{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe os.
Vi har en hvid schæfer på 1 år som er begyndt(ca 3 mdr siden) at jagte skygger og rende hvileløs rundt i ring , vi har fået ham kastareret for håb om hjælp, men det har ikke hjulpet. Vi har også et andet problem det er at han er umulig at gå i snor med , han går helt amok når han ser en cykkel eller en anden hund (ikke agrasiv)
håber i kan hjælpe mig
mvh stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP
  • #1   22. jun 2006 Det begyndte en af mine bekendtes hund også på, det viste sig at det skyldes at den ikke blev stimuleret nok, ved jo ikke om det er tilfældet her..

• #2   22. jun 2006 I skulle tage og læse Jan Fennel´s bøger hundelytteren og hundelytteren i praksis

• #3   22. jun 2006 Hvor meget motioner i ham og hvor meget træner i med ham ?
    Går i til hundetræning med ham ?

• #4   22. jun 2006 ville også sige at den nok er understimuleret....

fortæl om din hund`s dagligdag...måske vi så bedre kan komme med forslag til hvordan du kan få den adfærd væk...

Lykke

• #5   22. jun 2006 Mit bud vil være som de andres at den skal stimuleres, en schæfer er en af de racer der skal bruge hovedet dagligt, det hjælper derfor ikke, at man bare går en time eller to i snor, det giver kun god motion altså en sund hund fysisk, men det psykiske skal også være i orden...

Jeg ejer selv to hunde som skal bruge hovedet hver dag ellers fungere de ikke... jeg laver mange forskellige ting, bla. rundering, ligger spor og øvelser som stå, sit og dæk osv...
    Derudover får de ikke mad i en skål, jeg smider istedet maden ud på græsset og siger søg, på den måde bruger hunden hovedet når den skal have mad...

• #6   22. jun 2006 Jeg er enig i at din hund er understimuleret eller at den ihverfald giver udtryk for frustration.
    Jan Fenneld bøger er et godt bud med hendes opførsel, men i kunne også prøve nogle simple øvelser som at gemme godbider i huset og så vise ham til de første af dem. Ret hurtigt forstår han princippet og så kan i evt. smide en kommando på når han skal søge. Brug et gammelt håndklæde med nogle godbider (eller foder) gemt ien løs knude og lad ham selv løse problemet.

Så er det vigtigt at i laver nogle faste rutiner for ham så hans hverdag bliver simpel og overskuelig. Undgå situationer hvor han reagerer uhensigtsmæssigt og tag fat på dem en efter en i takt med at problemerne løses. Som oftest løses mange på en gang med den rette behandling. Sørg for at i ikke stiller ham opgaver han ikke kan løse. Ignorer dørlig opførsel og ros ham for den rette.

I øvrigt er der ikke længere noget der hedder hvid schæffer. Det hedder nu en hvid hyrdehund :-).

Håber det kan hjælpe.

Kommentér på:
HJÆLP

Annonce