{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.201 visninger | Oprettet:

hund kryber, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Sagen er den at min hund kryber og jeg er godt træt af det - og syntes det er synd for ham

F.eks:

Han ligger i sofaen , vi skal i seng, jeg kalder på ham, han smider sig om på siden/halvt ryggen med halen halvt mellem benene , jeg kalder sødt, virker intrassandt, løber den modsatte vej, intet virker- nå jeg går ind og vil tage ham med (bære ham) han pisser i sofaen , nå ikke et lyd om det ´, tørre pænt op og vasker og går i seng

f.eks: jeg skal ud af døren for at aflevere min søn - en dag han skal med forløber sådan: jeg kalder, han smider sig , jeg henter han, han pisser (ikke kæmpe meget)

en dag han skal være hjemme ude i gangen, jeg kalder, han smider sig, jeg henter ham, han pisser i sofaen og kryber rundt ude i gangen til vi er ude,

når jeg kommer hjem kryber han lige så meget - dog lader jeg ham være - snakker bare sødt til ham

vil jeg have ham op i kurven , smider han sig, pisser og ja arh !!!

han vil jo gerne med i seng - han putter da under dynen det meste af natten og er den i huset der står sids´t op

jeg er lost - hvad gør jeg ? og ikke mindst - hvad gør jeg galt?

når vi er ude og jeg kalder kommer han glad hen til mig , kommer glad ind når jeg kalder ---

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund kryber, hvad gør jeg?
  • #1   9. feb 2011 ****halen logre selvom den er halvt mellem benene****

• #2   9. feb 2011 når vi så kommer hjem fra dagpleje og kommer af tøjet suser han rundt og vi hilser på ham - så pisser han også gerne -- igår på min strømpe !

når jeg skriver at han "pisser" er det ikke at lette ben eller store mængder - for han tisser normale mængder ude jo smiley

• #3   9. feb 2011 du skal lave selvtillids øvelser, det virker jo til at han er totalt uselsvændig og usikker på sig selv.. det man lidt kan kalde en undskyldning for sig selv..

der er mange måder at gribe det an, hvis du gør det ret intense i en periode vil du sikkert se hurtige resultater hos ham.. han skal jo læare at han godk kan, må selv...

hvis du sører på nettet omkring selvtillids øvelser vil du finde en masse gode som du kan bruge på gåture, og i hjemmet..

• #4   9. feb 2011 live strong, tak det vil jeg kigge nærmere på
    ja intens kan det sagtens blive da jeg går hjemme

- fortæl endelig hvis du/i kender til øvelser der virker

• #5   9. feb 2011 Kontakt øvelser, masser af godbidder og hver gang han kigger på dig så er der godbid, så han forbinder det med noget positivt at tage kontakt med dig, og i mellem tiden skal du stoppe med at hente ham når han ikke kommer, for hver gang du "tvinger" ham med byder du tilliden mellem jer endnu mere.

• #6   9. feb 2011 Det er meget vigtigt at du ikke siger noget når han dukker sig eller kryber. Det at du kommer hjem, han kryber og du snakker sødt til ham forstærker bare hans tro på at det kan betale sig at gøre sådan, altså dvs at du roser ham for at krybe.
    Men når du kalder på ham og han så dukker sig og bliver underlig skal du ikke hente ham, tvært imod skal du ikke se eller snakke med ham bare blive ved med at kalde på ham med ryggen til. Kommer han ikke så er det bare ærgeligt, så må de finde på noget mere interessant. Hvis hunden endelig kommer af sig selv må du ikke overrose da det kan få ham til at gå tilbage til det alt for underdadige stadie. Og som der allerede er blevet skrevet skal du lave selvtillidsøvelser med ham. Husk på der er en grund til hvorfor han gør som han gør, så jeg vil råde dig til at få fat på en adfærdsbehandler som kan fortælle dig præcis hvordan du undgår at din tager varig skade.

• #7   9. feb 2011 For mig lyder det som om du gang på gang overtræder hans grænser, og derfor bliver han mere og mere usikker overfor dig. Han sender dig tydelige dæmpende signaler om, at du er for voldsom og alligevel kommer du tættere på og "henter ham".

Jeg ville være meget obs på, at lave øvelser, der giver ham tillid til dig - og jeg ville ALDRIG blive fysisk overfor ham, når han dæmper dig.

Hvis han ikke vil med ind i seng, så lad ham blive i sofaen. Hvis han ikke vil med ned og aflevere din søn, så lad ham blive hjemme...

• #8   9. feb 2011 jeg har selv lavet meget af det mde to hunde jeg har haft.. hende jeg har nu, var meget lidt selvstændig og meget kontaktsøgende , dog er hun en omplaceringshund så det er klart at hun søger kontakt hele tiden og er meget usikker når miljø ændres radikalt som i hendes tilfælde..
    dog kastede vi os direkte ud i det, nu 14 dage efter er hun virkelig en helt anden hund..

der er nogle tips du kan starte med, men husk at din hund også lige skal lære det du vil med ham, så giv ham tid til at tænke øvelserne igennem og pres ham ikke ud i det, du må gerne give ham et lille ´skub´så han ikke prøver at krybe udenom .. men du vil også se at når han har med godt resultate udført sin opgave vil hans selvtillid vokse.. du må også gerne rose ham men ikke i overflod, han skal jo lære at det er naturligt at der stilles ´krav´til hans selvstændighed og at han ikke skal gøre det fordi han skal pleese dig..
    så gå langsåmt frem, og sørg for at selv prøve øvelserne af før du gør det med ham, når han er så usikker skal der íkke meget til at vippe ham af pinden, hvis du forstår..

- find en træstamme som han skal gå på line på, evt start med at han skal op og stå på den, lad ham stå lidt tid så han kan få en fornemmelse af det, og lad ham lugte og lytte til omgivelserne omkring.. vil han ikke må du prøve at motivere ham, det er ret vigtigt at du ikke belønder hans undvignings manøvre da han jo er usikker i situationen og du bekræfter det mere ved at lade ham undvige.. dog skal du heller ikke forlange større ting af ham end han er klar til, så du skal finde en mellemvej...

andre ting du kan gøre er :gå igennem en tunnel,hoppe over små spring, balanceøvelser, snuse øvelser, lad hunden gå på aviser der knirker, lad ham med forpoter hoppe op på skraldespande kasser eller lignende, gå under ting, imellem ting, lad ham løse opgaver som hvis du giver ham en papkasse med guf i som han selv skal åbne. osv osv.. der er mange ting du kan gøre:)

• #9   9. feb 2011 karina - hvis jeg af princip og oplevelse ikke vil have ham i stuen de 20minutter jeg er væk skal han self ikke bilve liggende? hvorfor - ja ser du så spiser han sønnens bøger etc, andre gange slæber han bare rundt med mine sko eller gnasker i dem - jeg skælder ikke videre ud da sket jo er sket

han kommer glædeligt og putter på mig, hopper op ad mig, osv- han putter trygt på mig nu - det er det jeg ikke forstår

vivi ^^^ja jewg skulle nok tage en snak med min træner - eller vi træner ikke lige pt men hun er adfærdsbehandler , det vil jeg overveje

hvordan kan jeg overtræde hans grænse ved at komme og "bære babyen i seng da den ikke kan gå selv" jo kan godt se det på en måde men om så jeg kun bære ham ned fra sofaen er det det samme

• #10   9. feb 2011 live strong - okay tak det vil jeg prøve - jah han er glad for at træne - han har lige lært at rulle rundt og han er rigtig dygtig til "fremad- tilbage kom" jagt øvelse

dog kan han ikke sitte mere han lægger ´sig

men tak må prøve mig frem

• #11   9. feb 2011 Hvis du nu forestillede dig, at du havde en stor stærk hund istedet for en lille usikker. Så ville de dæmpende signaler være en knurren.. når du kom nærmere ville den vise tænder... og hvis du fortsatte, så ville den bide dig... Så tror jeg meget hurtigt du ville vælge at oparbejde tilliden imellem jer, istedet for at prøve at "få din vilje" rent fysisk smiley

• #12   9. feb 2011 jeg ville kontakte en dygtig adfærds konsulent og støtter også op af de andre her med selvtillids øvelser
    evt kontakte en dygtig homeopat, kender en der hedder lise, hun er dyrlæge også, vil ikke anbefale nerve medicin fra dyrlægen, så hellere homeopati som ikke har bivirkninger og ej heller sløvende

• #13   9. feb 2011 Jeg ville nok også lige forhøre mig hos din træner, når hun også er adfærdsbehandler. Dog ville jeg gå igang med kontaktøvelserne med det samme. Brug den samme ros (fx fint eller dygtig) og altid efterfulgt af godbid hver gange hunden selv kigger på dig, eller på anden måde tager kontakt. Og herefter kan du bevæge dig videre til at træne indkaldet indendørs. Det lyder nemlig lidt til, at han ved, at når du kalder indendørs, så betyder det, at du kommer hen og henter/løfter ham. Det skal han have aflært, da det er de færreste hunde, der bryder sig om den slags kontakt. Defor sender han dig så mange dæmpende signaler, og dem overser du totalt, i og med at du snupper ham alligevel.

Kommentér på:
hund kryber, hvad gør jeg?

Annonce