{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Surt opstød {{forumTopicSubject}}

Ja nu kommer det altså ud om i kan lide det eller ikke. Lad sku da være med at købe en hund hvis du ikke er 100% sikker på du magter opgaven! Det gør direkte ondt at se alle de unge hunde der er til salg fordi ejeren ikke lige har tid eller lige skal til at gå i skole eller noget tredje eller fjerde. Det SKULLE man måske have tænkt over inden man anskaffede sig en hund. Selvfølgelig kan man ende i den forfærdelige situation at man er tvunget til at skille sig af med sin hund men synes godt nok det er langt ude man ikke lige kan se ét eller to år ud i fremtiden. Hvis man er usikker på om man magter det så lad være!!! Jeg ville personligt ALDRIG gå af med min hund, ligemeget hvor allergisk jeg evt. kunne blive, ligemeget om så han tissede i min seng hver nat. Jeg har valgt ham og ikke omvendt - derfor skylder jeg ham at gøre alt hvad der står i min magt for at han skal få et godt liv.

Undskyld mit "sure opstød" men vil folk ikke godt tage at tænke på dyrene i stedet for sig selv inden de køber. Det er altså levende væsener der ikke selv har et valg. TAK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød
  • #1   11. mar 2013 Tænker tit det samme, folk anskaffe sig dyr som var det bamser de bare kunne komme af med igen. de typer mennesker skulle skamme sig.

  • #2   11. mar 2013 TAK fordi jeg ikke er den eneste der tænker sådan. Og ja de skulle godt nok skamme sig .. det er så synd

  • #4   11. mar 2013 Jeg ser nu hellere at en hvalp/hund får et nyt hjem hvor man magter opgaven, har tiden og overskuddet end at den bliver i et hjem hvor den er blevet en byrde, sur pligt eller en belastning.
    Det er svært at spå om fremtiden og ting kan ændre sig... Nogen gange skal folk lade være at stille sig til dommer og komme med sure opstød, for de kender oftest ikke hvad der ligger bag en beslutning!


  • #6   11. mar 2013 jeg er også ening med med, dog har jeg stået i en en siutration for nolge år siden, hvor jeg havde en hund, han var 2½-3 på det tidspunkt, min kæreste og jeg gik fra hinanden, han var ond skabsfuld, så han skulle ikke have hunden, ig jeg flyttede ind på et sted med 29 kvm så der måtte jeg desværre tænke på at han var aktiv, og skulle bruge meget plads. jeg kendte en god familie på en stor går hvor han kom ud. med betingelse på at han aldrig må komme vidre. det var ikke min gode vilje. men skulle tæke på hans behov og ikke mine lige der.

  • #7   11. mar 2013 det der går min mest på, er at folk køber en hvalp, og når den så ikke er hvalp mere, så er det ikke sjovt, det gør mig satme sur, eller de giver hunde i gaver, og når ungen så ikke gider den den efter et par md. så skal den bare væk. stakkels hund.

  • #8   11. mar 2013 Vibeke:
    Så du kommer med et surt opstød over noget som du selv har gjort... altså det var i orden du omplacerede en hund men andre må ikke?


  • #9   11. mar 2013 Der kan ske ting i livet man ikke havde mulighed for at forudse:(, men selvfølgelig skal man da tænke sig om, at få hund hvis man ikke ved hvad man skal om 2-3 mdr er forkastelig og at få hund og så skifte den ud op til flere gange som nogle gør syntes jeg heller ikke om, for mig er det tankevækkende så mange hunde omkring 1 års alderen der pludselig skal skifte hjem, lige der hvor hvalpen holder op med at være hvalp og bliver til en utålelig teenager

  • #10   11. mar 2013 forstå min nu ret, jeg købte ikke en hvalp jeg sendte ud 3 md, efter, det er det jeg hentyer til. jeg har læst flere annoncer, hvor hunden er købt som en julegave til en et, og 3 md. efter pluds minus, så vil de af med den fordi baren er bleven træt af den, og ikke gider, den, det syntes jeg er forket, alle kan komme ud for at skulle omplacere. men er imod man giver et dyr i gave, hvis men ved at børn, vokse m.m. ikke gider efter 3 md.(mange børn mister intreassen hurtigt) så er det der jeg synte man skal beholde hunden, da det er en fælles beslutning i min verden.

  • #11   11. mar 2013 Bodil-- det er det jeg også tæker på. ved da havde jeg vist vi var gået fra hinden 2½-3 efter jeg fik min hund, så havde jeg ikke købt ham, men det kunne vi ikke vide.

  • #12   11. mar 2013 Jeg står præcis i en af livets forandringer lige nu - jeg har været i fast forhold i mere end 10 år - for halvanden måned siden sagde jeg farvel til den ældste af mine tre hunde grundet alderdom/smerter, og for tre uger siden bryder jeg ud af mit forhold med min nu eks kæreste - og her står jeg med to hunde og en hest...

    Jeg bør fortsat i vores fælles hus, alene med hundene til jeg finder en lejlighed - når jeg finder noget, så tager jeg Fellow med, og Trunte bliver ved min eks, som overtager huset.. Heldigvis har vi aftalt tingene i fred og fordragelighed, men jeg har vidst altid, at skulle vi gå hver til sit så er hundene for liget, that's it!


  • #18   11. mar 2013 Dejligt at se at der også er andre der synes det er komplet tåbeligt ... Det er fandme synd for dyret. Hvis man har den holdning at dyret ikke vil blive det allervigtigste i ens liv skal man slet ikke anskaffe sig et.

Kommentér på:
Surt opstød

Annonce