Gladere hunde .. {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan at jeg har to forskellige hunde. Dette er noget jeg sætter pris på, for mener ikke de skal være ens.
Nu er det sådan vi er startet til ny og anderledes træning i vores by, de har tidligere været trænet under det jeg forstår som "hårde" metoder, kontant afregning. Denne træning er her bare anderledes, her SKAL deres snor hænge løs, resten er godbidder og motivation.
Den store af mine er på det øvet hold, og har derved Rallylydighed, nogen som har erfaringer med dette? Syntes det virker sjovt for både ham og mig.. Og den mindste er på begynder holdet. Nogen der har erfaring med denne måde at træne på, idet at det er nyt for mig, men også spændende..
Jeg går med dem hver tirsdag, udover den alm. daglige træning, men jeg har fået nogle glade hunde ud af det..
Og lige et ekstra spørgsmål, hvordan kan jeg aktivere den store mere, når det kommer til hovedet..
Ser frem til nogle gode indput ..
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Prøv at låne bogen "Lykkelige lydige hunde" af Anders Hallgren
http://hundenyheder.dk/bog-udgivelse-lykkelige-lydige-hunde/
Den lægger sig godt op at den form for træning. Det er også den træningsform vi bruger i min hundeklub og jeg vil aldrig bruge noget andet.
Men som inden for alt træning så gælder det om at følge sin mavefornemmelse og bruge det som man selv syntes er okay.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Træner selv min cairn med godbidder og massere ros, ellers så tror jeg ikke vi ville komme langt i træningen
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 7
Ja, det med stemme er en overvindelse, syntes også nogle gange at det er svært ..
okt 2008
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Synes ikke det er så slemt at stå og snakke
okt 2008
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Må dog erkende, at jeg med nummer 2 ignorerer det når det en sjælden gang sker... Jeg gider det faktisk ikke... Så den bette gør det næsten ikke... Den store har jeg dog opgivet
Og ja, rally er sjovt for både hund og fører.... Men generelt så er alt sjovt for hunden, hvis vi som fører synes det er sjovt... Men hvis vi som fører synes at lineføring er dødens pølse, ja så synes vores hunde det som regel også
Gladere hunde ..