Husk på at hvis hvalpen ikke er vant til at være ude, så vil den heller ikke føle sig tryg ved at besørge ude..

1 uge er ganske kort tid for pålidelig renlighedstræning, men i kan da gøre forsøget =)

Ud og tisse når hvalpen har sovet, spist og leget. Bliv ude indtil den besørger og ros den.

Tisser den inde skynder du dig at tage hvalpen med ud o rose den der når den tisser færdig. Uheldet inde får man ikke skældud over, det gør bare hvalpen utryg for at tisse i nærheden af dig.

Tålmodighed og konsekvens. Gør ordentligt rent hvor hunden kommer til at tisse, tag den ud ofte og lad den have et område i haven hvor man er tryg og tisser hver gang.

Held og lykke, husk i også skal ud om natten =)

• #2   25. maj 2010 Jeg tror ikke du skal regne med at kunne gøre det på en uge. Det tager noget længere tid.

Men metoden hedder ud hele tiden. Efter leg, mad, vand, søvn. Også om natten. Ros når der sker noget udenfor- ignorer når der sker noget indenfor. Vask af med Rodalon.

• #4   25. maj 2010 Du kan ikk regne med en hvalp bliver renlig på en uge. kan være meget forskelligt fra hund til hund..

Ud og tis med den rigtig tit og ros den nå den tisser uder og den SKAL ud og tisse hver gang den har sover eller leget og spist..

Og du skal huske du må nok glemme at sove igennem om natten da hvalpen med meget meget storsansynlighed skal ud i løbet af natte mindst engang

• #5   25. maj 2010 Hehe er vist kommet til at udtrykke mig selv forkert, er godt klar over at hunde ikke bare lige sådan bliver renlige efter en uge smiley Jeg har bare kun en uge hjemme med hunden, og skulle nok have spurgt på en anden måde, kan godt selv se at det ikke kan lade sig gøre smiley
    Men er det nok for sådan en lille hvalp at man er hjemme en uge helt med den, og så de næste par uger, at man tager hjem til den en gang om dagen, i løbet af sådan en arbejdsdag?

Og tak for jeres svar smiley

• #6   25. maj 2010 Det er yderst sjældent at man kan få en hvalp renlig på en uge, plus at hvalpe er forskellige nogle hvalpe skal have længere tid end andre, selvom man bruger den nøjagtig samme metode. Min første hund blev renlig på en 10-14 dage og opdrætteren brugte hende som en successhistorie på hvor hurtigt det kan gå. Ved Lia tog det noget længere tid og generelt siger man at alt imellem 14 dage og 4 måneder (dvs. når hunden er 6 mdr. gammel) er normalt og indenfor normen.

Men...
    Følg reglerne og Nina og Julie skriver. Derudover:

- lær jeres hvalps kropssprog at kende, sådan at I kan tage den ud så snart den ser ud til at skal lave noget.

- Tag tid på hvor lang tid der normal går mellem tisse ture, både når hvalpen er vågen, når hvalpen sover og hvor lang tid der går mellem den har spist og den laver noget. De fleste hvalpe er ret regelmæssige på dette punkt og så kan man komme dem i forkøbet på den måde.

- Lad hvalpen tisse et sted så tæt på huset/lejligheden som muligt og hold jer til nogenlunde samme sted hver gang.

Husk at jo flere gange hvalpen har success med at tisse udenfor, desto hurtigere går alene hjemme træningen. smiley

• #7   25. maj 2010 Jeg/ vi skal gøre vores bedste for at hvalpen kommer bedst fra start. Det er vores første hund sammen, og det der med at skal op om natten gør nu ikke noget for mig, da jeg har en dejlig lille søn, der er begyndt at kalde på mig om natten, fordi han også skal tisse smiley

• #8   25. maj 2010 Altså du skal nok regne med at hvis du allerede efter en uge tager på arbejde at hvalpen har tisset eller skidt nå du kommer hjem an på hvor lang tid du er væk af gangen..

• #9   25. maj 2010 http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

I kan sammen med denne dvd, den er god til at få et overblik over hvad man skal huske når man får en lille ny hvalp i huset.

• #10   25. maj 2010 Når du kun har en uges fri, så ville jeg også meget hurtigt begynde at træne alenehjemme.

• #11   25. maj 2010 Jeg går på noget skole, så jeg har mulighed for at tage hjem til den.. Men er godt klar over at det ikke er lang tid at gå hjemme ved den, men det tager den tid det tager med at få den renlig, og hvis den har tisset eller efterladt noget andet, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.. smiley
    Er nu sikker på at vi nok skal klare det. Men tak for alt jeres feedback smiley

• #12   25. maj 2010 vil nok også sige at I skal fokusere meget på at få trænet noget alene-hjemme mens i er hjemme med den, ellers kan der nemt opstå MEGET værre problemer end bare renlighed.

se evt dette link for gode tips
    http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html

Kommentér på:
Når en hvalp skal gøres renlig

Annonce