{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Surt opstød {{forumTopicSubject}}

Igår da kæresten og jeg var i bonbonland, bliver vi ringet op af min svigerfar, som skulle spørge fra én af svigerfarens venner, om han måtte bruge Mario på sin tæve, som er blanding af boxer og labrador, begge med tavle, men hun er af ét huld i hækken kuld smiley Og min kæreste sige at den skal han lige tænke igennem ...
Vi snakker så på turen hjem fra BBland, og vi bliver hurtigt enige om at vi helst vil have taget røngten for HD og AD først. Ham manden har altid forgudet Mario, både for udseende og sind, så vi tænker at hvis han brænder så meget for det, så kan han sagtens vente indtil Mario er tjekket (hvis altså der ikke er nået galt).
Da vi så kommer hjem, fortæller vi svigerfar og svigermor om beslutningen, og svigerfar flejner fuldstændigt !! Han siger bl.a. - "det kan sgu da være ligemeget, når det er blandingshvalpe" - "Og det er da bare penge ud af vinduet at få Mario tjekket når han er uden tavle!!". Jeg blev simpelthen så sur, det er sgu da vores hund, og vi bestemme da selv!! Vi vil gerne vide hans HD og AD, for Mario's og vores egen skyld, og nej det er ikke ligemeget med at tjekke, bare fordi der ikke er tavle på dem !!

Uhh, han kan irriterer mig, men han er så bedrevidende ... Fordi han jo har haft én schæfer, som var politi trænet ... Undskyld hr. men der er forskel på boxer og schæfer ??!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød
  • #1   6. jun 2010 Jeg ville absolut også blive ked af det, hvis der var nogen (som vi jo desværre ved, der er) der laver blandingshvalpe på utjekkede schæferhunde. Når det kommer dertil, kan jeg ikke se, at der er forskel på nogen racer overhovedet...

    Synes det er SÅ godt, at I insisterer på at få tjekket hunden inden I laver blandingshvalpe. Og hvis I også forlangte at tæveejeren gjorde det samme, så ville jeg bestemt have respekt for Jer - selvom jeg personligt selv synes det ville være bedst helt at lade være ;o)


  • #2   6. jun 2010 Undskyld, det var fordi jeg glemte at skrive at min svigerfar blander sig i træningen med Mario, og der syntes jeg at der er forskel på træningen af boxer og schæfer smiley Min familie har sltid haft schæfer, og elsker den race, bare for stor én mundfuld for mig lige pt. ... Men nej der er overhovedet ikke forskel på om hvorvidt de skal tjekkes for sygdomme ...

    Vi snakkede med ham manden med tæven idag, og han kunne udemærket godt forstå det, og han ønskede også helst at han blev tjekket, for tæven er selv tjekket for HD og AD, og har rigtig pæne resultater, og hun har haft ét kuld hvalpe før smiley


  • #3   6. jun 2010 Har han selv trænet sin schæferhund? Og hvis han har det, er det så i PH eller er det som tjenestehund?

    I PH træner man jo alle racer i det samme, men der er ikke to hunde, der skal have tingene serveret ens.


  • #4   6. jun 2010 Han har gået til nået tjenesthund træning smiley og det er nemlig det med serveringen af træningen jeg mener, for Mario er én meget glad hund, men han tåler ikke at bliver råbt af, og taget fat i, så vi bygger meget træningen på at han får ros når han gør det godt, og ingenting når han gør det knapt så godt ... Det er jo ikke hundens skyld, den ikke kan tingene smiley

  • #5   6. jun 2010 Min mand er vokset op med boxer og vi har schæferhunde nu. Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at træningen bestemt ikke kan forgå på samme måde, hvis man har en tendens til at skælde hunden ud. Boxer bryder sig på ingen måde om at blive skældt ud- alt skal helst forgå som leg.

  • #6   6. jun 2010 Og respekt til dig for at ville få testet din hund før en parring- selvom det er blandingshvalpe der kommer ud af det.

  • #7   6. jun 2010 Hatten af for jer smiley

  • #8   6. jun 2010 Og igen her til aftensmad, gik svigerfar helt amok, med at man jo ikke kan bruge HD/AD røngten til nået som helst !! Det er meget trættende i længden at hører på sådan én bedrevidende mand ... For HD/AD er jo åbenbart ikke arveligt !!

Kommentér på:
Surt opstød

Annonce