{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Renlighedstræning hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en hvalp på 7 måneder der stadig ikke er renlig, har lige overtaget hende for et par uger siden. Hun har været vant til at besørge indenfor og har forsøgt at lære hende at gøre det udenfor, men der er ikke sket fremskridt efter 2 uger smiley
Hun tisser tit indenfor lige efter jeg har haft hende ude..
Er hun for gammel til at lære det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighedstræning hjælp
  • #2   31. mar 2016 Det er en fransk bulldog og nej, hun har ikke været i løbetid endnu

• #4   31. mar 2016 Tager hende ud hver gang hun snuser rundt på den måde hun gør inden hun normalt besørger indenfor og så roser jeg hende og giver hende en godbid når hun gør det udenfor. Hun kommer også ud efter hun har sovet og spist

• #5   31. mar 2016 Du skal simpelthen blive ude med hende, indtil hun har tisset, og gå samme sted hen hver gang.
    Start forfra som om det er en hvalp der skal lære det.

• #6   31. mar 2016 Vi har et lille græsareal hvor jeg tager hende ud hver gang. Men tak for rådet smiley

• #7   31. mar 2016 Min Juice blev renlig på nul komma fem ved at rose ham til skyerne når han besørgede udendørs - så meget ros at han næsten blev flov over mig og så selvfølgelig godbidder. Når han gjorde det indendørs så blev det ignoreret fuldstændig, altså ikke engang sige nej eller føj - fuldstændig ignorering. smiley

• #8   31. mar 2016 Roser hende også rigtig meget. Det er bare som om hun er tryggest ved at gøre det indenfor smiley

• #9   31. mar 2016 Det skal nok komme, så længe at du bare ignorere hende fuldstændig når hun gør det indendørs (og det er altså virkelig vigtigt!) smiley

Find en god plet i haven, og gå så derud HVER gang - at i altså ikke går tur med hende og forventer hun vil tisse der. De skal være trygge før de vil tisse, og netop derfor er det vigtigt at tisseturene foregår på samme måde hver gang, indtil hun har masser af selvtillid og dermed har lyst til at vise nabolaget at hun også er til stede, ved at tisse på gåturene. Juice blev renlig på denne måde på blot et par uger.

Sørg for at vaske af i rodalon indendørs hvor hun har tisset, så du får lugten af urin fjernet ordentligt - at vaske gulvet er altså ikke nok smiley Kan hun lugte at hun har tisset der før, vil hun tisse der igen. smiley

• #10   31. mar 2016 Franske bulldogs er notorisk dårlige til at blive renlige, selvfølgelig er der gode individer (og ejere). Men hvad jeg kan se rundt omkring i racerelaterede grupper, så er det ikke unormalt det tager halve til hele år.

Min egen var også ufatteligt lang tid om det, men jeg gav aldrig op, skældte aldrig ud og var ude med ham tit og ofte -så uheldene var heldigvis på et absolut minimum, hvis overhovedet forekommende, men han forstod bare ikke at man gjorde det udenfor, ligemeget hvor meget jeg roste....og pludselig, fra den ene dag til den anden -og det var det virkelig...kom der forskel for ham..på ude og inde.

Der er kun en ting at gøre...at blive ved, være tålmodig og tolerant smiley

• #12   31. mar 2016 Mange tak for de gode råd smiley
    Ja, jeg har sabbatår og arbejder næsten aldrig, så har rigtig meget tid at bruge på hende

• #13   31. mar 2016 Desuden er det ulovligt at der ikke følger et billede med, når der er tale om hvalpe (og teenagere) smiley

• #15   31. mar 2016 Haha, vil du se et billede af hende? smiley
    Ja, det er en god idé, mange tak

• #16   31. mar 2016 Ja det er en uskreven regel at man ikke opretter tråde om hvalpe der ikke er oprettede, uden at man vedhæfter et billede smiley

• #17   31. mar 2016 Det vidste jeg ikke, er helt ny her. smiley her er hun

profilbillede
  • #18   31. mar 2016 Ja kunne godt se at du er nyoprettet - velkommen til smiley Det er selvfølgelig også noget man selv bestemmer om man har lyst til smiley

Hvor ser hun bare dejlig ud! smiley

• #19   31. mar 2016 Mange tak smiley
    Hun er en rigtig dejlig puttetrold haha

profilbillede
  • #20   31. mar 2016 Åh det fjæs, hvor ser hun altså bare for skøn ud <3<3

• #22   31. mar 2016 Mange tak smiley

• #23   31. mar 2016 Hehe Birgitta smiley smiley

• #25   31. mar 2016 Jo, det synes jeg hun har smiley hun snorker heller ikke så meget, det er mest hvis hun ligger på en bestemt måde hvor der bliver trykket lidt på halsen smiley det er bare lidt sødt når hun gør det synes jeg

• #26   31. mar 2016 Jeg tror også hun er en smule utryg, så det skal nu nok komme. Har du prøvet tricket med at "nulstille hvalpen". Lia var også slem til at holde sig indtil hun kom ind igen og tricket er at man tager hvalpen ind, tæller til 10 eller hvor lang tid det lige passer med den individuelle hvalp og så tager den ud igen. Det der sker er at hvalpen slapper af når den kommer ind og så har den rigtig svært ved at blive ved med at holde sig når man så tager den ud igen.

• #27   31. mar 2016 Hun er rigtig lækker smiley :D smiley

Og dejligt med mere snude smiley det synes jeg også er et godt træk hos racen smiley -jeg tror dog mere det er i ganen snorken sidder...min kan godt give et grynt engang imellem men reel snorken det hører jeg måske engang om måneden hvis han ligger helt absurd forkert -eller lige efter kennelhoste vaccinen hvor han kan blive lidt snottet.

Det er en krævende og speciel...men dejlig race smiley

Kommentér på:
Renlighedstræning hjælp

Annonce