{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Cykeltræning? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvordan gøres det bedst?

Een ting er træning af brug med anhængeren, det handler om tilvænning.

Men jeg vil gerne til at cykle med min hund, så hun skal jo lære det.

Jeg har været på nogle små ture (har f.eks lige cyklet to km. hvoraf det meste af tiden foregik meeeegeeet langsomt og i hendes tempo) så hun har styr på det med at blive ved siden af, og gør det nærmest instinktivt.
Men det er konditionen?

Hun er en aktiv hund, og er vant til lange gåture og masser af hundeleg, samt vi går til svømning. Men det er jo aktivitet på en anden måde. Her bruger hun kroppen anderledes og skal samtidig holde et vist tempo.

Jeg forestiller mig at det bør gøres i intervaller hvor jeg kører en vis hastighed så og så længe, og derefter cykler så langsomt at hun lunter stille ved siden af i et vist interval og så kører op i tempo igen?
Men er jeg helt gal på den?
Jeg vil nødig overbelaste hunden, og risikere at presse hende for meget.

Gode input og træningsplaner er guld værd, og meget velkomne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykeltræning?
  • #1   25. jul 2010 Hov, kan se at det er skidt formuleret i starten!.. hun skal lære at cykle med mig, altså hvor hun løber ved siden af cyklen. Bare se bort fra det med anhængeren smiley

• #2   25. jul 2010 Danni,
    de få ture jeg har kørt, der har det været op så hun har luntet eller løbet langsomt? Jeg har nok ligget på 8-9 km/t, var oppe at vende på 13 men det var for hurtigt. Men det skal være hurtigt nok til at hun "løber", for ellers kan hun ikke finde det rigtige tempo..

Når hun så begynder at hænge i linen, kører jeg helt ned og kører så langsomt at hun bare går stille i slap line ved siden af, som om vi gik almindeligt.. Er det den rigtige måde?

Hun elsker det nemlig! Det er sååå tydeligt, at det er fedt, men jeg vil så nødigt presse hende..

• #3   25. jul 2010 Hvad i alverden er forskellen på galop og trav?? Jeg er jo altså ikke hestepige ved du nok smiley hehe..

Jamen, nemlig.. Så når hun begynder at hænge i snoren, frem for at løbe frejdigt sætter jeg farten helt ned i gå-tempo. Er det ikke det rigtige at gøre?

Uha, nej, skal ikke nyde noget af det som hændte for stakkels Mulle.. men vi kan jo starte træningen heroppe i det jyske, på lidt gras osv smiley smiley

• #4   25. jul 2010 Galop er når hun sætter af med samlede bagben ( som i leg eksempelvis) og trav er når hun løber som hun går (fører højre forben og venstre bagben frem samtidig smiley )

Håber det var forståeligt smiley

• #5   25. jul 2010 Camilla,
    jaah, min far har lige forklaret det! smiley hehe.. Vi kastede bold med Basse og så forklarede han forskellen..

Så travede hun da vi var ude før, så det passer jo fint nok smiley

Kommentér på:
Cykeltræning?

Annonce