{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Surt opstød fra mig :) {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo en "gammel" bruger herinde og har fulgt med på sidelinien i nogle år og set hvordan HG har udviklet sig til at være en super god side hvor man hyggede og delte erfaringer ud, til at blive en side hvor man hakker ned på annoncer og gør nar af folk....

Hvorfor er det at man vælger og være nedgørende og bide efter folk istedetfor at komme med råd og "snakke" i en pæn tone herinde???

Kan jo se herinde at folk der spørger efter råds tit får en flad istedetfor at få gode råd...

Synes virkelig det er en skam at det er sådan herinde... -Gid man kunne spole tiden tilbage til 2004 hvor jeg tilbragte meget af tiden herinde og lærte mange og kende... Som faktisk har slettet sig pga det er blevet sådan herinde...

Jahh nu er jeg kommet ud med min vrede smiley

Kan i have en dejlig aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød fra mig :)
  • #1   20. jun 2011 *syntes godt om* smiley

  • #2   20. jun 2011 hvor har du ret smiley


  • #4   20. jun 2011 Hørt hørt !

  • #5   20. jun 2011 Synes rigtig godt om

  • #6   20. jun 2011 jeg har heldigvis (7, 9, 13) ikke fået nogle sure smæk retur på mine få spørgsmål jeg har stillet herinde, og er heller ikke hende der deler ud. Jeg elsker hunde, men har meget at lære, så selvfølgelig spørger man, og du har ret, man burde give noget brugbart feedback, også selvom man måske synes at spørgsmålet burde være indlysende. For nogen er det bare ikke de samme ting, der er indlysende, som for andre :o)

    Smil, og verden smiler til dig :o)


  • #7   20. jun 2011 Mangler en *syntes godt om* knap

  • tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #8   20. jun 2011 Det kommer jo helt an på hvad der spørges til.. jeg synes tit man ser folk have travl med at spørge til råds herinde i stedet for at smutte til en dyrelæge, derfor kan jeg blive lidt harm, ikke at jeg tilsviner noget, men kan have en hård tone..

    Mange er blevet for sparsomlig på det område, og det skal man bare ikke hvis man har dyr.



  • #9   20. jun 2011 Er lige ved at spise, så vender jeg tilbage smiley

  • #11   20. jun 2011 Kan da godt være nogen herinde måske ikke er så kloge på alle områder omkring hunde... Jeg har da også stadig meget at lære, selvom jeg er opvokset med hund og har haf hund selv de sidste 7 år... Man bliver aldrig for gammel til at lære og lære fra sig... smiley
    Men man bliver gammel nok til at vide hvordan man opføre sig overfor andre...

    Ja klart kan det være svært og tælle til 10 når en person spørger om råd, hvor man selv tænker soleklart at her skal dyrlæge til... Men man skal huske på, hvis det nu er en "nybegynder" så er det ikke sikkert kan lige er så skarp til at læse sin nye hund og hvornår det haster smiley



  • #12   20. jun 2011 Jeg er rørende enig Krumme. Det er dælme svært bare at se til og være rygklapper, når folk avler på revl og krat med hovedet under armen. Hunde er åbenbart blevet til pengemaskiner for mange folk - og jeg synes også det er en stigende tendens.

  • #13   20. jun 2011 Krumme...

    Nu har jeg været meget passiv på HG de sidste mange år... Så har ikke fulgt så meget med i hvad folk avler på.... Men kan da godt se at der er mange blandinger herinde og andre steder som sælges og mange en farlig blanding... Men derfor behøver man ikke gøre nar af folk og høvle dem ned.
    -Man er vel så voksen at man kan tage den med personen selv der har avlet hundene????


  • #15   20. jun 2011 HG styrer heldigvis ikke DK og derved hjælper det HAT at i høvler en TS ned som nok har lavet en blanding de ikke var klar over men nu er tæven med hvalpe og så er der sq ikke mere og gøre, jo aflive dem men det tror jeg ikke der er nogen hundelsker der ved sine fulde fem kunne få sig selv til

  • #17   20. jun 2011 Tror tit det handler om folk der føler de bliver rakket ned beskytter sig selv og så er det at det hele går galt... Og det er der man måske lige ALLE skal lære og tælle til 10 så det netop er et rart sted og være og ikke et sted folk flygter fra.... smiley

    Jeg bliver også ked når folk har travlt med at jeg ingen skam i livet har, med de hvalpe jeg har pt... Bare fordi der ikke er tavle på hvalpene og at jeg måske ikke lige får alt skrevet i annoncen...


  • #19   20. jun 2011 Jeg har aldrig, aldrig skrevet at du "ingen skam i livet har" fordi dine hvalpe ikke har tavle? Nu skal du ikke lægge mig ord i munden. Jeg har skrevet at jeg (helt subjektivt og personligt) synes at du "ingen skam i livet har" fordi prisen er helt ublu (igen - i mine øjne, helt subjektivt!)

    Hvis ikke man kan tåle at få respons (både positiv og negativ) på et indlæg - så skal man lade være med at oprette det. Så må man jo nøjes med at oprette en annonce.


  • #21   20. jun 2011 Hanne L. Folk må helt og holdent selv bestemme hvad de tager for en hvalp - men som jeg skriver så er det min helt personlige og subjektive holdning at prisen er ublu.

  • #22   20. jun 2011 HG er tja HG !!

    Træder man ved siden af bliver man udstødt !! -Giver man sin mening til kende som ikke altid er som andres, tja så bliver man udskældt.

    Men tja jeg er her da endnu - Selv om der er adskillige attentater på mig fra tid til anden smiley



  • #25   20. jun 2011 Maj-Britt *DKK snob

    JAmen hvis hunden er tjekket for det ene og det andet er der vel ingen skam i at man for hvalpe på sin tæve


  • #27   20. jun 2011 Hanne -næh er jeg faktisk ikke ...
    Men der var en tråd maj-britt havde lavet jeg faktisk hentydet til...

    Maj-britt
    Så vidt jeg kunne forstå på din tråd tidligere så skulle man ha tjekket disse ting på tæven og hanen .


  • #29   20. jun 2011 Så der er okay på din race men ikke på andres ? ..LOL ..
    Nææh har det ikke men dit var/skulle jo heller ikke være et UPS kuld og nu var det var , så var det jo OK for de var jo tjekket ..


  • #31   20. jun 2011 Den her tråd skulle nu ikke handle og tavle eller ej, min annonce eller noget...
    Men om at folk herinde er så hurtige på aftrækkeren og tænker ikke over at det tit starter rygter om noget folk slet ikke aner en fløjtende fis om, hakker på andre når de måske ikke lige har samme holdning som en selv...

    Jeg holder for nu... For denne her tråd har taget en anden drejning...

    Ha en god aften, nu vil jeg nyde mine hvalpe så længe det vare.

    -Over and out.


  • #33   20. jun 2011 Krumme ... NIks var udemærket godt klar over det ikke er sket/vil ske

  • #34   20. jun 2011 Hvem siger at hun ikke har tænkt over de ting hun gør med sin tæve ??


  • #36   20. jun 2011 *Måske var det smartere at tælle til 10, inden man begyndte at smide en hanhund på en tæve.

    Herinde er det kun ord, luk pcen og HG er glemt.

    Hvalpe, avl, han og tæve, dem lukker man ikke bare for og glemmer.*

    For mig at se hentyder du til hun ikke har tænkt over det - men det nok bare mig...


  • #37   20. jun 2011 Jeg synes HG er ganske ok. Jeg er tilgengæld ret træt at at folk sletter deres tråde når de ikke lige får det svar det ønsker.
    Desuden kommer jeg aldrig til at synes at avl uden omtanke er noget man bare skal vende det bline øje til. Det er faktisk levende væsener vi har med at gøre.


  • #39   20. jun 2011 Det ville være synd at sige smiley

    Hvis det er et Ups kuld og forældree har tavle og godkendt og det hele så er prisen vel det samme - her spørg jeg fordi jeg ikke ved det smiley


  • #42   21. jun 2011 Synes godt om og håber da at denne tråd vil give alle brugere stof til eftertanke...

    Jeg har også fået rigtig mange henvendelser fra folk der inden for 24 timer efter de har oprettet sig fortryder fordi de kan se på den tone der kan være herinde at dette ikke er stedet for dem.

    Personligt synes jeg det er trist, at et sted som HG, der jo burde handle om at man deler sorger og glæder med andre hundetosser, ofte bliver til debatter hvor nogle mener de skal bestemme, hvad andre må og ikke må - en meget uheldig tendens synes jeg, og dybest set så kommer det ikke andre ved end ejerne, hvad de gør så længe de ikke bryder lovgivningen eller mishandler deres hunde...

    At man så ikke er enig i en tæve bør få et kuld hvalpe eller hvad det nu kan være så behøver man ikke jorde folk, men istedet oplyse dem om hvorfor det måske ikke er hensigtsmæssigt eller gennemtænkt.

    Argumenter der er saglige, uden brug af ironi og sarkasme står ofte langt stærkere end verbale hug, men det er jo en smagssag.

    / Trine


  • #45   21. jun 2011 Jeg er glad for flere kan se hvor jeg ville hen med det her emne, så er det ikke kun mig der synes tonen er for hård... Vi er som i også siger forskellige og derfor burde man netop tænke sig om INDEN man skriver noget herinde, vi tolker jo hver sætning på hver vores måde og synes ikke det er iorden at folk tit sletter sig eller holder sig neutral fordi de ikke ved hvornår den næste lussing står for døren...

    Man kan sagtens melde sine egne meninger ud, -og dem der er med hård tone på en "pæn" måde så alle kan være her... Det var sådan set der jeg ville hen med det her emne og IKKE om det er ok at avle på en tavleløs hund.

    Kan i have en dejlig dag... -Husk smil til verden, og verden smiler til dig!


  • #47   21. jun 2011 Jeg siger ikke at man skal tilfredsstille alle, for det kan ikke lade sig gøre... Jeg siger jo ikke vi skal slikke røv på hinanden og det hele skal være sukkersødt... Men derfor kan man jo godt liiige tænke over det man gerne vil melde ud til folk, så det ikke virker som en slem lussing...
    Jeg ved godt mange herinde, ikke lige er så erfarne og kloge på hundeområdet, som så mange andre.. Men så er det jo her vi skal hjælpe folk og ikke dele lussinger ud, for så får de jo ikke hjælpen og kan blive bedre fremover....


  • #49   21. jun 2011 Jeg syntes det er fint emne du kommer med.

    Jeg syntes efterhånden dette emne har været så mange gange oppe og vende.

    Jeg syntes også det er underligt at så mange oplever så mange dårlige ting. Jeg har også været herinde i mange år og jeg føler mig bestemt ikke jordet eller på andre måder nedgjort. Jeg har faktisk kun haft dårlige oplevelser med en bruger herinde fra og der kan jeg kun sige det er den mest barnlige gamle dame jeg nogen sinde har skrevet med og så kan man kun grine af det smiley

    Selvfølgelig skal folk skriver pænt og ja nogen gange så bliver tonen for grov, men jeg syntes også tit at TS gør den høj, så jeg vil sige det går begge veje..

    Jeg tror også HG ville være et utroligt kedeligt sted hvis der ikke var de store diskussioner engang imellem f.eks den med tavle vs uden tavle. Der skal lidt spænding til smiley I selvfølgelig en pæn tone..

    Jeg har i hvert fald lært en del herinde, jeg har kunne spørge om de dummeste ting, man kan være dårlig til at formulere sig, uden den omtalte tone. Jeg vil sige jeg er tilfreds med HG og jeg syntes bestemt ikke tonen er hårdere herinde end den var for flere år siden smiley


  • #51   21. jun 2011 Jeg synes Maj Britt lige har beskrevet hvorfor hun ikke skal være her....

  • #53   21. jun 2011 Maj-britt har læst hvad du har skrevet og synes at alene det ordvalg du benytter overfor mig er utroligt nedgørende overfor andres holdninger og meninger.
    Jeg ved ikke lige hvad du lægger i guccipigen, men synes der er en nedgørende klang over det udtryk.

    Og nej, man behøver ikke formulere sig ens for at komme ud med sit budskab, men respekt og tolerance for andres måde må¨da være at forvente når man vælger at deltage i en offentlig debat.

    Fordi du er herinde af andre årsager end andre brugere gør det jo ikke til at man skal gøre det trist for andre brugere at logge på fordi man bliver haglet ned hvis man ikke er enig i fx avlsspørgsmål...

    Er lovgivninge overtrådt så er det nok nærmere en sag for politiet end for HGs brugere.

    God aften.



  • #54   21. jun 2011 Snow... så lige din kommentar og vil gerne henstille til du ikke bliver personlig... Tak

  • #56   21. jun 2011 Nu er jeg også en af de helt gamle, og syntes så absolut ikke at noget er forandret herinde:o)) Der er jo en grund til at vi i sin tid måtte have oprettet HAér herinde til at opretholde ro og orden ;o))

  • #57   21. jun 2011 Min mening.
    Hvis folk ikke kan lide de spørgsmål jeg kommer med, de svar jeg kommer med eller tonen i det jeg skriver, så kan de lade være med at svare på det jeg skriver. Og jeg har ikke tænkt mig at ændre på det.

    Og som Maj-Britt skriver, hvis de lavede noget de kunne stå ind for, så ville de ikke føle sig havlet ned.


  • #59   21. jun 2011 Maj-britt...

    Ja jeg er klar over det bare er navne, men synes undertonen er sådan lidt nedgørende som om det bare er nogle blonde duller uden hjerne (om det så var hunden eller ejeren du kalder for guccidarling mv fik jeg ikke helt fat i hæ hæ...og ja jeg er klar over jeg tolker på det du skriver, men det er netop det som mange bruger gør, og derfor ofte er årsag til en debat bliver afsporet eller misforstået)

    Jeg siger ikke at nogen skal forandre sig - for det er IKKE min opgave, at opdrage på andre mennesker, deres børn, hunde eller fortælle dem, hvordan de skal lave et kuld hvalpe...

    Jeg forklare blot, hvad mange brugere udtrykker overfor os som HA og min egen subjektive holdning til, hvordan nogle udtrykker sig i en debat.

    Og min tanke er bare, at hvis man har en mission om at ændre folks opfattelse af hvad seriøst opdræt er så kommer man i min verden længest med solide og saglige argumenter fremfor hån og nedgørelse af andre mennesker.

    Men ligesom du ikke vil forandre dig i din måde at være på så kan du jo ikke forlange at andre skal forandre deres måde at være på, og er to så modstridende parter i debat med hinanden, og ingen af dem er villig til at flytte sig en lille bitte smule for at gå på kompromis så man kan opnå en fælles forståelse, hvad er så formålet med debatten???

    Hvor meget har man lige ændret i folks opfattelse???

    Har man så ikke blot debatten for at debattere???

    Selvfølgelig skal man være indstillet på, at få andres mening hvis man opretter en tråd i forum og vælger at delagtiggøre hg´s brugere, men det retfærdiggører altså ikke at man lige giver en sviner som anden bruger udtrykker i et indlæg, fordi TS ikke deler samme opfattelse af hvad god moral og etik er...

    Moral og eetik er forskellig og jeg finder det bare en smule underligt, at man aldrig griber ind overfor de såkaldte seriøse dkk opdrættere, men det evigt og altid er den menige hundeejer, der har valgt at få et kuld hvalpe på sin hund - vi er forskellige, men jeg forstår godt hvorfor andre gerne vil have en hvalp efter deres hund hvis de finder den for fantastisk, og det skal andre vel ikke blande sig i?


    Kumme...

    Det er vist en sandhed med modifikationer for meget ofte bliver folks dispositioner svinet til hvis de ikke lige stemmer overens med nogle brugers holldning til det givne emne. Er det pænt sprog og kontante holdninger at kalde folk for øgenavne, hænge dem ud, bruge sarkasme og ironi for at komme frrem med sit budskab...?

    Bevares det kan da være meget underholdende at læse, og ofte kan jeg da også sidde med et smil på læben fordi jeg godt kan forstå budskabet, men det kan man jo ikke forvente alle andre også kan.

    Fornyligt var der et indlæg i en debat med racistiske undertoner, men skrevet på en meget humoristisk måde, men det gør jo ikke budskabet lødigt, og selvom det var humoristisk var der nogle forkerte undertoner i indlægget og altså ikke ok i en offentlig debat - efter min mening!

    Nå men nu skal jeg ud i den virkelige verden så i må hygge jer. God aften til jer alle!


    / Trine


  • #61   21. jun 2011 Alfisten Natasja

    *Synes godt om*


  • #63   21. jun 2011 Trine : Sådan ! ! Jeg kan sagtens se hvad det er du skriver og giver dig ganske ret. Som med alle andre indlæg er det " brillerne" der læser og der er garanteret flere der mener at du " holder med nogen" ... Ikke i min verden, du skriver bare mere nuanceret ;o)

  • #64   21. jun 2011 **Alfisten Natasja* *

    Tror du fangede pointen i mit indlæg...

    Nej du ser intet forkert i at benytte de udtryk, men samtidigt mener du at alt skal skrives med smilies for, at blive opfattet rigtigt (jeg forstår mig ikke på smilies, og andre forstår sig ikke på ironi, sarkasme...)

    Hvilken ret har vi til at blande os i andres måde at holde hund på, deres valg af race, om deres hund skal have hvalpe, den måde de opdrager deres børn på etc?

    Kumme...

    Det er vel for pokker ikke mere rigtigt ,eller forkert om man sviner TS eller en af deltagerne i debatten?

    Jeg ser ofte i en debat, hvor bølgerne går højt, og hvor der ligger mere bag den respektive debat, at flere parter strides, og sviner hinanden til, og hvis det er sådan man har lyst til at debattere så gerne for min skyld.

    Jeg tror bestemt ikke man når ud med sit budskab, og det er muligt man har vundet en håndfuld menneskers sympati, men jeg er sikker på man har skræmt 100 væk...

    Der er også rigtig mange ting jeg ikke forstår fordi de ikke er rigtige i min verden eller harmonerer med min etik og moral, men fordi andre mennesker vælger anderledes end jeg betyder det ikke nødvendigvis andet end deres valg har været rigtige for dem.

    Marianne... Tak!

    / Trine


  • #65   21. jun 2011 *Alfisten Natasja* * Nu er det jo ulovligt at slå sine børn, men ser man bort fra " volden" hvilken ret har du til at irettesætte en mor i hendes opdragelse af hendes barn...


  • #66   21. jun 2011 *Alfisten Natasja* * I forhold til hvalpen, har de tilmeldt sig dit hold mhp. at lære og vil blive i rettesat..
    Omkring stenen vælger jeg at overse, for man behøves jo ikke blive " dum" i sine argumenter...
    Ingen skal fortælle mig hvordan og hvorledes mht., mine børn eller hunde fior den sagsskyld uden at jeg har spurgt om råd... Lige præcis derfor er jeg også rasende over at skoler mener at de skal opdrage børnene... Det skal jeg nok selv klare og det er mit ansvar som forældre...


  • #67   21. jun 2011 *Alfisten Natasja* * Ja for du vil kun påpeje deres gode sider, hvis de " passer ind " i dit verdensbillede ? ? Hvem skal og kan vurdere hvad der er rigtigt og forkert ?
    Fordi vi har ytringsfrihed, behøves vi ikke altid at bruge den....

    Skulle jeg som sygeplejerske have skældt lungecancer patienten ud for at have røget i 25 år .... Skal jeg skælde familiemedlemmet, som lige har fået konstateret levercancer, ud for at have ødelagt sin lever med alkohol ... Ikke i min verden; jeg har ikke brug for at hævde mig selv som et bedre menneske...
    Vi har alle fejl og gør handlinger der ikke er lige hensigtmæssige, men men mon ikke man selv er klar over dem og bliver det bedre af at andre tramper med støvler ovenpå en... Som Trine så smukt skriver, så handler det om etik, moral og empati, men den er desværre ikke så udbredt længere.. her gælder det bare om at råbe højest, for så har man ret....


  • #68   22. jun 2011 Jeg får ingen dårlig samvittighed mht. de moralske tråde om dkk og avl. snare voldsom kvalme og det tror jeg desværre er effekten af dem og ikke megen med samvittighed at gør.. Jeg ser dem som en " trussel " mod vores stambogshunde, da mange pludselig ser os som moralske guder, der kun mener at dkk er det bedste,.. Jeg oplever ihvertfald at jeg pludselig skal træde meget mere varsomt, når jeg skal anbefale folk at finde en newfoundlænder med stambog.. Som en anden også nævnte, har jeg også kun fået foragt og hån , når jeg har nævnt HG f.eks i forbindelse med sygdomme af specielle racer..
    Som Trine også rigtigt skriver, hvorfor bruges der ikke energi på de dkk opdrættere der ikke er gode i kanten.. Det synes jeg sgi er et endnu værre problem... Vi vil så gerne have at folk køber med stambog, men der er så mange faldgrupper, som bare ikke kan læses på en stambog.... Vi skal skam også kikke indad og ikke kun udad på alle de andre....


  • #69   22. jun 2011 Det har ingen indflydelse, men folks holdning til HG...

  • #70   22. jun 2011 og nej mit indlæg lægger ikke op til en diskussion omkring tavle eller ej, for det nævner jeg slet ikke min holdning til .... Mit indlæg går på trådene herinde som skulle ramme folks samvittighed

  • #71   22. jun 2011 Måske er det en speciel type mennesker der er på hg. Der er f.eks ikke en eneste newfoundland opdrætter. Jo der er faktisk en men ikke aktiv. Det er vist endda kun mig ud af ca. 150 ejere der er aktiv på forum.

  • #73   22. jun 2011 Maj- britt...

    Fordi man giver politikerne øgenavne bliver det ikke mere rigtigt, og som jeg skriver så er jeg klar over det bare er navne, og personligt er jeg ligeglad med, hvad man kalder mig og jeg er blevet kaldt rigtig mange ting i tidens løøb alene fordi jeg har været uenig med folk, men der kan sidde en modtager ii den anden ende som ikke er ligeglad og som bliver ked af det, og det er der jeg mener at man skal have lidt større tolerance.

    Jeg mener bare, at hvis man forlanger, at andre skal vise en tolerance og respekt så må man også selv udvise det over for andre. Deet går jo begge veje.

    Jeg har selv en meget høj morall og etik, og mit hjerte brister når jeg høre om min polak race bliver blandet med en rottweiler fordi jeg har kasteet min kærlighed på racen og gerne vil bevare den sund og ren, men jeg kan jo ikke bestemme om andre skal lave sådan en kombination, jeg kan højest fortælle hvad min moral og eetik er og hvordan jeg selv ville bære mig ad og så håbe på at folk kan se fornufen i mine synspunkter.

    Min definition af en sviner er bla de eksempler som du selv skitserer, eller når folk i en debat begynder at udtale sig og lave konklussioner på noget de ikke har belæg for at udtale sig om. Angriber folk på deres religion, etniske baggrund, eller seksualiitet, eller hvis de har en psykisk lidelse at man så lige skal jokke lidt rundt i det osv osv...
    Anklage andre og pålægge dem motiver som de måske ikke har. Og endelig kan det være sarkasme og ironi, eller to eller flere brugere sidder og omtaler tredie part hen over hovedet... hvilket iøvrigt heller ikke er særligt velopdragent.

    At jeg brugte ordet sviner gjorde jeg fordi en bruger skriver Citat start:"

    Ja tonen er til tider hård, men som oftest kun når TS selv braller op og kommer med div spydigheder og svinere..
    Det er set utallige gange.." citat slut.

    Og så har jeg ikke mere at tilføje som der ikke allerede er blevet sagt mange gange nu.

    God dag til jer alle nu vil jeg komme ud med vovserne så jeg kan komme hjem og sove - trænger til det.

    / Trine


  • #74   22. jun 2011 Citat: "Jeg har selv en meget høj morall og etik, og mit hjerte brister når jeg høre om min polak race bliver blandet med en rottweiler fordi jeg har kasteet min kærlighed på racen og gerne vil bevare den sund og ren, men jeg kan jo ikke bestemme om andre skal lave sådan en kombination, jeg kan højest fortælle hvad min moral og eetik er og hvordan jeg selv ville bære mig ad og så håbe på at folk kan se fornufen i mine synspunkter. "

    Men er det ikke også bare det folk gør? altså fortæller hvad deres moral og etik er og hvordan de selv ville bære sig ad og så håber de på folk kan se fornuften i deres synspunkter..

    Det jeg ikke forstår er at folk tror at folk prøver at bestemme over dem.. det er et forum, ingen kan nogen sinde bestemme hvad du gør hjemme i dit hjem.. folk kan sige så meget om fornuft, men egentlig så kan personen give fingeren og så gøre det alligevel. det er fuldstændigt umuligt at bestemme over folk over et forum.. Der er jo ikke ligefrem nogen som kommer og stopper dig..

    Jeg forstår heller ikke hvordan man kan tage noget så personligt som er på et forum. kan godt være der kan være ubehagelig hændelser, men så er det ikke svære at lukke computeren og komme tilbage en anden dag, hvor alt er glemt.. Jeg sidder i hvert fald ikke og tænker over hvad der er sket på HG for flere dage siden..
    smiley


  • #76   22. jun 2011 Nana...

    Dit indlæg viser med tydelighed, at du ikke har forstået mit budskab og fred være med det, jeg har sagt hvad jeg vil i denne tråd og hvis du læser mine indlæg igen, vil du måske opdage, at det ikke fra min side handler om at bestemme, men om TONEN den manglende tolerance for andres måder at gøre tingene på etc...

    / Trine


  • #77   22. jun 2011 Jeg kan huske vi engang besluttede os for at holde hånden over børn/unge - holde deres tråde fri for at nogen svinede dem til - og ikke mindst - holdt "gamle mænd væk".

    Dengang gik vi hårdt til sagen. Så hårdt at en enkelt uskyldig blev beskyldt for pædofili......behøver jeg at sige han ikke er på HG mere?

    Jo, der var nogle stykker der blev jaget væk hvor der var belæg for det. Men lige denne ene - han var altså "god nok".

    Nogle har oplevet trusler af grov karakter, nogen oplever det endnu herinde. Der har vi heldigvis HAérne til at stoppe dette.
    Men hvad når det går videre?
    Det er brugere på HG der har set sig arrige på en bestemt person - ja de kan slettes - men bagefter?

    Tonen på HG er meget varierende. Som der er skrevet er det øjnene der ser/læser de forskellige holdninger/meninger. Det er selvfølgelig til debat.
    Men hvad er så en debat? Interessekonflikt? Et sted hvor man kan fortælle hvad man synes om tingene? Eller hvad er det ?
    Er vi her for at danne præcedens og/eller som meningsdannere?



  • #79   22. jun 2011 Anne med rotterne...

    Jeg ved ikke hvor du får den vilde tolkning fra?

    En debat er ikke nedgørelse af andres meninger, det er netop udveksling af forskellige synspunkter, og her mener jeg et og rigtig mange af jer andre i tråden noget andet.

    Du har tilsyneladende heller ikke forstået mit budskab så jeg siger det lige igen - det handler ikke om, at man ikke må være uenig, oplyse eller sige sin mening, men om hvordan man udtrykker sig. (min holdning - du mener noget andet og det er ganske i orden med mig, men nu er det tonen herinde der er sat til debat...)

    Fordi man er frembrusende kan man jo godt tage hensyn til andre mennesker i en debat, hvis de skulle føle sig ramt - følelser er en mærkelig størrelse, men jo ganske reelt for de som føler...


  • #80   22. jun 2011 Samstemmer igen med Trine ... TONEN !

  • #81   22. jun 2011 PS...

    Anne... Jeg tror du tillægger HG en langt størrer betydning end det rent faktisk har...


  • #84   22. jun 2011 HG har ikke forandret sig en tøddel.

    I de år jeg har været herinde, har det bølget frem og tilbage med de samme ting, de samme diskussioner, de samme konflikter....

    Og også de samme sure opstød, de samme argumenter og de samme pegende fingre, de samme ukvemsord og øgenavne...

    INTET har forandret sig...

    Set over tid er HG HG... Og det bliver HG nok ved med at være.. Det kan man tage til efterretning. Forandre det, det tror jeg ikke på vi kan. Så kan vi futte af, hvis vi trænger til at opleve noget andet....


  • #86   22. jun 2011 Anne...

    Jeg mener slet ikke man kan tage imod den slags råd på et internetsite - er min hund syg så går jeg til dyrlægen, har min hund et adfærdsproblem går jeg til adfærdsbehandler, skal min hund genoptrænes går jeg til genoptræning... Jeg eksperimenterer ikke men mine hunde men søger mine råd hoos eksperter...

    Med hensyn til træning har jeg slev lavet en fatal brøler da jeg meldte mig til noget hundeskole hos uddannet hundetrænere - jeg var der en gang fordi det ikke var en metode jeg brød mig om for mine hunde, og jeg følte jeg svigtede min han især - efterfølgende oprettede jeg en tråd hvor jeg forhørte mig om andres erfaring med denne form for træning.

    ALLE var dybt rystet over det jeg havde oplevet, men INGEN behøvede at dunke mig i hovedet med, at jeg havde svigtet mine hunde og hvilke elendig hundeejer jeg var, men der kom mange gode forskellige meninger frem, og det kan JEG bruge til noget fremfor at blive stemplet, eller sparket til når jeg allerede lå ned.

    Bevares folk må da gerne synes jeg er en dårlig hundeejer, men min pointe er bare at det vil jeg ikke kunne bruge til spor, men derimod en debat hvor der er oplysninger om for og imod...


  • #87   22. jun 2011 Nej du har ikke skrevet nedgøresle af andres mening, men eftersom jeg mener mange ikke hjælper men nedgører ii en debat og du mener noget andet så er det der vores uenighed ligger... Det er udlukkende tonen herinde jeg ikke bryder mig om - mange af de emner der tages op har jeg jo stor sympati for og mener også der skal gøres noget ved det, men måden det gøres på er jeg bare ikke enig i.



  • #88   22. jun 2011 Jeg forstår så udemærket hvad du mener Polski.
    Jeg gider heller ikke lytte til folk der råber


  • #90   22. jun 2011 Det er røvsygt, når den ene tråd efter den anden ender med at handle om form i stedet for om indhold..

    Pardon my french...


  • #93   22. jun 2011 Bedste, jeg undrer mig altså virkeligt over, at du kan skrive så forurettet som du gør, når jeg nu tænker på, hvordan du for ikke lang tid tilbage var en af dem, som kørte hårdest på herinde, når det kom til divergerende holdninger.

    Jeg synes det er fint, at man har et standpunkt til man tager et nyt, men det er vildt sært at se, at glorien pludselig er så fuldstændig skinnende ren, at man kan tillade sig at begynde at lede efter pletter på andres....

    Det forstår jeg ikke helt.


  • #94   22. jun 2011 Daisie - det har du ret i.. Og det bliver da også konsekvensen, hvis der ikke snart bliver lidt mening med galskaben...

    Det er sgu trættende at den ene gode debat efter den anden skal destrueres af løftede pegefingre og rynkede bryn....


  • #96   22. jun 2011 Bedste - men du vil gerne pådutte andre brugere din nyvundne moral?

    Det er fantastisk at komme videre, at blive klogere, at få et bredere perspektiv end man havde. Men man behøver ikke at glemme hvor man kom fra - selvom det ofte sker, når man er lidt "nyfrelst"


  • #97   22. jun 2011 Fætter... ja og intriger giver hovedpine...

    Anne...

    Hvordan skal en bruger vurdere om det er dit eller mit råd i et træningsspørgsmål der er rigtigt eller forkert?

    Der er rigtig mange hundetrænere herinde, og rigtig mange hundeejere der har en mening om træning, hundeopdragelse etc... Hvis Caesar Millans metoder fungerer for mig og mine hunde skal du så bestemme om jeg skal træne efter dem fordi du måske er af en anden opfattelse og til de bløde metoder...

    (DET VAR KUN ET EKSEMPEL...)

    Situationen kunne være, at jeg havde en problem hund og havde forsøgt alt hvad der var af muligheder med 4 år efter stod jeg stadig på bar bund og havde de samme problemer som da jeg startede træning så møder jeg CM der fortæller mig at han kan kurere min hund, og det fungerer.
    Jeg opretter en tråde herinde fordi jeg er glad fordi jeg endelig har fundet en metoode der har kunne hjælpe mig og ikke mindst min hund - fordi andre på sitet ikke er enig i CM´s træningsmetoder er det så nødvendigt, at hagle mig ned fordi jeg har tyet til disse metoder, og man ikke er enig?

    Gælder det ikke om, at man istedet for at hagle folk ned så forsøger at OPLYSE om hvilke ullemper der kan være ved at benytte disse metoder?
    Og er man hundetræner så må man da kunne forklare det i et fagligt og ordentligt sprog...

    Jeg går ud fra at du ikke står og fortæller dine kursister at de skal tage en tudekiks, hvis de har fejlet eller deres hund har lavet noget lort til træning.

    Jeg er seev blevet guidet og støttet af min hundetræner der gjorde meget ud af at forklare mig, og de øvrige kursister, at min hund havde reageret helt normalt i den situation vi stod i og ikke overlod det til mig selv, at være frustreret og uforstående overfor hvorfor min hund opførte sig som hun gjorde i en given situation.

    Når folk fx sidder og fortæller andre at de kaster op fordi de benytter andre træningsmetoder end de selv vil gøre så ser jeg det ikke som særlig fordrende for en god debat og udveksling af meninger.

    Men nu må jeg altså videre i dagens gøremål...


  • #99   22. jun 2011 Bedste, der er fint, du har det sådan - men hvorfor skal alle tråde blive en diskussion om det?

    Kom nu - lad der nu udvikle sig debat om INDHOLD i stedet for formen. Hold form-diskussionen til tråde for sig selv... Det er min opfordring. Det andet er virkelig virkelig kedeligt og udstiller i den grad at HG er usund for tiden...


  • #100   22. jun 2011 CH...

    Du må da alligevel have fundet denne tråd interessant nok side du gider ulejlige dig med at skrive indlæg, og den handler jo om tonen herinde...


  • #104   22. jun 2011 Polski - netop. Denne tråd handler om det oprindelige emne..

    Det er ikke en tråd om et andet emne, der er blevet til en tråd om formen...


  • #105   22. jun 2011 Jeg ved intet om noget filter overhovedet - jeg forstår ikke hvad du skriver, Daisie? Skulle jeg have dig og Bedste på filter, eller hvad er det du skriver?



  • #106   22. jun 2011 Og - har I overvejet, at de almindelige hundeejere også bliver jaget væk, når de kommer ind og søger et råd om en given ting, og der så går syv indlæg, og så handler tråden om tonen på HG.

    Hvem filans gider dog at blive hængende sådan et sted?

    Skidt for sig og snot for sig.


  • #108   22. jun 2011 Ok, Daisie - der var jeg lige blank ;o)

  • #111   22. jun 2011 Hanne, som sagt synes jeg det er SÅ skønt, når folk udvikler sig og kommer til at kunne rumme mere.

    Men det bliver problematisk, hvis det, der kan rummes kun er det og dem, der repræsenterer det nye synspunkt man har, og ikke nogen der repræsenterer enten det gamle eller noget helt andet.

    Har man så i virkeligheden rykket sig hvad angår rummelighed?

    Lige hvad angår Bedste, så må jeg sige at det er meget sjældent jeg husker folk herinde. Men lige her, er forandringen så radikal at det næsten ikke er til at forstå. Og jeg mener virkelig det er dejligt, specielt for hende selv. Det giver livet perspektiv.

    Meeeen.... Jeg synes alligevel der er noget, der klinger hult.


  • #113   22. jun 2011 Just præcis, Anne :o)

  • #115   22. jun 2011 Bedste - undren er for mig det, der bringer mig videre i livet, så jeg har altid ro i min undren.

    Hanne, nej at dømme er noget skidt. Og det ser vi jo talrige eksempler på herinde.

    Derfor er det jo super, hvis der ligefrem kunne være et miljø, hvor man så kan debattere forskelle i stedet for at skændes om dem..
    Man kan jo lære en bunke af at være nysgerrig på andre mennesker...


Kommentér på:
Surt opstød fra mig :)

Annonce