renlighedstræning - HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej hundegalleri.
Jeg har en bøn om at få nogle helt fantastiske fif til hvordan jeg gør min hund renlig. Hun er nu over et år, og har stadig flere perioder hvor hun besørger indenfor, end hun har renlige perioder.
Da jeg først fik hende arbejdede jeg efter bogen, med at rose med godbidder når hun besørgede ude, og ignorede det når det skete inden. Da dette ikke havde hjulpet efter et halvt år, begyndte jeg at sige fy når jeg fandt en tistår eller en pølle indenfor. Hun ved nu at det er forkert at besørge inde, men det sker stadig flere gange om dagen. Dog er hun for det meste renlig når jeg ikke er hjemme. Så tror problemet bunder ud i at give tegn til hun skal ud. Prøver hver gang at kradse på døren inden jeg går ud med hende, så hun kunne gøre det samme. Det er endnu ikke sket at hun har givet tegn.
Hvad kan jeg gøre? Er effterhånden villig til at prøve alt.
Håber virkelig at få løst dette, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind over at leve med tis og pøller i mit hjem.
Forhåbningsfulde hilsner Nadia og den glade med tisseglade Thilde. :0)
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Du må jo starte forfra igen ..
Så I går ud hver gang hun har leget, spist, sovet osv. ..
Eller gå ud en gang i timen ..
Og så vent til hun har gjort, hvad hun skal .
Så hun ikke skal når I er indenfor ..
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Synes sgu jeg har prøvet alt, så har måske brug for nogle lidt utraditionelle metoder. (som selvfølgelig på ingen måde skader hunden, hun er jo min lille engel)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Vores hund har, fra han var ret lille, lært hvad det betyder når man siger "skal du ud at tisse". Så det næste skridt var at tage ham med over til døren, spørge om han skulle ud, og når han gav en lyd fra sig, lukkede vi døren op/tog ham med ud. Nu går han selv til døren og siger han skal ud.
Der ud over tror jeg også, som brug hjernen skriver, at du skal med ud hver gang. Gå evt. tur med hende frem for at lukke hende i haven (hvis det er det du gør)
aug 2010
Hun reagere også på kommandoen ''tis'', når vi er ude.
Problemet bunder som sagt i at give tegn til at skulle ud, eller holde sig til vi skal ud næste gang. Har prøvet efter bogen, med alle de metoder der er der, så er på jagt efter noget lidt anderledes.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
aug 2010
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Min hunds tegn er meget diskret, hun går en tur over gulvet og det eneste der afslører hende er hendes måde at holde halen på.
aug 2010
mar 2010
Hvad har du gjort for at hun skal lære at kradse på døren? At du gør det er jo ikke nok. HUN skal gøre det og få ros for det, så hun forbinder rosen med den handling hun udfører.
Det kan jo være at hendes tegn er at forlade rummet du er i?
aug 2010
Både og. Hun kan også godt opholde sig i andet rum hvis hun bliver sulten, tørstig eller går på jagt efter hendes ben, legetøj og hvad hun ellers kan finde på. Hun er meget svær at tyde på det punkt.
mar 2010
aug 2010
aug 2010
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg ville lade en dyrlæge kigge på hende og hendes urin.
renlighedstræning - HJÆLP