444 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe os.
Vi har en hvid schæfer på 1 år som er begyndt(ca 3 mdr siden) at jagte skygger og rende hvileløs rundt i ring , vi har fået ham kastareret for håb om hjælp, men det har ikke hjulpet. Vi har også et andet problem det er at han er umulig at gå i snor med , han går helt amok når han ser en cykkel eller en anden hund (ikke agrasiv)
håber i kan hjælpe mig
mvh stefan
sep 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 922
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Går i til hundetræning med ham ?
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
fortæl om din hund`s dagligdag...måske vi så bedre kan komme med forslag til hvordan du kan få den adfærd væk...
Lykke
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 19
Jeg ejer selv to hunde som skal bruge hovedet hver dag ellers fungere de ikke... jeg laver mange forskellige ting, bla. rundering, ligger spor og øvelser som stå, sit og dæk osv...
Derudover får de ikke mad i en skål, jeg smider istedet maden ud på græsset og siger søg, på den måde bruger hunden hovedet når den skal have mad...
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 62
Jan Fenneld bøger er et godt bud med hendes opførsel, men i kunne også prøve nogle simple øvelser som at gemme godbider i huset og så vise ham til de første af dem. Ret hurtigt forstår han princippet og så kan i evt. smide en kommando på når han skal søge. Brug et gammelt håndklæde med nogle godbider (eller foder) gemt ien løs knude og lad ham selv løse problemet.
Så er det vigtigt at i laver nogle faste rutiner for ham så hans hverdag bliver simpel og overskuelig. Undgå situationer hvor han reagerer uhensigtsmæssigt og tag fat på dem en efter en i takt med at problemerne løses. Som oftest løses mange på en gang med den rette behandling. Sørg for at i ikke stiller ham opgaver han ikke kan løse. Ignorer dørlig opførsel og ros ham for den rette.
I øvrigt er der ikke længere noget der hedder hvid schæffer. Det hedder nu en hvid hyrdehund :-).
Håber det kan hjælpe.
HJÆLP