{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Hvordan? 2 hunde sættes sammen. {{forumTopicSubject}}

Jamen vi har jo fået Joy hjem. Carmen var ved min mor de første dage pga. hun havde fået lopper og det ville vi ikke hvalpen skulle få. Nåh..
I går prøvede vi at sætte dem sammen for første gang. De mødtes på offentlig grund, og vi kig sammen hjem hvor vi der efter satte dem løs i haven. Carmen bliver meget utryg ved Joy da hun jo er meget ligliv. (hun er 8½ uge gammel) Og Carmen sætter hende på plads hvis hun kommer for tæt. Jeg begyndte at lege med bold med dem for at lette stemningen, så glemte Carmen ALT om at hvalpen kunne være farlig. Men så snart jeg fjernede bolden var hun bange igen. Joy begynder så at løbe rundt om Carmen? Altså i cirkler? Og det gør jo selvfølgelig Carmen mere nervøs. Jeg tager godbidderne frem for at aflede Joy's opmærksomhed, der får Carmen snuset til hende og sådan.
Men Carmen er stadig nervøs omkring hende. Joy er ikke større end Carmen endnu. Men jeg tænker måske nogen har nogle gode råd til hvordan man kan hjælpe dem på vej til at blive venner? Er noget af det jeg har gjort intil videre helt galt? Råd råd råd. Vi tager imod dem alle smiley
Jeg tænker de nok bare skal have noget tid, og det tror resten af familien også. Men hvad tror i? Nogle gode trænings metoder? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan? 2 hunde sættes sammen.
  • #1   24. jul 2010 Slet ingen der kender nogle gode måder? smiley

• #2   24. jul 2010 vi havde modsat problem, den ældste var for vild og hvalpen blev utryg. Vi tog dem ind i stuen (er 2 personer) og så sad den ene med den ældste og den anden med hvalpen og nussede. Hvis den utrygge så ville hilse eller omvendt, holdt vi forsigtigt om den voldsomme hund, så den ikke kunne "kegle rundt" og gøre den anden nervøs. Altså, ikke så hunden oplever det som holdes fast, men bare som støtte hvis det overhovedet giver mening?? Efter en enkelt aften havde de set hinanden an og ved nu, hvad den anden mener og er rigtig gode venner.
    Håber det måske kan bruges. Men det er første gang, jeg har sat 2 hunde sammen, så ved ikke, om det vil virke i andre tilfælde smiley

• #3   24. jul 2010 Lisbeth - Tak smiley Jamen vi har allerede forsøgt os med det. Tror nok bare der skal mere tid smiley

• #4   24. jul 2010 hmm måske det også er nemmere med vores, da de ligner hinanden, den ældste ligner moderen og de er søstre (samme mor). Måske det gør det nemmere? Ved jeg ikke - eller også var jeg bare heldig smiley

• #5   24. jul 2010 Lisbeth - Det kan godt være. Tror også det er lidt ekstra svært for os da Joy jo allerede er på størrelse med Carmen selvom hun kun er 8½ uge smiley En kæmpe hvalp er nok lidt farlig sådan når man lige ser den første gang hehe. Men for jer var det jo også den store der var den livlige? Så aner ikke om det er det :I Men må bare se tiden an tror jeg.

Håber ikke at Joy vil behandle hende dårligt senere pga. størrelse forskellen smiley Også sådan nogle ting jeg vil forhindre jo. Altså at Joy ikke vil løbe ind i hende og vælte hende osv. Det gør hun ikke intil videre.

• #6   24. jul 2010 vores den ældste vælter stadig hvalpen men på en måde så hun ikke kommer til skade. ved ikke om din hund i forvejen var vant til større, livlige hunde? ellers vil hun nok lære at den ikke er farlig. tror også, de gradvist lærer at passe på hinanden.

• #7   24. jul 2010 Lisbeth - Ja tror jeg også. Joy er heller ikke voldsom sådan. Hun er bare meget legesyg smiley hehe

Kommentér på:
Hvordan? 2 hunde sættes sammen.

Annonce