{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Surt opstød pga min egen fejl.:( {{forumTopicSubject}}


Advarer allerede nu om at det sikkert bliver en lang post, beklager, men skal lige have det ud af systemet. Håber I bærer over med mig smiley
Er simpelthen så gal lige nu, så jeg er nødt til at spørge nogle til råds om, hvordan jeg håndterer det her i fremtiden..

Jeg har den dejligste lille Beaglehvalp Goose, som selvfølgelig er en lille smule forkælet, men ellers nem og veltilpas på alle måder.

Jeg har forsøgt at få ham til at stoppe med det værste biden/nappen i fingre/hænder og det har bare givet så store resultater og jeg har været såååå stolt af min vaps:)

Derudover har jeg en ellers rigtig sød kammerat, der har fundet ud af at jeg elsker min hund overalt på jorden. Det betyder så vist at han så tror, at jo mere han forkæler min hund, jo gladere bliver jeg..Bare det da var så vel.
Først er der en lang baggrundshistorie (Undskyld! )

Kammeraten ringer og spørger om han ikke må tage Goose med ud og løbe i skoven en aften og så komme og aflevere ham om morgenen, efter de har været på stranden også? Jeg tænker at det kunne faktisk været genialt godt for Goose, da 1.hunden er pjattet med ham, 2. jeg havde været sengeliggende et par dage pga sygdom, så lidt ekstra opmærksomhed og leg ville han sikkert elske. Så jeg sagde ja tak til det, gav kammeraten mad, legetøj, og alt hvad der er nødvendigt.
Fortalte ham bla nogle ting, jeg gerne ville bede om at han sørgede for. Blandt andet at Goose ikke hoppede op i seng eller sofa, ikke måtte tigge ved bordet, den slags ting.
( Min hund er pt og skal også fremover, med overalt, så lidt manerer må han gerne have smiley )
Han siger ja til det hele, det er jo forståeligt nok.
Det første der sker, da de kommer hjem igen..er at Goose springer direkte op i sofaen. Kammeraten griner bare og siger "Hovsa, det må du altså ikke herhjemme."
Booom, jeg finder ud af at jeg er en kæmpetorsk allerede der, fordi jeg var så dum at tænke at min dejlige hund skulle have lov at lege, mens jeg var syg, kedelig og ude af stand til at give ham en masse opmærksomhed og leg.
Jeg spørger om hvad der ellers er foregået, hvis hunden har fået lov at være i hans sofa..
Goose fik slet ikke sit foder, han blev stoppet med engelske bøffer istedet for - det ville han da meget hellere have istedet for kedelig mad (!!!!Hva fa.....!!! )
Goose sov i sengen - det var da synd han skulle lægge i den kurv han havde med.
For pokker, jeg følte mig som en kæmpe idiot...men besluttede at aldrig nogensinde mere ville jeg synes at det var synd at Goose skulle være hjemme, næste gang jeg er syg. Jeg troede jeg havde gjort noget godt for ham, æv.

Det tog en uges tid at få senge-hopperiet pillet af ham igen, det med at tigge ved bordet forsvandt også, da han fandt ud af at der altså ikke vankede bøffer hos mig hehe smiley

Efter den tur har jeg blandt andet haft hold i ryggen, og nærmest kravlede af sted m Goose, når vi var ude, men dælme om han skal ud nogen steder igen haha smiley

Nå MEN, så kommer jeg så frem til det, der er problemet:
Efterfølgende når kammeraten så kommer på besøg, er det med lommen fuld af de smækdyre godbidder, som han simplelthen kædefodrer hunden med. UANSET hvad jeg siger til ham og har bedt ham pænt flere gange om at lade være. Han smågriner bare af mig og siger feks at han heller ikke har flere tilbage nu, men i næste øjeblik jeg måske henter kaffe, så vender jeg mig om og Goose står oppe i sofaen og guffer løs, mens kammeraten bare griner og siger :"Hovsa, det skulle din mor vist ikke have set, hva?"
Når jeg siger Nej, siger han :" jo jo, du må gerne!"

Goose og jeg har trænet så meget med Nej, ikke hoppe op af folk, og at komme af med det værste bideri/hapsen i fingre. Og han har virkelig været så dygtig:)
Men når der så sidder den her flinke fyr, der så opfordrer ham til alt det forbudte og så samtidigt giver godbidder for det!!" Jamen Goose vil jo så gerne, hvordan kan jeg sige nej til det?"

...For dælen Jeg er på randen af hysterisk tuderi, så rasende er jeg på mig selv smiley Goose har arbejdet så meget og så er det ødelagt på en halv time (kammeraten blev næsten smidt ud af døren). Nu skal vi så starte igen. Stakkels hund.

Hvad er det, jeg skal gøre ? Jeg har bedt kammeraten om at lade være og han fortsætter. Enten skal jeg have et kæmpe hysterisk anfald på ham, når det at være høflig ikke virker eller bør jeg simpelthen takke nej, når han ringer og spørger om han må komme? Det sidste virker godt nok som det nemmeste og mest enkle løsning, så lige nu er det rent faktisk det, jeg hælder imod.
Synes jo det er synd for min hund, at han igen skal igennem en masse arbejde, fordi hans torskedumme ejer har været fjollet nok til at synes at en kop kaffe sammen med en ven er hyggeligt. Jeg saboterer jo min skønne hund:(
Det skal altså lige siges at der som regel ikke er problemer, når der er andre folk her eller vi er ude hos, der har jeg stort set altid Goose's opmærksomhed og han kan være den bedste hundeengel, der er smiley

Har nogle af jer andre stået med samme problemer ? Og hvad har I gjort ?

Vil iøvrigt ellers gerne sige tak for de mange gode råd, der er at finde på det her forum! Det har virkeligt været med til at give mig en dejlig og skøn hundehvalp, altså når hans menneskemor ikke lige er en total torsk haha smiley












Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød pga min egen fejl.:(
  • #1   25. sep 2010 Jeg ville gøre det klart at hvis han ikke kan følge mine regler så er han ikke velkommen i mit hjem.

  • #2   25. sep 2010 Ja, min hund, mit hjem - - -mine regler. Bliver disse ikke fulgt så er folk ikke velkomne ved mig. Både du og din kammerat gør hunden en kæmpe bjørnetjeneste. Du ved at din kammerat ikke er til at stole på så er det op til dig at tage ansvar for din hund.

  • #3   25. sep 2010 Print den her tråd ud og giv den til kammeraten....
    Når han har læst dit startindlæg får han forhåbentligt røde ører...
    Når han har læst de efterfølgende indlæg forstår han (forhåbentligt) hvad konsekvenserne af hans handlinger kan blive - nemlig at jeres venskab ophører p.g.a. dumhed!!


  • #4   25. sep 2010 Hurra!!
    Jeg trængte vist til at høre at jeg ikke var helt ude i hampen med at tænke den slags, især når jeg nu lige var lidt oppe i det røde felt (host pokkers hidsig! host)
    Det bliver enden på det venskab.
    .Synes bare det er møgærgerligt at man ikke kan sætte en grænse på en høflig og venlig måde, uden at den bare skal hamres i stykker på den måde.
    Men hvis Goose (normaltvis ihvertfald:P ) har nemmere ved at forstå et Nej end et voksent menneske, er der vist ikke meget andet at gøre vel ?
    Og ja, det er at gøre min hund en bjørnetjeneste, men jeg har jo været så dum at tro at når man spørger pænt om det, så bliver det også efterkommet til næste gang, man mødes feks. Det skete så bare ikke, derfor blev han også smidt ud ret så hurtigt idag.
    Jeg er naiv og gammeldags tror jeg:( Det er sket 2 gange alt i alt nu ( udover det m pasningen den dag ) og det sker ihvertfald aldrig mere. Må bare være lidt mere påpasselig og se om der skulle dukke unoder op ved andre folk også i fremtiden og få det stoppet asap, inden jeg blier vred og ked af det på Goose's vegne smiley

    Jeg og Goose siger ihvertfald tak for jeres svar smiley


  • #5   25. sep 2010 sofie - jeg synes ikke at du skal være så hård ved dig selv. selvfølgelig har du lov til at forvente at når du har gjort klart hvad dine regler er for DIN hund, så bliver dine ønsker også efterkommet!! det er ikke at være naiv eller gammeldags, det er almindelig ordentlig opførsel.

    Jeg ved ikke hvordan du har fremlagt sagen for din kammerat, men forklar ham at det er fordi du vil have en hund som ALLE kan holde ud at være sammen med og at du faktisk har lagt et STORT stykke arbejde i at opdrage din hund. Når han så MED VILJE går direkte imod det du siger, så saboterer han alt dit hårde arbejde, og det kan han SLET ikke være bekendt.

    hvis det er den slags ven han vil være, så har du ikke brug for ham som ven. og så læg ham ellers på is til han har fattet budskabet!! Kunne godt lyde som om han er en spasmager, der synes det er sjovt at drille alt og alle og plejer at slippe godt fra det. for hvis det ikke er "sjov" fra hans side så er han godt nok ondskabsfuld!!


  • #6   25. sep 2010 Har du fortalt din kammerat hvorfor han ikke må disse ting? at i bruger rigtig meget tid på at træne og at han faktisk ødelægger det for goose og dit forhold?

    Der kommer rigtig mange af kæresten kammerater her, de er store stæke gutter og de ELSKER at tumle med Hummer... lige så snart de træder ind af døren er der bare kærlighedskrig og slåskamp med hummer og man kan tydeligt se han NYDER det... jeg hader at han tror han kan "slåsse" med alle mennesker der kommer på den måde, men jeg kan personligt ikke give hummer det tumleri da jeg slet ikke er fysisk stærk til det... derfor acceptere jeg at denne leg foregår indimellem, til trods for hummer nok ikke lige lære at sige stille og roligt "goddag" af det..

    En af gutterne sad den anden dag og nåårh hummer..se her jeg har en laber larve... jeg sagde, den må han altså ikke få.. joo han må gerne. jeg synes det var svært med sagde så. nej jeg mener det helt seriøst, han får dårlig mave og det er rigtig synd for ham... vennens udtryg i ansigtet ændrede sig helt. nååh okay nej så går det ikke...

    Har du prøvet at give vennen en forklaring på hvorfor du siger nej?


  • #7   26. sep 2010 Mit hjem, min hund, mine regler.

    Er vi ude ved andre, så gælder deres husregler (f.eks. at hunden ikke må komme i møblerne), men mine hunderegler (f.eks. at hunden ikke må fodres ved bordet). Det er der så nogen, der ikke har kunne respektere, men det sker faktisk kun en enkelt gang for 2. gang falder hammeren. Reaktionen afhænger så naturligvis af hvor jeg er, men jeg er ikke bleg for at bede en gæst om at gå.


Kommentér på:
Surt opstød pga min egen fejl.:(

Annonce