{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Gladere hunde .. {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg har to forskellige hunde. Dette er noget jeg sætter pris på, for mener ikke de skal være ens.

Nu er det sådan vi er startet til ny og anderledes træning i vores by, de har tidligere været trænet under det jeg forstår som "hårde" metoder, kontant afregning. Denne træning er her bare anderledes, her SKAL deres snor hænge løs, resten er godbidder og motivation.

Den store af mine er på det øvet hold, og har derved Rallylydighed, nogen som har erfaringer med dette? Syntes det virker sjovt for både ham og mig.. Og den mindste er på begynder holdet. Nogen der har erfaring med denne måde at træne på, idet at det er nyt for mig, men også spændende..

Jeg går med dem hver tirsdag, udover den alm. daglige træning, men jeg har fået nogle glade hunde ud af det..

Og lige et ekstra spørgsmål, hvordan kan jeg aktivere den store mere, når det kommer til hovedet..

Ser frem til nogle gode indput ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gladere hunde ..
  • #1   30. sep 2011 Du får nogle gladere hunde fordi at dine hunde selv vælger frivilligt at komme med dig til træning og løse de opgaver du giver dem.

Prøv at låne bogen "Lykkelige lydige hunde" af Anders Hallgren

http://hundenyheder.dk/bog-udgivelse-lykkelige-lydige-hunde/

Den lægger sig godt op at den form for træning. Det er også den træningsform vi bruger i min hundeklub og jeg vil aldrig bruge noget andet.

Men som inden for alt træning så gælder det om at følge sin mavefornemmelse og bruge det som man selv syntes er okay.

• #2   30. sep 2011 Det var da dejligt at dine hunde er blevet glade smiley

Træner selv min cairn med godbidder og massere ros, ellers så tror jeg ikke vi ville komme langt i træningen smiley Rallylydighed synes jeg er interresant, da det ikke kun er det min hund ville betegne som kedeligt, men der er forskellige ting man skal smiley

• #3   30. sep 2011 Jeg træner også rally med Zena. Udover gode godbidder, så bruger jeg også legetøj og stemmen under træning. Jo mere jeg bruger min stemme under træningen jo gladere er Zena. Jeg syntes stadig det er svært at stå og snakke til hunden på den måde, men det virker smiley

• #4   30. sep 2011 Nej Rallylydighed, er nemlig ikke kedelig ..

Ja, det med stemme er en overvindelse, syntes også nogle gange at det er svært ..

• #5   30. sep 2011 Har i så erfaringer med hunde som piver, af det jeg vil kalde utålmodighed?

• #6   30. sep 2011 Thomsen piver hvis jeg ikke har øjnene på under træning( er ved at få instrukser), ignorere ham. Hvis det ikke virker for han et stille nej, og så stopper han også smiley Der er han terrier, han har ikke tålmodighed til at stå og glo smiley

Synes ikke det er så slemt at stå og snakke smiley Måske lidt i starten men nu går det nemt smiley

• #7   30. sep 2011 Det er nu fordi vores den lille Nalle, er god til at pive, hvis han ikke får opmærksomhed, især også i situationer som du beskriver det.. Men han gør det også hjemme .. Og det er ikke fordi jeg har været pylret overfor ham, det så også kun overfor mig, ikke overfor min mand.. Syntes det er mærkeligt ..

• #8   30. sep 2011 Når han piver viser han jo bare sin utilfredshed med at der ikke lige sker noget. Det gør min hund også

• #9   1. okt 2011 Mht til at pive af utålmodighed... Min den store gør det i udpræget grad, hun er en meget vokal hund... Hun kan skrige af glæde når vi nærmer os startlinien på agilitybanen... Da hun var yngre synes jeg det var sjivt og vi kan have lange samtaler på den måde hende og jeg...

Må dog erkende, at jeg med nummer 2 ignorerer det når det en sjælden gang sker... Jeg gider det faktisk ikke... Så den bette gør det næsten ikke... Den store har jeg dog opgivet smiley

Og ja, rally er sjovt for både hund og fører.... Men generelt så er alt sjovt for hunden, hvis vi som fører synes det er sjovt... Men hvis vi som fører synes at lineføring er dødens pølse, ja så synes vores hunde det som regel også smiley

Kommentér på:
Gladere hunde ..

Annonce