{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Stress og aktivering LANG!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG. Endnu en gang har jeg brug for råd, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Sagen er den at vores hund Bianca, som er en blanding af schæfer/labrador(vi tror også at der er husky eller anden spidshund i hende), stresser meget, når vi går tur. Hun reagere på næsten alt på nær mennesker der er ligeglade med hende. Ellers er det ret slemt, når hun ser andre dyr, som hunde, katte, fugle, egern osv. Vi har trænet en del kontaktøvelser, når vi møder hunde og der er da også sket en smule fremskridt, men med f.eks katte, så er det helt umuligt at få kontakt. Det skal siges at Bianca er 7 år og at vi kun har haft hende i et års tid. Før vi overtog hende boede hun på landet og blev kun luftet i haven. Problemet er jo at det er svært at få noget indlært hos hende når hun stresser hele tiden. En anden ting er at hun er enorm svær at aktivere, især indendørs. Hvis man sætter sig på gulvet med selv den største bøf, så gemmer hun sig. Hvis jeg f.eks lægger foder i et tæppe og folder det, så hun skal lede efter maden, så gider hun kun i 2 sekunder og så går hun hen og lægger sig. Udenfor går det bedre, men hun har meget svært ved at koncentrere sig. Jeg håber at der er nogle der har et godt råd, da jeg føler at vi er kommet lidt ind i en ond cirkel, hvor vi bare ikke kommer nogle vegne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stress og aktivering LANG!!
  • #1   5. jun 2010 Kan nikke genkendende til meget af det du siger. Især det med at træne indendørs har været et problem ( i vinters) da hun gemte sig for mig.
    Jeg endte med at give op men en dag hvor jeg legede / sloges med hende om et stykke bamse så ville hun pludselig gerne træne, kun med ros og en apport efter bamsen som belønning.
    Jeg har overvejet om hun måske har været bange for at skulle tage mad ud af min hånd på så lidt plads. Nu går det heldigvis bedre smiley

men da der er schæfer i din vil jeg tro den vil synes en bold er alle tiders belønning smiley

Håber du finder en løsning! Det er ikke sjovt når det ser ud til at der kun er problemer og atter problemer smiley

• #2   5. jun 2010 M&S: Hvis din hund stresser op på gåturene, ville jeg- med den baggrund hun har- nøjes med at gå ganske korte ture, hvor der vitterligt intet sker ( andet end ros for at hun går pænt ).
    Efterhånden kan turene forlænges.

• #4   6. jun 2010 Tak for de gode råd.

HL: Ja altså hvis jeg sætter mig på gulvet med en godbid, så bliver hun utryg og lægger sig under et bord eller går ud i gangen. Det går lidt bedre hvis jeg sætter mig i sofaen, men det er svært at holde hendes interesse. Hun har jo desværre været igennem ret meget og vi ved godt at det er svært at rette op på.

• #5   6. jun 2010 HL: Har du nogle forslag til hvordan man kan aktivere hende, når hun nu ikke rigtig vil deltage. Jeg har prøvet med mange forskellige godbidder: Kyllingetern, skinketern, ost og meget mere. F.eks lige nu ville jeg lægge nogle godbidder rundt omkring, som hun kunne lede efter. Det skulle være nemt, så jeg lagde kun 3 godbidder og hun fik lov til at kigge mens jeg lagde dem. Så fik jeg hende til at søge og hun fandt 2. Så gik hun over til mig, men da jeg ikke ville hjælpe hende med den sidste, så opgav hun og gik ud i gangen og lagde sig.

• #7   8. jun 2010 HL: Hun har HD i svær grad, men dyrlægen mener ikke at hun skulle have mange smerter af det. Hun er slet ikke på samme måde udendørs. Der tager hun gerne godbidder, men her stresser hun bare så meget at hun ikke kan koncentrere sig.

• #9   9. jun 2010 HL: Tak for dit svar. Hun blev smertebehandlet i starten. Nu får hun et tilskud i foderet, som hjælper. Hun halter i hvert fald ikke mere.

Nu har hun altid været i min kærestes familie på den ene eller den anden måde. Hun blev købt som hvalp på en gård hvor hun boede i stalden. Derefter har hun flyttet meget rundt mellem familiemedlemmer. Det ene sted ved vi at hun blev skubbet meget væk da de fik et barn. Hun blev lukket ud i haven og var der det meste af tiden. Hun har haft det svært, men vi valgte at give hende et sidste hjem, da hun ellers er en meget sød hund og havde fortjent bedre.

Kommentér på:
Stress og aktivering LANG!!

Annonce