{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

renlighedstræning - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri.

Jeg har en bøn om at få nogle helt fantastiske fif til hvordan jeg gør min hund renlig. Hun er nu over et år, og har stadig flere perioder hvor hun besørger indenfor, end hun har renlige perioder.
Da jeg først fik hende arbejdede jeg efter bogen, med at rose med godbidder når hun besørgede ude, og ignorede det når det skete inden. Da dette ikke havde hjulpet efter et halvt år, begyndte jeg at sige fy når jeg fandt en tistår eller en pølle indenfor. Hun ved nu at det er forkert at besørge inde, men det sker stadig flere gange om dagen. Dog er hun for det meste renlig når jeg ikke er hjemme. Så tror problemet bunder ud i at give tegn til hun skal ud. Prøver hver gang at kradse på døren inden jeg går ud med hende, så hun kunne gøre det samme. Det er endnu ikke sket at hun har givet tegn.
Hvad kan jeg gøre? Er effterhånden villig til at prøve alt.
Håber virkelig at få løst dette, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind over at leve med tis og pøller i mit hjem.

Forhåbningsfulde hilsner Nadia og den glade med tisseglade Thilde. :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renlighedstræning - HJÆLP
  • #1   22. sep 2011 Hvor tit er hun ude?
    Du må jo starte forfra igen ..
    Så I går ud hver gang hun har leget, spist, sovet osv. ..
    Eller gå ud en gang i timen ..
    Og så vent til hun har gjort, hvad hun skal .
    Så hun ikke skal når I er indenfor ..

• #2   22. sep 2011 Hun er ude ca. hver 2. time, og hun får rigeligt med tid. Hun går selv til døren når hun er færdig. Men ofte synes hun alligevel det er lidt sjovt at tisse en ekstra gang 5. min efter vi er kommet ind igen.
    Synes sgu jeg har prøvet alt, så har måske brug for nogle lidt utraditionelle metoder. (som selvfølgelig på ingen måde skader hunden, hun er jo min lille engel)

• #3   22. sep 2011 Tror du skal gå med hende ud. Tror hun er en smule usikker og kun letter trykket en smule når hun er alene ude.

• #4   22. sep 2011 Med hensyn til at kradse på døren. Det forstår hun åbenbart ikke noget af.
    Vores hund har, fra han var ret lille, lært hvad det betyder når man siger "skal du ud at tisse". Så det næste skridt var at tage ham med over til døren, spørge om han skulle ud, og når han gav en lyd fra sig, lukkede vi døren op/tog ham med ud. Nu går han selv til døren og siger han skal ud.

Der ud over tror jeg også, som brug hjernen skriver, at du skal med ud hver gang. Gå evt. tur med hende frem for at lukke hende i haven (hvis det er det du gør)

• #5   22. sep 2011 Hvis bare det var så enkelt. Er med hende ude hver gang, da jeg bor i lejlighed. Og hun er altid glad for at være ude, virker slet ikke usikker. Desuden siger jeg hver gang inden ''ud og tis'' og hun løber ud til døren. Bor som sagt i lejlighed, så det ville ikke gå hvis hun gøede ved døren når hun ville ud, og tvivler også på hun ville lære det, når ikke hun kan kradse på døren desværre.
    Hun reagere også på kommandoen ''tis'', når vi er ude.
    Problemet bunder som sagt i at give tegn til at skulle ud, eller holde sig til vi skal ud næste gang. Har prøvet efter bogen, med alle de metoder der er der, så er på jagt efter noget lidt anderledes.

• #6   22. sep 2011 Måske giver hunden tegn uden at du opdager det???

• #7   22. sep 2011 Så gør hun det godt nok meget inddirekte. Hun er en meget social hund, og forlader meget sjældent rummet jeg befinder mig i. Så har hende i syne stort set hele tiden. Selvfølgelig bortset fra de tidspunkter hvor hun tisser. :0)

• #8   22. sep 2011 Nadia

Min hunds tegn er meget diskret, hun går en tur over gulvet og det eneste der afslører hende er hendes måde at holde halen på.

• #9   22. sep 2011 Hold da op. Det må godt nok være svært at se så. Men kan jo sagtens være hun giver et meget diskret tegn. Jeg har bare aldrig bemærket det.

• #10   22. sep 2011 Vi bor nu også i lejlighed. Det er jo ikke fordi hun skal galpe i 5 minutter.
    Hvad har du gjort for at hun skal lære at kradse på døren? At du gør det er jo ikke nok. HUN skal gøre det og få ros for det, så hun forbinder rosen med den handling hun udfører.

Det kan jo være at hendes tegn er at forlade rummet du er i?

• #11   22. sep 2011 Har både selv kradset, og så kradset med hendes pote.
    Både og. Hun kan også godt opholde sig i andet rum hvis hun bliver sulten, tørstig eller går på jagt efter hendes ben, legetøj og hvad hun ellers kan finde på. Hun er meget svær at tyde på det punkt.

• #12   22. sep 2011 Har hun foder stående fremme altid? For så var det måske en idé at starte med at lave det om. Få lidt styr på hvornår hun skal af med afføring, så det ikke kan komme hele dagen lang ?

• #13   22. sep 2011 Ja, det er den eneste måde jeg kan få hende til at spise nok. Hun har ikke den store appetit, og er lidt nervøs for hun så ikke får nok næring. Vi har prøvet med kun at give morgen og aften, med det fungerede slet ikke. :0(

• #15   23. sep 2011 Jo, selvfølgelig kommer hun da ud og gå ture. Men det er absolut ikke hver gang, det bliver lange ture.

• #18   24. sep 2011 Det kan være urinvejsinfektion, eller det kan være, hendes blære og lukkemuskel ikke fungere som den skal....
    Jeg ville lade en dyrlæge kigge på hende og hendes urin.

Kommentér på:
renlighedstræning - HJÆLP

Annonce