"Bange"/utryg ved børn? {{forumTopicSubject}}
Alba kommer fra et hjem med 4 børn - så hun er helt van til børn og hun har ALTID været glad for at snakke med dem..
Men lige med et er det bare vent
Jeg har en idé om at hun måske har været lidt ked af det eller noget en dag og der så er kommet børn forbi og har larmet/drillet hende.. for er jeg hjemme og der går børn igennem porten gør hun af dem (ikke ondt, men hun fortæller at hun er her) - er det voksne reagere hun ikke rigtig.
Hvis børn skal kæle for hende nu trækker hun sig tilbage og kan finde på at gemme sig bag mig..
Hun er ikke sådan bange at jeg frygter hun en dag flyver på dem, overhovedet men jeg synes alligevel det er en meget træls situation hun er endt i
Er der nogle der har nogle idéer til hvad jeg kan gøre? for jeg synes det er en rigtig træls situation og især når hun er vant til børn...
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
Jeg kan ikke sige hvorfor Alba gør det, men Mimi trækker sig, når det er små børn, der ofte er lidt usikre og vilde i deres bevægelser. Lige så snart de er sikre til bens og er forsigtige, så må de meget gerne kæle med hende. Jeg synes det er fint at Mimi trækker sig, så hun netop ikke bliver presset ud i en situation, hvor hun bliver nødt til at markere sig for.
Er det meget vigtigt for dig at Alba kan lide alle børn? For ellers er det vel ok at hun trækker sig?
Hvad hvis de giver hende en godbid? Er de så interessante eller?
feb 2009
nej det er ikke just vigtigt.. men synes det er træls når hun engang har haft sådan en godt forhold til dem.. har de gobidder kan de godt snakkes med.. men hun er ikke meget for de skal røre hende...
mar 2009
Men det kan da godt være hun har haft en dårlig oplevelse, og derfor ikke er tryg ved børn:-(
Men jeg ville da sørge for, at de børn, som hun omgåes, altid har lidt guf til hende, så hun med tiden finder ud af at børn er spændende, mon så ikke det kommer stille og roligt, at de også må kæle med hende?
Så længe du hjælper hende, så ikke hendes grænser overskrides -så er det da et forsøg værd - håber det giver hende trygheden tilbage - pøj pøj:-)
feb 2009
Problemet er bare at vi ikke har børn herhjemme - det er dem vi møder ude? og kan jo ikke forvente at alle render rundt med guffere i lomme til min hund
mar 2009
Men så må du have guffere med i lommen, og hvis der så er børn, der vil hilse, så spørger du om de ikke kunne tænke sig at give hende en godbid.
Så må du jo bare begrænse antallet af børn, hun skal hilse på, så ikke hun ender med at trille hen ad gaden pga for mange godbidder:-)
feb 2009
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Min egen begyndte pludseligt at knurre af min nevø's venner - han blev passet hos min søster en måneds tid, medens jeg var udenlands. Det viste sig, at han havde betændelse. Da han kom under behandling vendte hans venlighed tilbage.
Fint med guffer til børnene hvis det er en dårlig oplevelse :o)
feb 2009
Hun logre også altid med halen når hun ser dem - nen trækker sig når de vil snakke. Og så er det at jeg skal vise de ikke er farlige
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 53
Hvis de løber og er højlydte begynder hun at gø med logrende hale og jeg tror et eller andet sted hun ikke ved hvad det er, for lige så snart de er rolige og snakker til hende er der ingen ting,
men jeg træner det med at gå forbi en masse børn f.eks. med en godbid i hånden og så tit som muligt får rolige børn jeg kender hen til hende for at vise der ikke er noget farligt, men jeg har dog ALDRIG oplevet hun er agressiv eller vred på børn.
Men hvis hun bliver ved med at gør går jeg den anden vej og prøver igen.
Men vil give Marianne H ret i hendes ideer!
"Bange"/utryg ved børn?