{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

cykeltræning med hund {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.. Jeg ville bare lige spørge om der nogen som har nogle gode råd til at træne sin hund til at løbe ved siden af mens man cykler?

Jeg står i den situation at jeg skal cykle lidt mere:) min cykel blev stjålet og nu har jeg købt mig en ny. skal til at cykle hjem til venner, familie osv. og min kæreste kan ikke altid køre mig og hunden rundt.

Jeg har altid Manse med mig så ofte jeg nu kan. og defor kunne det være super at lære ham at løbe mens jeg cykler.

Er bare så bange for han hiver og jeg falder. og hvis han nu løber ind foran eller ind i hjulet.. ja alt det der.

Har ham altid i snor. (bortset fra når vi i hundepark). så det med at han løber uden snor ved siden af gør jeg ikke..

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cykeltræning med hund
  • #1   31. mar 2009 jeg er lige med på tråden, da jeg kunne skrive det samme smiley

• #2   31. mar 2009 Nu ved jeg ikke hvordan stafferne har det med knogler og led, men jeg kan se at han kun er 11 måneder? Jeg ved ikke om det ikke er for tidligt at cykle med ham??

• #3   31. mar 2009 lad være med at sætte snoren om styret eller håndledet , det kan gå frygtligt galt. Hold snoren med pege og tommelfinger så styrter du ikke hvis hunden skal stort eller småt. smiley

• #4   31. mar 2009 Mette og Lucky: det bliver heller ikke endnu... skulle jeg nok have skrevet self.. mig og min kæreste skal flytte på et tidpunkt. kommer helt an på hvor lang tid det tager at sælge og finde det vi vil have.
    Men ville bare vide det på forhånd så jeg kunne træne det når tiden er inde. og han må. det kan nemlig være det bliver et stykke væk fra venner og familie og derfor kunne det være dejligt og cykle

• #5   31. mar 2009 og forresten. nu er der delte meninger om hvor gammel hunden skal være, men hva synes i. for har hørt så meget forskelligt. jeg ville mene at man kunne gøre det når han er færdigudvokset.

• #6   31. mar 2009 Jeg ved ike med stafferne, men jeg kan fortælle dig en lille "skrækhistorie".

Jeg havde en golden han..... Da han var 1 år gammel, fik jeg ham HD og AD fotograferet. A på begge hofter og 0 på begge albuer. Feeeedt.... Ville gerne gå til agility med ham og havde læst at man kunne starte når hunden var 1 år..... FINT, tænkte jeg og meldte mig til agility. Ikke hård træning eller noget. Men jeg fik en hund, som begyndte at halte og vi fandt aldrig ud af hvad han fejlede (det var INDEN al det fancy man kan nu med skanning osv.). Han blev 13 år, men var stort set urent gående siden jeg havde gået til agility.
    Siden dengang har vi fået Lotus, som går til agility. Hun fik først lov at starte da hun var 2½ år. Kaido kommer så med Lotus til agility, men får KUN lov at prøve de ting, som er HELT nede i jordhøjde. Hun får ikke lov at gå på balancen, vippen, a-brædtet eller slalom. JEG skal squtte smadre EN hund mere:-)

Så det er meget individuelt og helt afhængig af racens generelle knoglestand. MIN golden var jo langt fra udvokset:-)

• #7   31. mar 2009 vil nok give Lucky ret og vente , ville nødigt skade min hund pga iver.

• #8   31. mar 2009 købe en cykel trailer det duer bare :=) du kan få dem fra 200kr. på dba ;=)

• #9   31. mar 2009 Okey mange tak.. det er en ret god ting at vide. vil nemlig ikke risikere at ødelægge ham. han bliver et år d. 23.. og da det tager lang tid at flytte og sådan så passer det sikkert helt fint det hele.. men vil gå langsomt frem self.
    men et andet spørgsmål jeg har. når nu han ikke er så gammel er det så godt han leger vildt (løbe meget rundt osv med andre hunde). ved ikke om det et dumt spørgsmål, men har tænkt lidt over det. altså man siger man ikke må løbetræne med sin hund osv når den er så ung men så er det vil heller ikke så godt det andet eller?

• #10   31. mar 2009 Jeg bruger altid en halti når jeg cykler med min den store, han har nemlig hevet mig af cyklen et par gange, jeg har meget mere styr på ham med grimen på, så det virker bare for mig.. men indtil din hund er klar, så er en cykel trailer nok vejen frem.

• #11   31. mar 2009 nej okey.. kan jeg godt se.. han har det nemlig med at løbe meget med sin dobermann veninde. og den kan jo bare løbe i lang tid. men han stopper og holder pause osv. så det jo godt.

men tak for rådene i hvertfald. vil se frem til at træne ham i det og måske cykle med ham i fremtiden:)

Kommentér på:
cykeltræning med hund

Annonce