Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man træne for meget?
  • #1   21. nov 2010 Ja man kan godt træne for meget....
    Om du overtræner Omega er dog ikke sikkert.. Lidt træning på hver tur udenfor skader ikke alt efter hvor meget og hvor krævende det er...?

• #3   21. nov 2010 Martin

Det kommer an på, hvad, du træner, og hvad dit mål er.

• #4   21. nov 2010 Lise L

Mit mål er han skal blive ligesom Nimbus og Esra:)

• #5   21. nov 2010 Man kan træne for meget og man kan især træne for længe.

Det oplever jeg hver eneste træningsdag at nogen gør....

Men så længe man ser på sin hund og stopper mens hunden motivationsmæssigt er på toppen og ikke er begyndt at lave små overspringshandlinger eller tabe interessen, så er den jo i vinkel ;o)

• #6   21. nov 2010 Med en ung hund som din, så er det altså nemt at træne for meget. Husk på at den også skal have lov til at være hvalp. Den er jo ikke engang et år endnu.

• #7   21. nov 2010 Hvad ligger du i det, at han skal ha lov at være hvalp?

• #8   21. nov 2010 Camilse er der nogen som helst modsætning i at være hvalp og så træne?

Træning tilrettelagt på den rigtige måde giver et super hvalpeliv med sjov og ballade og en masse motivation - det, der senere giver arbejdsglæde.

• #10   21. nov 2010 Tjah... jeg mener bare at hunden vel også skal have lov til bare at være hund, få lov til at snuse og hvad der ellers hører sig til når man er ude og gå med den. Og det jeg vel egentlig mener er at man jo nok skal nå det man vil, hunden er jo ikke så gammel.

Men jeg undrer mig over at ikke en eneste har spurgt til hvad der bliver trænet med den lille hund inden de udtaler sig. ved jeg ikke selv har gjort det smiley Men det er vel vigtigt. Fx så kan ½ times træning jo være i overkanten hvis det er spor der trænes i begge timer, mens det for den samme hund intet problem er hvis der er tale om varierende arbejde.

• #11   21. nov 2010 Suzy: Ja... Vi mennesker har en tendens til at træne på noget der allerede virker.
    Jeg ved fx med min hund at han kun skal lave en fremadsendelse en gang(om ugen helst) ellers er det for meget, men samtidigt kan han gå fri ved fod og sit, stå, dæk i timer uden at vise det mindste tegn på træthed eller manglende motivation.
    Det skal så siges at hans fremadsendelse også altid sidder som den skal smiley

• #12   21. nov 2010 Jeg vil nu altid mene at en halv times træning er for meget - eller for længe.

For mig er 5 minutters træning rigeligt til en meget unghund og 15-20 minutter det absolutte max hos en voksen og meget motiveret hund med høj træningskondition.

Det er det, der egentlig er pointen - hvis man træner i det omfang at hunden stadig er frisk, når den forlader banen, så har man ikke trænet for meget.
    Er man gået over den grænse, så skal man nok erkende, at det indlæringsmæssigt er sluttet for længe siden for hunden - det er ren tørtræning.

• #13   21. nov 2010 Martin

Jeg deler min træning op i "konkurrence-træning" og "hverdags-gå-tur-træning".

På gåturen kræver jeg intet andet af hunden, end at den ikke går ud på vejen, ikke går ind i andre folks haver, ikke opsøger forbipasserende ( mennesker, hunde, cyklister, heste osv.).
    At den kommer, når jeg kalder og stopper, når jeg siger "holdt".
    Jeg siger kun noget til hunden, når det er nødvendigt på gåturen, - ellers ikke.

Så leger jeg meget med hundene - boldlege, - trækkelege, hvor hunden vinder 9 ud af 10 gange.

Og så træner jeg en lille smule sit, dæk, stå med godbidder.

Jeg mener ikke, du kan sætte tid på. Du kan træne i den udstrækning DIN hund synes det er sjovt og spændende. Dét skal være din indikator for din træning. Så så længe din hund synes at godbidden og bolden er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ interessant, så kan du træne.

• #14   21. nov 2010 Vi kan sagtens træne lidt rallyøvelser på en gåtur, vi får faktisk besked på til træning også at gøre det på gåtur. F.eks kan du sige Fra den lygtepæl til den lygtepæl er det mig og min træning der tæller og så har hunden ellers fri til at gøre hvad den nu ellers gør på sådan en gåtur og det kan man jo gøre flere gange på turen alt efter hvor lang den er. Man får trænet og hunden får lov at være hund smiley

Kommentér på:
Kan man træne for meget?

Annonce