Han bider mig når jeg skal gå. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Jack russell han, på lidt over 1 år.
Jeg har fået det kæmpe problem at når han kan mærke at jeg er ved at gå ( f.eks ved at jeg tager jakke eller sko på) så begynder han at hoppe, bide og blive helt hysterisk. Jeg ved at det må være en angst for at være alene, men han har aldrig været sådan før. Jeg har prøvet at give ham diverse godbidder og hygge ting når jeg går, så han ser det som en positiv ting, men han er ret ligeglad med de ting når han har indset at jeg går.
Og det er ikke fordi han er særlig længe alene hjemme overhovedet, så jeg er lidt lost om hvordan jeg kan få ham til at blive afslappet med at jeg skal gå.
Mvh,
Julia.
okt 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 3
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.039
- tage jakke sko og nøgler frem 20 gange om dagen indtil han er ligeglad.. Kedelig men nødvendig træning.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 20
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Naturligvis kan alle forlade flokken...
Til trådstarter - jeg ville træne selve adfærden væk.
Tag jakke på, hunden går bananas, og så sker der bare ingenting... du er passiv, og når hunden slapper af igen, tager du jakken af og fortsætter det, du havde gang i.
Det signal, der ligger i, at du tager jakken på skal væk - og det gøres ved at "omkode" hunden, så signalet kommer til at betyde noget andet.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.332
meget af det er forældet viden eller direkte forkerte informationer om racer og adfær - jeg vil IKKE anbefale den side !!!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.332
Han bider mig når jeg skal gå.