{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Når en hvalp bliver syg {{forumTopicSubject}}

Jeg vil fortælle en historie, som skete for mig, og min hvalp Gaston.

Jeg havde Gaston, som var en "Alt godt fra hundehuset" blanding. Mastiff, engelsk bulldog og labrador.

Han var en STOR dreng, meget dominant, en bisse og så havde han sin egen vilje.. Der var en dag, hvor han var med ude (det plejede han, og han var god til det) men så hørte han ikke efter, og styrede mod elhegnet, for at ville gnave i det. Selvom jeg kaldte på ham, så lukkede han bare ørene, og gnaskede i hegnet. Men hegnet slog altså tilbage, og så var han færdig med at lukke ørene.

Men en dag sidst i oktober, gik jeg forbi ham, og HAPS, så bed han mig i hånden. Jeg blev virkelig forskrækket, for han lagde slet ikke an til at skulle bide.. Han sad bare i sin kurv.. Han begyndte også at ødelægge alting. Jeg kunne være ude i 5 minutter, og så havde han splittet alt muligt ad. Han holdt grisevagt foran min toilet dør, så hvis han ikke syntes om at jeg skulle ud eller ind, så fik man et fint tandpasta smil. Jeg havde ham til dyrlæge, for at finde ud af hvad dælen der gik af ham, men der var ikke noget i vejen. Fik også røntgen fotograferet hans albuer, fordi han var halt. Intet.

Men en fredag fik han pludselig et udslæt nede omkring dilleren, og jeg fik besked på, at holde det rent, og han skulle have en antihistamin, og jeg fik noget smertestillende, samt en sæbe til rensning. Han tissede meget, og jeg skulle tage 24 timer, og tælle hvor mange gange han gjorde det, og det var 21 gange, selvom han kun drak 0,5l den dag. Det var en lang weekend, og mandag morgen måtte jeg ringe min dyrlæge ud. Han havde i løbet af natten, fået meget hævede lymfekirtler alle steder, han tissede, kastede op og var diffus. I de første 5 minutter at dyrlægen var der, tissede han 3 gange og brækkede sig 1. Han var simpelthen så syg, så han blev aflivet. Det blev han den 30 oktober.. Det var edderduleme en hård dag..

Hans nyrer var tæt på at stå af, og han havde kræft i maven. Det er ikke noget at sige til, at han var så mystisk i de sidste dage. Men hvordan dælen en hund på 6 måneder kan blive så syg, så hurtigt.. Det forstår jeg ikke..

Men han har det bedre hvor han er nu, og jeg har lært en vigtig lektie. Ikke flere gadekryds. Jeg havde en anden mastiff blanding, som døde i 2012, grundet kræft i maven og voldsomt udbrud af hotspot. En papillon uden papirer, som fik en slem hjerneblødning, og var generelt ret psykotisk..
Selvfølgelig kan racehunde også blive syge, men man har en bedre sikkerhed, fordi man kan se hvem der er i dem, og hvad de er lavet af.

Gaston var en god dreng, men han skulle ikke være her mere.
Jeg ønsker ikke hate på det her, for der er ikke mere jeg kunne gøre for ham.. Det var en hård beslutning, men han skulle ikke leve i smerter for min skyld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en hvalp bliver syg
  • #1   23. nov 2017 Rigtig trist historie og alt, alt for tidligt han skulle herfra smiley

  • #2   23. nov 2017 Åh hvor trist og forfærdelig tidligt at miste sin hund! smiley
    Det lyder til, at du gjorde hvad du kunne for at finde ud af, hvorfor han var som han var, og at du rent faktisk tænkte over, at der kunne være noget galt.

    Stor respekt til dig.


  • Simone H
    Simone H Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 9 Svar: 1
    #4   23. nov 2017 Hej Malou

    Sikke en rigtig trist historie. Det er jeg meget ked af at høre. Min hund Valdemar blev også syg i starten af det her år, og var selv i en ret presset situation da jeg ikke havde
    penge til at betale for hans behandlinger. Heldigvis kunne jeg få lidt hjælp fra mine forældre, så det gik heldigvis.

    Håber du er okay.


  • #5   23. nov 2017 Tusind tak skal I have.

    Man skal hjælpe sin bedste ven, det bedste man kan.
    Og jeg ved, også fra hestene, at hvis de begynder at blive underlige, så er der et eller andet i gærde..
    Jeg ser tit folk på facebook, som skriver om deres hunde, der er blevet meget uartige, og folk griner lidt af det. Men jeg sidder her med min historie, om en hund der blev meget uartig, som var meget syg..
    Men man tør ikke sige noget, for så bliver man spist, eller får afvide at man er en negativ skid..

    Jeg vil hellere være på den sikre side nu, og købe med stamtavle.. Jeg ved allerede hvilken sti jeg skal følge, og den sti bliver jeg på. Hellere have en plan, end at gøre flere smutveje..

    Simone H, godt at du kunne låne lidt til din hunds behandling, jeg håber at han har det godt nu! Jeg mistede mit job i sommer, og heldigvis havde jeg lavet en opsparing, men alt er væk, også hunden.. Penge er noget ham nede i varmen har skabt..


  • #7   24. nov 2017 Der står i mine notifikationer at minion har skrevet her .... for 10 minutter siden
    Der står .... " jeg har været heldig ..... osv . ... noget
    Men jeg kan ikke se det her i tråden .... ... er min puter i udu igen .... eller er det slettet ??? smiley


  • #9   24. nov 2017 Nåååå .... ok ... så er jeg mere rolig ... hi hi


  • #12   24. nov 2017 Jeg kan rigtig godt sætte mig ind i det, med at sige farvel til så ung en hund.

    Min skønne Alvin blev kun 15 måneder, da jeg måtte sige stop.

    Alvin blev syg sidste i oktober 2013 og aflivet 6. November samme år smiley

    Hun havde en genetisk fejl i nakken, som gjorde at han mistede førligheden i bagbenene.

    Alvin blev også mærkelig, efter han blev syg.
    Han var den sødeste, blideste dreng. Men da han blev syg, begyndte han at angribe andre hunde. De sidste dage af hans liv, vendte vi om på nat og dag, for jeg kunne ikke lufte ham i dagtimerne...

    Aldrig i mit liv, har jeg taget så hård en beslutning, som da jeg sagde farvel til Alvin.
    Jeg savner ham hver dag smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Når en hvalp bliver syg

Annonce