6.176 visninger
|
Oprettet:
Min hund er begyndt at tisse indenfor? {{forumTopicSubject}}
Da mig og min kæreste er blevet enig om hun ikk skal sove i sengen længer er hun begyndt at tisse indenfor om natten. Og hun har altid været renlig hun er lige blevet fem. Det er selvfølgelig noget af en forandring for hende. Men hvorfor tisser hun på gulvet??
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Jeg fik engang en udekat som så skulle være inde. Den begyndte at tisse i min seng som protest, så den endte hos nogle søde mennesker hvor den igen kunne gå ude/ind som det passede den.
Jeg vil måske prøve at sætte hendes kurv ved siden af din seng. Give hende sele/snor på så hun kun lige kan bevæge sig rundt i kurven.
Det har jeg brugt på min bette terrorist på knap 5 mdr. da hun skulle lære at være renlig. Efter 2-3 dage i snor - 1 dag fri = tis på gulvet, 2 dage i snor = nu er hun renlig
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Det mener jeg nok er at lægge lige meget nok omtanke i en hunds hoved, og er vist mere noget, der hører vores art til..
Måske er I gået for hurtigt frem? Hvor sover hun henne, når hun nu ikke længere sover i sengen?
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 98 Svar: 11.036
Fornuftigt ??... tjaa...... Der er i alt fald ingen , der endnu har kunnet BEVISE det modsatte........ da hunden ikke kan fortælle det selv, er det kun gisninger fra menneskets side.
Man siger en hund kun har hjerne og reagerer som et 2 årigt barn..... hmmmm ... mit banebarn på kun 16 måneder , ved sandelig godt , hvordan han kan " straffe " sin mor.
Han tisser godt nok ikke på gulvet...he he .. men gør mange andre ting.....:O)
aug 2006
Hvad er det nu man siger? At behandle en hund som en hund....
Og jeg må indrømme, at jeg synes det er far fetched at tro, at en hund overhovedet har hjernekapacitet til at regne sådan en "hævn" ud.
Og det der med de dominerende hunde.... Jaaa.. Helt det samme. Man tillægger hundene menneskelige egenskaber og motiver i stedet for at se på adfærden og løse adfærden uden at fortolke den til højre og venstre.
NITTIB - LIGE præcis fordi hunden NETOP ikke kan fortællle det selv og vi bare gætter, er det måske netop langt mere meningsfuldt at lade være med at gætte... risikoen for at tage fejl er temmelig stor...
aug 2006
Når det handler om diskussionen om at sætte grænser for hunden, så skal en hund være en hund.
Men når det handler om, at hunden har uønsket adfærd, så er den pludselig voldsomt menneskelig i dens evne til at ræssonere og planlægge *GG*
Det er pudsigt ;o)
Det nemmeste ville ærligt talt være, hvis man helt undlod at gætte hvad en hund tænker og bare koncentrere sig om, hvad den gør.
aug 2006
Jeg synes det lyder rasende negativt at tænke sådan om sin hund. Sandheden er jo nok nærmere, at man ikke selv har forstået at guide hunden til den adfærd man ønsker.... Det er dog sjovere at lægge ansvaret fra sig under påskud af, at hunden har skumle hensigter ;o)
Jeg synes i øvrigt der er en god pointe i, at prøve at få tjekket for blærebetændelse. Det er oplagt lige nu.
Og så i øvrigt træne i små delmål hvis det viser sig, at hunden er sund og rask
aug 2006
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Lad mig give et eksempel: Vores hunde er vant til at få mad hver dag. I går var den ene syg, så de fik ingen mad. Hvad ville du have forventet der skete?
(Og nej, der skete ikke andet end der altid gør, deres adfærd var den samme)
mar 2010
Syntes dog Maja skulle prøve disse ting:
1) tag en urinprøve og få tjekket for blærebetændelse.
2) prøv at binde hende så du vil vågne hvis hun får trang til at skulle ud om natten.
Der er altid delte meninger i en sag og det skal der være plads til
maj 2005
mar 2010
Katten var 3 år og renlig når jeg var hjemme. Det skete kun når den var alene, hvilket den ikke var ret tit. Så kan der godt analyseres på hvorfor den kun gjorde det når den var alene, men jeg valgte at tro på det var fordi den tidligere havde været udekat, da den også viste trang til at komme ud, når den sad i vinduet.
Irene
Hunde tisser aldrig der hvor de sover = den vil fortælle Maja at nu skal den bare ud og tisse
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Jeg VED at alle=de fleste på HG mener at det er noget pjat, men det er ikke den første hund jeg har som altid har vist sin utilfredshed åbenlyst.
Men hellere at de/n gør det åbenlyst end på skjulte måder så man ikke ved hvad der er galt.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 11
Jeg tror nu mest, det var fordi hun ikke kunne lide at sætte sig i sneen og tisse. Vi fik gravet et sted frem i sneen til hende, hvor hun kunne tisse uden at ramme den kolde sne med maven
Og det skete kun i vintertiden - aldrig mere da sneen forsvandt.
maj 2005
Stakkels de dyr, der måske går og er syge (f.eks. blærebetændelse som her er tale om), hvor det bare bliver henkastet med at hunden gør det i protest
aug 2006
Kan det udelukkes, at hunden rent fysiologisk reagerer på en følelsesmæssig påvirkning?
Altså at KROPPEN giver hende tissetrang og ikke hovedet i protest?
Vi ved, at mennesker reagerer sådan - men ved vi også, at hunden IKKE gør det?
Jeg kan ikke gætte mig til, om hunden gør det i protest - jeg medgiver, at det ihvertfald ser sådan ud ;o)
Men jeg synes vi bør holde os lidt ydmyge overfor det faktum, at vi faktisk dybest set ikke ved det.
Især med ting, der har konsekvenser for interaktionen med hunden, som dit tilfælde jo så ikke har - ud over et lille hovedrystende smil, måske ;o)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Nu hvor jeg kender mine hunde så godt som jeg gør, så VED jeg også altid hvornår jeg kan forvente en tår på gulvet og jeg ved hvordan jeg undgår den tår.
Men det har isom sagt ntet med at gi hundene menneskelige træk el."evner".
aug 2006
Jeg må ikke være i sengen, derfor vil jeg, når de andre sover i nat, tisse på gulvet sådan at de kan opdage det når de vågner, og de så forstår, at jeg er skidesur over det...
okt 2009
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Man anbefaler tit, at den lille nye hvalp får en kurv med høje kanter, så man opdager, når den vil op og tisse om natten og derved kan tage den ud.
Jeg tror, at løsningen er at gå ud med hende f.eks. kl 03
okt 2009
Og så er det kommet efter hun ikk må sove i sengen længer.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Luft hende lige før i går i seng, luk døren til soveværelset og ik noget vand i soveværelset, så falder hun snart til ro igen, og døren kan åbnes i det nye år *S*
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Troede du mente 5 mdr, da du skrev 5.
Men stadigvæk, så ville jeg gå ud med hende om natten og langsomt trappe ned. Evt gå den sidste tur senere og stå tidligere op
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.191
Som barn havde jeg en blanding af gravhund/cockerspaniel, Mudi, der måtte komme alle steder i huset undtagen i mine forældres soveværelse.
Der sker det at min mor bliver sengeliggende i 6 uger, pga. et kompliceret benbrud, og som følge deraf opholder familien sig meget i soveværelset, hvor Mudi kun kommer til dørtrinnet.
Hun begynder at drikke vand i ekstreme mængder og tisser overalt, normalt var hun fuldstændig renlig.
Dyrlægen undersøger hende for bl.a blære- og livmoderbetændelse, sukkersyge, manglende produktion af antidiuretisk hormon, men alt er som det skal være.
Da min mor igen bliver oppegående og familien derfor genoptager den vanlige hverdagsrytme, stopper hendes drikkeri og tisseri.
Hun har efter min overbevisning følt sig tilsidesat/fået mindre opmærksomhed og reaktionen har været øget drikkelyst.
Ikke som en bevidst handling, men en fysiologisk reaktion
aug 2006
Om en hund er dominant eller ej kommer i allerhøjeste grad an på en definition - og i min definition er der bestemt ikke den store sammenhæng mellem urinmarkering og dominans.
Jeg synes det er tankevækkende, at fordi man ikke er enig, så forsøger man at vende tingene? Har du overvejet, om det måske er DIG, der vender tingene?
Der skal to til tango.. her er det sådan, at vi ikke er enige. Ganske enkelt.
Men som med hundene, så har jeg det heller ikke med at tillægge mennesker skumle motiver, så jeg skal undlade at udtale mig om, hvorfor du har en anden holdning end jeg. Den er din, den skal du have lov til at have - ligesom alle andre skal have lov til at have deres, om de så er enige eller ej.
Min hund er begyndt at tisse indenfor?