{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

brug for råd vedr ny hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle, vi står og skal til at have os en ny hund, da vi har måtte aflive vores gamle pga kræft.
Vi har nu kigget på en blanding mellem labrador/golden retriever på 7 mdr.
(det er meget bevist at det ikke er en hvalp)
Han er utrolig glad, legesyg, og virker mild, men med meget krudt bagi, trækker en del i snor. Han udviste stor interesse for vores 2 årige datter, men var dog forsigtig og gik rundt ved siden af hende. Han er hverken chippet eller med stambog, så vi ville skulle chippe ham.
Vi har nok ikke mulighed for at "prøve" ham af, inden vi køber ham, men vi er bange for at han viser sig til at være en stor udfordring for os.
Omvendt synes vi at hans alder er perfekt så vi stadig kan lære ham nogle gode rutiner og sådan.
Men hans sind synes godt....
Hvis i vil komme med et godt råd, som måske kan hjælpe os til at beslutte hvad vi skal, vil det være dejligt, på forhånd tak;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brug for råd vedr ny hund
  • #2   26. jul 2010 Hmmm jeg ville nok holde mig væk.. undrer mig over manglende chipning.. og ja du siger selv, at din mavefornemmelse siger, at det måske er en for stor udfordring.. og i har en datter på 2 år.... synes det er lidt svært.. i har mødt ham og ved nok bedst.

    Hvor kommer han fra.. hvor mange hjem har han haft.. hvorfor sælges han.. virker sælger ærlig omkring grundene til salg af hund???


  • #3   26. jul 2010 Jeg ville være lidt forsigtig med en hund i den alder -i for nemlig en hund hjem der er rigtig godt på vej i lømmelader;o)

    Min Reiki overtog jeg da han var 10mdr. Han var en hormonbombe uden lige, og det er altså en ekstra udfordring at overtage en hund i den alder.

    Dermed ikke sagt at i ikke skal takke ja -i skal bare vide hvad i går ind til:o)


  • #4   26. jul 2010 Er i i tvivl så lad være.
    En hund på 7 mdr er jo som sådan en stor hvalp, med de ting der følger.


  • #5   26. jul 2010 det er jo en hård alder at få en hund i, han vil ganske hurtigt komme i lømmelalder (hvis han ikke allerede er det smiley ). Det synes jeg er mere "træls" end at have hvalp, men sådan er man jo forskellige smiley

    Kan i ikke få lov til at gå en god lang tur alene med ham, så kan i da fornemme lidt hvordan han er?


  • #6   26. jul 2010 ville også vælge en hvalp med så lille et barn ..og vil sige det er slet ikke sådan bare lige til med en omplacerings hund smiley

  • #7   26. jul 2010 Tak for super hurtige svar alle. Vi er mest bange for ift en evt hvalp på 8 uger, at vi ikke har overskud til at opdrage den. Den forrige hund vi havde, var en golden retriever på 2 år, med stambog og fra en virkelig fin familie, som passede godt på ham, vi havde ham i 4 år inden han blev syg, og han var perfekt som familiehund, men jeg tror i har ret i jeg skal tænke på det den her hund kommer fra, det er nemlig ikke så nemt at gennemskue, bortset fra at de vil af med den hurtigt. pga skilsmisse.
    hmm jeg tænker, men det er vist ikke så svært, tak igen;-)


  • #8   26. jul 2010 7 mdr er jo næsten som en hvalp... måske bare renlig.. og så i ballademager alderen... en hvalp er måske mere arbejde i starten... men det betyder også, at du netop kan præge din hund, som du vil... og større chance for at få den hund I ønsker... du ved aldrig, hvad du køber her... held og lykke med at finde den rette hund.

  • #9   26. jul 2010 Hvis det er bekymringerne, så ville jeg overveje en voksen hund i stedet. Og så "bare" sørge for at vælge med stor omhu, så i får en der er forholdsvis velopdragen, velfungerende, og kan omgåes børn self.

    Der vil altid være ting som man ønsker at ændre når man får en omplaceringshund, og det er jo osse helt ok. En voksen hund kan sagtens lære ny vaner.
    Men hvis i er bange for at en hvalp er for stor en mundfuld, så ville en hund i lømmelalder osse være det vil jeg tro.



  • #10   26. jul 2010 Til Michelle: Ja du har nok ret, vi har en i kikkerten vi kan se i næste uge, som bor med 3 børn, og sælges pga flytning, den er også 3 år, så det er nok lidt mere noget for os;-)
    Tak for hjælpen, der er sørme hurtig respons herinde......


  • #11   27. jul 2010 Dette her er ikke for at genere nogle...

    Men I skriver at i ikke har overskud til at opdrage en hvalp....
    En unghund er jo stadig en hvalp, bare støre...
    Der ud over er racen Retriever en hund der kræver ret meget, da det er en hund der er avlet til at kunne gå på jagt i mange timer og stadig være frisk...
    Måske det er en ide at vælge en hunderace der kræver knap så meget.
    Det er også vigtigt at tænke på, at have en hund kræver ret meget overskud i hverdagen...
    Måske i skulle vente til i er 100% sikker på at i har tiden og overskud til at øde familien med en 30-40 kg glad hundehale!
    I har jo jeres 2 årig lille pige, og det ville være forfærdeligt hvis der skulle ske hende noget, hvis hunden en dag er for ivrig og glad og kommer til at vælte hende el.l.
    Små børn kan blive ret bange for hunde efter sådanne oplevelser.
    Og hvad gør man når datteren er bange for hunden? Man skiller sig af med hunden... Så tænk på den! hvor mange hjem skal den flytte til?
    Dette skriver jeg fordi jeg har hørt så mange historier om hunde der bliver flyttet rundt, fra fam. til fam. og til sidst ænder det med aflivning på internatet...
    I skriver også at den fam. den kommer fra er ved at gå fra hinanden. Det er ikke noget der sker fra dag til dag. Vovsen kan være ret præget af det, selvom det måske ikke kan ses lige nu... Og en sådan hund kræver også meget omsorg...

    Nå der kom jeg så lige af med lidt galle c,') Håber i finder den helt rigtige vovse til jeres lille familie...


Kommentér på:
brug for råd vedr ny hund

Annonce