{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

surt opstød over folk i annoncer! {{forumTopicSubject}}

jah så må i altså tage det som det er..

synes simpelthen det er for dårligt den måde folk ter sig på.. hvis folk har sat deres hund tilsalg, uanset hvor latterlig en grund de har..

hvorfor fanden skal man så kommter så skide negativt på de annoncer... tror ikk folk beholder deres hund af den grund..

nu har jeg set 9 annoncer hvor folk kaster mudder efter ejerne af den hund som er sat tilsalg.. seriøst..

har været på hundegalleri i flere år nu.. og det bliver bare værrer og værrer.. vi er fuldkommen enig om at det er uansvarligt at sælge sin hund, pga.. man er nødt til at flytte i lejlighed hvor der ik må være hund.. jah vi er enige om man skal tænke længere end kun ½ år frem.. jeg forstår det godt..

men jeg forstår ikke hvorfor det skal opstå så negativt..
folk har valgt som de har valgt.. accepter det ..

og når folk skriver man skal ringe til dem.. hvorfor i al verden så spærme deres annonce med spørgsmål osv osv.. bare pga. nysgerrighed.. altså det forstår jeg simpelthen ikke..

som jeg også har oplevet det i sidste år, er det de folk der råber højest som lige pludselig står og skal adskille sig deres hund..

undskyld.. men forstår det ikke.. og snes det er for dårligt at man kan udkaster folk sådan..

SELVOM jeg godt kan se og høre folk ofte har latterlige undskyldninger for at adskille sig sin hund..

Sorry..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  surt opstød over folk i annoncer!
  • #1   7. apr 2009 Jeg synes jo så det er værre at vi har "brug og smid væk" kultur i DK, hvor det er okay at købe en hund for så at sælge den igen når den ik længere er lille, sød og nuttet!!!!

    Eller at div hundehandlere og andre useriøse mennesker (fx folk der opdrætter med hovedet under armen) må sælge via Hundegalleri...

    Men sådan er der jo så meget vi alle ik forstår smiley


  • #2   7. apr 2009 altså hvis der noget jeg ikke kan tage så det sådan nogle annoncer som sælger deres hund fordi de ikke lige har eller lign , og ja jeg skriver i dem .
    og ja kan da godt se det træls for trådstarter og det hjælper sikkert heller ikke .


  • #3   7. apr 2009 tja.... jeg har egentlig tænkt det samme... og vi kan jo mene hvad vi vil om de grunde folk har til at finde et andet hjem til deres hund...det vedkommer egentlig kun dem selv...og det endr jo med at folk ikke længere vil finde nye gode hjem til deres hunde her på HG, fordi de bare bliver svinet til af folk der ikke engang er interesseret i hunden....

  • #4   7. apr 2009 jeg vil så sige, at det kan godt være vi ikke er interesseret i selve hunden fordi vi vil købe den, men vi er meget interesseret i dens ve og vel.

    det er ikke sundt for en hund (eller kat for den sags skyld) at først være vant til en famile, så pludselig til den anden familie, så til den tredje, den fjerde , den femte og næste og næste og næste for til sidst at være så adfærdsvanskelig at den må aflives.

    jeg skriver normalt ikke i annoncer, men der er nogle, hvor jeg simpelthen ikke kan holde min k*ft...


  • #5   7. apr 2009 Linda... Lige nettop... og uanset hvor meget folk skriver i de annoncer skal der nok være nogle der køber hunden.. men du har ret.. tilsidst er folk bange for at sælge deres hunde via. hundegalleri.. og må bruge en løgn eller må bruge en lang historie om hvorfor de gør som de gør.. og det kommer et eller andet sted ikke folk ved som ikke er interesseret i hunden.. !!! dem der KØBER hunden kan sku få den lange historie..

    Charlotte: Nej, men du/vi kan ikke ændre på folks meningen.. er hunden til salg så bliver det ikek ændret fordi der en der skriver hun synes det er forkert af dem.. de bliver sure over der bliver skrevet sådan, og så glemmer de det bagefter.. sådan er det.. og sådan bliver det!!!



  • #6   7. apr 2009 Nogle gange er det måske meget sundt at folk får et andet syn på tingene smiley At folk skriver en mindre pæn kommentar kan da måske et kort sekund få sælger til at tænke på hunden og ikke sig selv, selvom hunden i sidste ende alligevel bliver solgt....

    Dem der kaster kommentarer bliver jo alligevel lige straffet lidt herinde smiley


  • #7   7. apr 2009 Caroline.. tjaah altså det ikke alle som bliver straffet for det..
    og tror ærligtalt godt folk ved det er forkert.. men der jo ingen grund til at folk her inde gør tingene værre for dem..

    slet ikk for dem, som evt. har det rigtigt hårdt med deres beslutning..


  • #8   7. apr 2009 Det er jo ligesom en af de få midler man har, i håb om at folk dog snart begynder at tænke sig om, med hensyn til bare at smide hunden væk.....I stedet for at kæmpe mere, og evt. prøve at omlægge sit liv.
    Så jeg mener ikke det gør noget, at de sidder med røde øre bagefter.


  • #9   7. apr 2009 Og håber selvfølgelig også, at man så lige rammer folks samvitighed.
    Og bare lidt af det siver ind!


  • #10   8. apr 2009 Synes også man vi skal tænke på at man ikke kender folks privat liv selv om de giver en grund til hvorfor de skal af med deres hund feks manglende tid, kan det skyldes opstået psykisk sygdom, død af ægtefælle eller sygt barn, flyt til lejlighed kan jo også betyde manden har været utro eller andet der betyder at ægteskabet pludselig ophører og giver ændrede bolig forhold og så videre, ikke lige ting man har lyst til at fortælle vildt fremmede mennesker ligesom det sidste de har brug for er en masse kritik fra folk
    der kan være 1000 grunde til man skal af med sin hund selv om det ikke lige fremgår af annoncen.

    hundehandlere synes jeg så er helt ok at ´´spamme´´ men det er fordi selve hundene ofte har et sølle liv og de kun handler med hunde for at tjene penge på dem.


  • #11   8. apr 2009 Det er da vel for søre bedre at de hunde kommer væk fra ejerene som ikke gider aktivere dem og være sammen med dem.
    Selvfølgelig er det for dumt at købe en hund og så komme af med den når den når lømmelperioden, men hvis alternativet er en understimuleret amstaff som pludselig kan begynde at få sjove tendenser som at bide andre hunde og mennesker så skal den da bare væk fra den ejer og det kan ikke gå hurtigt nok.


  • #12   8. apr 2009 Jeg skriver normalt ikke til annoncer, simpelthen fordi det er spild af tid. Men der er visse annoncer hvor det virkelig kribler i fingrene for at ligge en sviner. Synes det er HELT VILDT så mange amstaffs og blandinger af disse der bliver sat til salg. Jeg kender personligt flere der har sat deres hunde til salg af disse typer af den simple årsag, at hunden kræver for meget. Kan disse typer for helvede ikke sætte sig ind i racen inden de køber sig en potensforlænger. I sidste ende går det ud over hunden fordi folk ikke er i besiddelse af 1 gram fornuft.

    Alle herinde har deres måder at håndtere annoncer på og hvad der er rigtigt eller forkert kan man aldrig blive enig om, da vi alle har forskellig opfattelse om emnet. Men vi kan vel alle være enige om at mange ejere der sætter deres hunde til salg, burde have tænkt sig om 2 gange inden de købte den lille nuttede hvalp, der "desværre" blev til en voksen hund med behov!


  • #13   8. apr 2009 Lærke - kan ikke blive mere enig...

  • #14   8. apr 2009 Jeg synes det er langt bedre, at de folk skaffer sig af med deres hund, end at de beholder den.

    Derfor kunne jeg aldrig finde på, at svine nogen til fordi de ikke vil have den mere, og tager ansvaret for det.

    TÆNK, hvis sådan en sviner skulle påvirke en til at beholde en hund, der hverken er tid, lyst eller rum til?

    Jeg synes indsatsen skal lægges i fornuftige hundekøb - når hunden skal væk igen, er skaden sket, og det kan kun gå for langsomt.



  • #15   8. apr 2009 hvis man får det så dårligt og bliver så ophidset af at kigge i annoncerne, så kan man jo lade være med at gå der ind og 'snuse' ,de er jo oprettet, for at man kan sælge/købe/avle, og det benytter folk sig af.

    De er ikke oprettet for at folk skal sidde og svine andre til..


  • #16   8. apr 2009 Karin, vi skal nok huske, at der rent faktisk bliver afsløret en hundehandler eller to en gang imellem fordi der er folk, der scanner annoncerne meget aktivt.

    Og DET ville jeg helst ikke have holdt op, må jeg indrømme.


  • #17   8. apr 2009 det synes jeg bestemt også er fint, men så kan man jo holde sig til 'emnet' og lade det andet være.

    jeg tror desværre at mange fravælger at sælge hund herigennem og tyr til DBA, GUL og Gratis og andre sider, hvor det måske mere er impulskøbere og folk der ikke sætter sig ind i hundehold. Så synes jeg trods alt at det er bedre at gøre det herinde, hvor største delen af brugerene må regnes for at have en lidenskab for hunde:-)


  • #18   8. apr 2009 Karin J: De fleste opsøger jo selv annoncerne nok fordi de keder sig eller har det træls med sig selv, og så får de lige gasset af mod mennesker som de ikke behøver forholde sig til...

    Kan nogen gange også blive chokket som hundeejer over at der er så mange som ikke har bedre ting at tage sig til end at scanne annoncer efter noget guf man kan rive lidt i... Der må være nogen hunde som savner opmærksomhed fra de ejere som nærmest er herinde i døgndrift og deltager i nyttesløse diskussioner om den slags smiley :) smiley


  • #19   8. apr 2009 jeg har ikke hund mere... i denne uge (til i morgen tidlig)passer jeg en hund... og tro mig... han får al en opmærksomhed han vil have... lige nu ligger han og sover, men selvom jeg sidder meget på computeren i øjeblikket (har tre projekter der skal være færdig ca 1. maj), så kan jeg saagtens nusse med ham også smiley

  • #20   8. apr 2009 jeg syntes det er for langt ude hvis folk IKKE skaffer sig af med deres hunde som de ikke har kompetance til at kunne håndtere... god påske!!!!

Kommentér på:
surt opstød over folk i annoncer!

Annonce