{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Mp
Mp
Tilmeldt:
23. aug 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 27

Surt opstød ! -_- {{forumTopicSubject}}

Efter jeg selv har fået hund er jeg begyndt at lægge mærke til at folk på gaden hilser uden at spørge først, og har de godbidder i lommen flyver de da også op.. Kan sq egentlig godt blive irriteret over at folk hilser når jeg har louie under kommando, han er trods alt kun en hvapl der er ved at lærer det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød ! -_-
  • #1   12. feb 2012 Det er også dårlig stil at hilse og give godbidder uden at spørge ejeren først. Der er ikke andet at gøre end at bede dem og at lade være. Og så blæse på om de mener at du er en underlig sur kælling. Det er din hund ergo er det også dig der bestemmer over den.

  • #2   12. feb 2012 Så bed dem skride, det gør jeg. Spørger de om de må hilse siger jeg NEJ, og kan jeg se de trækker op til at hilse så går jeg meget hurtig. Ellers vil jeg bede dem pisse af.

  • #4   12. feb 2012 jeg ville så sige "Lige nu er ikke så godt, da vi er ved at træne " - et "NEJ" lære de intet af

  • #5   12. feb 2012 De gør de jo i bedst vilje, så bare fortæl du træner på en pæn måde.
    Mine hunde kan alle hilse på, men ja, de bør helt klart spørge først - medmindre hunden selvfølgelig kommer hen til dem selv.


  • #6   12. feb 2012 Louie er faktisk i en alder af 16 uger utroligt dygtit at blive ved min side, også uden snor på. Men når der så komer et fremmed menneske og sige - Nej hvor er du en fin lille hund ihhhh hvor er du dygtigt ryger han lige over og hilse på og så virke "nej og på plads" ikke den mindste smule.. Men ja må Sige pænt fra inden de ovverhovedet har nået at røre ved ham.

  • #8   12. feb 2012 Ja også er der os med allergi hunde, der gør alt for hundene ikke spiser andet end sin egen kost, som skal være virkelig vågne når folk hurtigt får puttet godbidder i ens hund, som ovenikøbet jo er fremmet for dem. Kan slet ikke forstå folk ikke spørger først.

  • #9   12. feb 2012 Nadia, jeg tænkte netop også på det med, hvad hvis hunden ikke kan tåle det? Ville også spørge først hvis jeg ville tilbyde hunden en godbid selvom mine hunde ikke er allergi hunde, så vil jeg også fortrække jeg bliver spurgt, for det er ikke alt jeg vil de for, men tænk også hvis de reagere negativt og man ikke ved hvad de har fået ikk :o/

  • #11   12. feb 2012 Aino K - Lige præcis. Før min hund fik allergi, spurgte jeg altid først. Måske ikke så meget fordi jeg tænkte på allergi på det tidspunkt, men fordi det ikke er MIN hund. Man fodre da ikke fremmede folks dyr uden at få lov, sådan er det da bare. At allergien så er kommet indover nu, gør det bare endnu værre.
    Selvfølgelig kan jeg lade være med at lade min hund få sin daglige sociale leg uden snor med andre hunde i parken, da jeg ikke kan styre om han løber hen til fremmede, hvis der kalder på ham eller begynder at snakke til ham. Synes jo bare det er en selvfølge at spørge.


  • #12   12. feb 2012 Wickie S - Helt enig. Min hund er utrolig social, meget rolig og elsker fremmede mennesker! Så jeg synes det er så dejligt når nogen vil hilse, og de får altid lov, hvis han selv vil. Men ja, der er meget langt fra at hilse på hunden til at putte mad i munden på den smiley

  • #13   12. feb 2012 Jeg er helt holdt op med og hilse på andres hunde. For efter jeg er kommet herind har jeg opdaget, at man enter ser rører, eller bare gør alt forkert, ved andres hunde.
    Så selv den sødeste hvalp ignorere jeg. Selv en hund folk ikke kan kalde til sig, så går jeg bare videre. Så jeg ikke kommer til og skade deres hund.


  • #14   12. feb 2012 Nadia, ja det burde være en selvfølge at spørge, både mht. godbid og om man må hilse... en hund kan se godmodig ud, men ikke lide fremmede og kan jo så bide.....

    Har faktisk kun en gang oplevet en hilste også uden at spørge, kunne dog ikke lade være med at smile ad det, for han var den mest "travle" af alle der passerede os, og alligevel gav han sig tiden til at hilse på vores hunde....
    Vi stod og ventede ved færgen på den bette der havde været med skolen i Norge, mange mennesker passerede os, pludselig kommer en lidt beruset rar ung mand forbi i et tempo der udstrålede han skulle nå noget, han vender sig om og siger med et kæmpe smil, nååå sikke nogle søde hunde, satte sig ned og aede dem en gang hver og væk var han igen ;o) men tænk om de ikke var søde og havde bidt fordi de ikke ville hilses på ;o)

    Kommer lige til at tænke på at nu man har set mundkurve, kan man overhovedet få sådan ting til små hunde uden ret meget næse ryg?


  • #15   12. feb 2012 Mikael hehe

  • #16   12. feb 2012 Chelsy har og er stadig utryg ved fremmede mennesker. Hun har intet problem ved at gå i en kødrand af mennesker, som i New York, men så snart de ville kontakte hende løb hun bag mine ben - efter hun har mødt en masse venlige mennesker der har hilst på hende er hun blevet meget mere social overfor dem, trods hun stadig er lidt tilbagetrukken hvilket er fint for mig. Det gør hende nem at gå løs med da hun ikke vier fra min side, medmindre hun er på græs eller strand.

    Jeg synes det er vigtigt at hvalpene møder en masse fremmede hunde og dyr, men folk skal klart spørge først og heller ikke bare give godbid.


  • #17   12. feb 2012 RETTELSE: hunde og dyr = mennesker og dyr/hunde.

  • #18   12. feb 2012 Faktisk synes jeg mere det kan være irriterende når folk der kommer på besøge ikke sætter sig ned og hilser på hundene, det tager kun et kort øjeblik også er hundene rolige lige bagefter, men når folk ikke hilser så fare de forvildede rundt :o/

  • #19   12. feb 2012 Balders Moar, hvor dejligt :o)

    Hm spørger postbudene egentlig?


  • #20   12. feb 2012 Balders Moar, kan være hun selv havde hund og har hørt om at der findes hunde med allergi ;o) men egentlig forkert hvis de ikke spørger først....

  • #21   12. feb 2012 Men nu om dage skal postkasse jo være ude ved vejen, så det er nok ikke så tit mere at de kommer i nærheden af hundene ;o)

  • #22   12. feb 2012 Balders Moar, vi har den nu ude på hushjørnet alligevel ;o)

    Dejligt Alfisten når nu de kan tåle det hun giver dem :o)


Kommentér på:
Surt opstød ! -_-

Annonce